2.9. 2016 Martin Machala Martin Machala

Toyota Aygo 1.0 VVT-i vs. VW up! 1.0 – Dospělé miniatury?

 

Litrové atmosférické tříválce, maličké rozměry… Minisouboj Toyoty Aygo s modernizovaným VW up! se však bude odehrávat i mimo město!

Třída nejmenších vozů u nás nezažívá v posledních letech zrovna žně, vždyť za prvních sedm měsíců letošního roku tvoří jen necelá tři procenta trhu. Nejprodávanější je Škoda Citigo (1767 kousků), testovaný faceliftovaný up! si pak vybralo jen 327 zákazníků, aygo potom 135… Z kolínských trojčat je však toyota suverénně nejúspěšnější.

Český zákazník zkrátka přesunul svou pozornost k větším modelům, malý je mu už i segment B. A protože se u nás zatím druhá auta do rodiny pořád moc nenosí, nejmenší „áčka“ v Česku skomírají. Jestli ale prcky trochu nepodceňujeme a aygo s upem nás nakonec nepřesvědčí o svých dospěláckých kvalitách!

Mini peníze?

Na jeden z nejpodstatnějších důvodů menšího rozšíření segmentu A narazíme hned na začátku. Miniaturní cenovky rozhodně nečekejte, u testované dvojky obzvlášť. S podbízením „pod dvě stě“ se neobtěžuje ani jeden, blíž k této metě je Volkswagen up!, který se prodává od 219.900 Kč. V tomto případě se však jedná o třídveřovou verzi, praktičtější specifikace přijde minimálně na 240.900 Kč. Výkonnější a testovaná verze atmosférického tříválce je pak ještě o čtrnáct tisíc dražší.

Aygo se u nás prodává s jediným motorem – litrovým tříválcem o výkonu 51 kW. Třídveřová toyota vyjde nejméně na 236.900 Kč, za pětidvéřovou variantu musíte připlatit v zásadě symbolických pět tisíc.

Pořizovací nákladyToyota Aygo 1.0 VVT-i 51 kWVW up! 1.0 55 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy241.900 Kč (x)254.900 Kč (move up!)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Hlavové airbagy [Kč]S-
Elektrické ovládání předních oken [Kč]SS
Dálkový centrál [Kč]SS
Rádio s MP3 [Kč]SS
Litá kola [Kč]-15.800
Klimatizace [Kč]15.000S
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]5847/31595593/2604
Přední/zadní nárazník [Kč]7201/93075369/5272
Přední blatník [Kč]32634088
Čelní sklo [Kč]57143811
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2062 + 3801488 + 784
Hodinová sazba v servisu [Kč]625871
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]25.60722.726
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/122/3/12
Prodloužená záruka [Kč]5500 (5 let/160.000 km)3100 (4 roky/80.000 km)

Svorně tedy žádná láce, že by body v cenové kapitole přinesla alespoň výbava? U volkswagenu ještě dejme tomu, pětidvéřová verze se totiž nabízí až od druhé specifikace, vyložená chudobka tedy up! není (viz tabulka). Aygo se základní výbavou x je na tom přece jenom hůř. Toyota vyžaduje příplatek i za klimatizaci (připravte si patnáct tisíc), kontruje však sériovými hlavovými airbagy. Máte zálusk na další příplatky? U nejlevnějšího „ikska“ nepochodíte, objednat si můžete maximálně tak metalízu nebo nějaký ten interiérový paket. Za navigací, litými koly nebo třeba i otáčkoměrem musíte zamířit výš, ke specifikaci x-play. To už ale za aygo s pěti dveřmi zaplatíte 261.900 Kč. Hodně překvapí také absence tempomatu, Toyota dodává jen omezovač rychlosti.

Na dražší náhradní díly se musíte připravit v případě ayga, u volkswagenu zase dáte víc za hodinovou sazbu. Tradičně delší základní záruku nabídne Toyota.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮToyota AygoVW up!
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky67
Servis78
Záruky87
Průměr7,257,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor Toyota Aygo 1.0 VVT-i 51 kWVW up! 1.0 55 kW
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 3 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 600055 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 95 / 430095 / 3000 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.213.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 3.6 / 4.15.5 / 3.8 / 4.4
Emise CO2:95101
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 168 / -251 / 959
Objem nádrže (l):3535
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 840 / 400926 / 465
Rozměr pneu:165/60 R15185/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 34553600
b) šířka (mm): 16451645
c) výška (mm): 14601504
d) rozvor (mm): 23402407
e) rozchod vpředu (mm): 14301428
f) rozchod vzadu (mm): 14201424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 740560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900930
k) šířka vpředu (mm): 13801440
l) šířka vzadu (mm): 13201400
délka sedáku vpředu (mm): 460530
délka sedáku vzadu (mm): 420430
výška opěradla vpředu (mm): 640650
výška opěradla vzadu (mm): 600600
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Aygo 1.0 VVT-i vs. VW up! 1.0 –…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Video: Toyota Aygo vs. VW up! Měření dynamiky. Bude stačit letiště? Video: Toyota Aygo vs. VW up! Měření dynamiky. Bude stačit letiště?

I s minidvojkou jsme vyrazili na měření dynamických…

TPCA za první pololetí zvýšila výrobu TPCA za první pololetí zvýšila výrobu

Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…