reklama


2.9. 2016 Martin Machala Martin Machala

Toyota Aygo 1.0 VVT-i vs. VW up! 1.0 – Dospělé miniatury?

 

Litrové atmosférické tříválce, maličké rozměry… Minisouboj Toyoty Aygo s modernizovaným VW up! se však bude odehrávat i mimo město!

Třída nejmenších vozů u nás nezažívá v posledních letech zrovna žně, vždyť za prvních sedm měsíců letošního roku tvoří jen necelá tři procenta trhu. Nejprodávanější je Škoda Citigo (1767 kousků), testovaný faceliftovaný up! si pak vybralo jen 327 zákazníků, aygo potom 135… Z kolínských trojčat je však toyota suverénně nejúspěšnější.

Český zákazník zkrátka přesunul svou pozornost k větším modelům, malý je mu už i segment B. A protože se u nás zatím druhá auta do rodiny pořád moc nenosí, nejmenší „áčka“ v Česku skomírají. Jestli ale prcky trochu nepodceňujeme a aygo s upem nás nakonec nepřesvědčí o svých dospěláckých kvalitách!

Mini peníze?

Na jeden z nejpodstatnějších důvodů menšího rozšíření segmentu A narazíme hned na začátku. Miniaturní cenovky rozhodně nečekejte, u testované dvojky obzvlášť. S podbízením „pod dvě stě“ se neobtěžuje ani jeden, blíž k této metě je Volkswagen up!, který se prodává od 219.900 Kč. V tomto případě se však jedná o třídveřovou verzi, praktičtější specifikace přijde minimálně na 240.900 Kč. Výkonnější a testovaná verze atmosférického tříválce je pak ještě o čtrnáct tisíc dražší.

Aygo se u nás prodává s jediným motorem – litrovým tříválcem o výkonu 51 kW. Třídveřová toyota vyjde nejméně na 236.900 Kč, za pětidvéřovou variantu musíte připlatit v zásadě symbolických pět tisíc.

Pořizovací nákladyToyota Aygo 1.0 VVT-i 51 kWVW up! 1.0 55 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy241.900 Kč (x)254.900 Kč (move up!)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Hlavové airbagy [Kč]S-
Elektrické ovládání předních oken [Kč]SS
Dálkový centrál [Kč]SS
Rádio s MP3 [Kč]SS
Litá kola [Kč]-15.800
Klimatizace [Kč]15.000S
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]5847/31595593/2604
Přední/zadní nárazník [Kč]7201/93075369/5272
Přední blatník [Kč]32634088
Čelní sklo [Kč]57143811
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2062 + 3801488 + 784
Hodinová sazba v servisu [Kč]625871
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]25.60722.726
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/122/3/12
Prodloužená záruka [Kč]5500 (5 let/160.000 km)3100 (4 roky/80.000 km)

Svorně tedy žádná láce, že by body v cenové kapitole přinesla alespoň výbava? U volkswagenu ještě dejme tomu, pětidvéřová verze se totiž nabízí až od druhé specifikace, vyložená chudobka tedy up! není (viz tabulka). Aygo se základní výbavou x je na tom přece jenom hůř. Toyota vyžaduje příplatek i za klimatizaci (připravte si patnáct tisíc), kontruje však sériovými hlavovými airbagy. Máte zálusk na další příplatky? U nejlevnějšího „ikska“ nepochodíte, objednat si můžete maximálně tak metalízu nebo nějaký ten interiérový paket. Za navigací, litými koly nebo třeba i otáčkoměrem musíte zamířit výš, ke specifikaci x-play. To už ale za aygo s pěti dveřmi zaplatíte 261.900 Kč. Hodně překvapí také absence tempomatu, Toyota dodává jen omezovač rychlosti.

Na dražší náhradní díly se musíte připravit v případě ayga, u volkswagenu zase dáte víc za hodinovou sazbu. Tradičně delší základní záruku nabídne Toyota.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮToyota AygoVW up!
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky67
Servis78
Záruky87
Průměr7,257,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Technické údaje
Motor Toyota Aygo 1.0 VVT-i 51 kWVW up! 1.0 55 kW
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 3 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 600055 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 95 / 430095 / 3000 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.213.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 3.6 / 4.15.5 / 3.8 / 4.4
Emise CO2:95101
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 168 / -251 / 959
Objem nádrže (l):3535
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 840 / 400926 / 465
Rozměr pneu:165/60 R15185/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 34553600
b) šířka (mm): 16451645
c) výška (mm): 14601504
d) rozvor (mm): 23402407
e) rozchod vpředu (mm): 14301428
f) rozchod vzadu (mm): 14201424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 740560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900930
k) šířka vpředu (mm): 13801440
l) šířka vzadu (mm): 13201400
délka sedáku vpředu (mm): 460530
délka sedáku vzadu (mm): 420430
výška opěradla vpředu (mm): 640650
výška opěradla vzadu (mm): 600600
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Aygo 1.0 VVT-i vs. VW up! 1.0 –…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Video: Toyota Aygo vs. VW up! Měření dynamiky. Bude stačit letiště? Video: Toyota Aygo vs. VW up! Měření dynamiky. Bude stačit letiště?

I s minidvojkou jsme vyrazili na měření dynamických…

TPCA za první pololetí zvýšila výrobu TPCA za první pololetí zvýšila výrobu

Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama