Test Auto.cz

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI – Nenáročný batůžkář

7.2. 2014
Verdikt
 

Golf kombi s naftovým dvoulitrem a automatickou převodovkou. Jak si spolu tato kombinace rozumí?

Test vznětového Golfu s dvouspojkovou převodovkou sice může na první pohled vypadat jako další z řady, nicméně přesto nás testovaný exemplář velmi příjemně překvapil. Čím? Čtěte dál.

Kombi na bázi Golfu, tradičně pojmenované Variant, má kratší historii než samotný hatchback. Poprvé se objevilo v roce 1992 jako derivát třetí generace, následoval Golf IV Variant a jeho sestra Bora Variant, jenže pak mělo kombi na kahánku. Volkswagen chtěl původně vsadit jenom na velkoprostorový Golf Plus, a tak se na Variant odvozený od páté generace čekalo dlouhé čtyři roky! Pak se však vývoj vrátil do starých kolejí a ani sedmá generace o „batůžek“ nepřišla.

Nejnovější kombi odvozené od Golfu VII netestujeme na stránkách Auto.cz poprvé. Znovu popisovat dílenské zpracování, velikost vnitřního prostoru či variabilitu interiéru nebudeme, místo toho vás odkážeme na dřívější obsáhlý test Golfu Variant 1.4 TSI. Přesto alespoň krátké shrnutí: Golf nabízí chytře a promyšleně obestavěný vnitřní prostor, výbornou ergonomii a zpracování na velmi vysoké úrovni. Když k tomu připočtete zavazadelník o objemu 605 litrů a zajímavou základní cenu, zdá se, že úspěchu nic nestojí v cestě.

TDI a DSG

My jsme byli zvědaví hlavně na kombinaci vznětového dvoulitru o výkonu 110 kW se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

obrázek [600 x 402]  

Překvapení se nekoná, sladění je v podstatě totožné jako u dalších vznětových motorů s DSG. V cestě za nízkou spotřebou nestojí ani absence sedmého stupně, kterým disponuje subtilněji dimenzovaná převodovka se suchými spojkami. Robustnější konstrukce, schopná přenášet bez problémů vyšší točivý moment silnějších koncernových motorů, má spojky v olejové lázni. Řidič však nemá z průběhu řazení šanci vycítit jakoukoliv diferenci, jediným rozdílem je, že auto řadí méně často, což může působit uživatelsky příjemnějším dojmem. Ostatně, dieselový dvoulitr s plochou křivkou točivého momentu, který mezi 1750 a 3000 otáčkami neklesá pod hranici 320 N.m, ani v reálném provozu více převodových stupňů nepotřebuje.

Také zde je přítomen oblíbený sportovní režim převodovky, který je však u vznětových aut veskrze zbytečný. Elektronika drží otáčky vysoko, což sice vypadá sportovně, ale jízdní dynamika není o nic lepší než při citlivé práci s plynem v běžném režimu. Navíc vystavujete své uši zbytečnému hluku, který 2.0 TDI v oblasti nad třemi tisíci vydává.

TEST Škoda Octavia Combi 1.4 TSI – Zlatá střední cesta

Na udávanou kombinovanou spotřebu 4,5 litru zapomeňte, ta je opravdu pouze z pohádkové říše laboratorních skřítků. Když si však dáte pozor a odpustíte si dráždění dálničních Passatů, není problém s autem dlouhodobě jezdit za méně než šest litrů. Příjemné překvapení vás však čeká v případě, že máte v úmyslu jezdit například do Německa. Při tempomatových 180 km/h ukázal palubní počítač po ujetí zhruba 50 kilometrů hodnotu 8,6 litru na 100 km.

Podvozek

Z minulosti víme, že Golf (stejně jako třeba Octavia) má dvě tváře. Ta přívětivější se pojí s víceprvkovou zadní nápravou u silnějších verzí, která má blahodárný vliv na jízdní vlastnosti. Námi testované kombi, jakožto nejvýkonnější zástupce modelové řady, víceprvek samozřejmě má. Jste zaraženi slovem nejvýkonnější v souvislosti s dieselovým motorem o výkonu 110 kW? Ano, opravdu je to tak, na rozdíl třeba od Octavie, která nabízí i agregát 1.8 TSI (132 kW), se Golf i v sedmé generaci drží ze strategických vnitrokoncernových důvodů spíše při zemi.

obrázek [600 x 263]  

Náš vůz má sportovní, o 15 milimetrů snížený podvozek a jízda v něm je proto jistější, avšak o něco méně pohodlná. Osobně v tom v kombinaci s rozumnou velikostí litých kol (zde 17 palců) nevidím žádný problém, existují však lidé, kteří u rodinného kombi očekávají komfortnější nastavení a vyšší dávku plavnosti. I proto je tužší podvozek zmíněn v negativech na konci testu, nicméně pokud automobil hodláte užívat spíše jako rychlý služební dostavník, tento mínus si můžete bez obav škrtnout.

Ani při rychlých změnách směru se záď nevymyká kontrole, kola poslušně drží stopu a limitem je pouze o něco vyšší nedotáčivost, ve srovnání například s výrazně lehčími benzinovými verzemi 1.2 a 1.4 TSI. Celé auto golfovsky poslouchá a co se týče jízdních vlastností obecně, jenom těžko bychom v nižší střední třídě hledali lépe namíchaný mix.

Závěr

Vznětový dvoulitr nás potěšil rozumnou spotřebou paliva i při vysokých rychlostech. V tomto ohledu je nákup slabšího agregátu 1.6 TDI (77 kW) za účelem dosažení znatelně lepší spotřeby pohonných hmot v reálném provozu pouhou iluzí.

Cenový rozdíl mezi oběma verzemi, zhruba 55.000 Kč, je však ospravedlnitelný přebytkem výkonu, kterým slabší šestnáctistovka už z podstaty nemůže disponovat. Při velmi vysoké užitečné hmotnosti obou modelů kolem 600 kilogramů se větší výkon bezpochyby promítá do vyšší aktivní bezpečnosti. A ta má svou cenu.

obrázek [600 x 402]  

Nejlevnější verze modelu378.900 Kč (1.2 TSI/63 kW Variant Trendline)
Základ s testovaným motorem541.900 Kč (2.0 TDI/110 kW Variant Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou735.200 Kč (2.0 TDI/110 kW Variant Highline)

Plusy

  • Využití vnitřního prostoru
  • Špičková kvalita zpracování
  • Výborná ovladatelnost
  • Úsporný motor
  • Bohatá standardní výbava

Minusy

  • Vyšší cena
  • USB jenom za příplatek
  • Tužší podvozek
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 541 900 Kč Cena v testované výbavě: 735 200 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, elektromechanická ruční brzda s funkcí Auto Hold, multikolizní brzda, automatická klimatizace Climatronic, elektrické ovládání bočních oken, funkce start/stop, palubní počítač Medium, tempomat včetně omezovače, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, litá 16” kola Dover, mlhové světlomety, loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, multifunkční tříramenný volant v kůži, hlavice řadicí páky v kůži, sportovní sedadla - potahy Alcantara/látka s designem Global, paket Světla a výhled - funkce Coming Home a Leaving Home, dešťový senzor, autorádio Composition Media - 5,8" barevný dotykový displej, osm reproduktorů, CD, SD, USB, Bluetooth handsfree, zdířka AUX, střešní nosič atd.

Výbava testovaného vozu:Boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené (8.600,-), sportovní podvozek (5.000,-), bixenonové světlomety s LED, dynamické přisvěcování do zatáček (22.700,-), páčky pod volantem (2.000,-), litá 17” kola Madrid (14.800,-), Parkpilot (13.000,-), Zimní paket: vyhřívané přední sedačky, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, ostřikovače světlometů (15.800,-), stříbrná metalíza (14.300,-).

Česká Arriva změní podobu Česká Arriva změní podobu

Vznikne nová společnost Arriva City pro městskou dopravu.…

Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory

Téměř o čtyřicet procent si během několika obchodních…

Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři

Ministerstvo školství rozdělovalo v letech 2013 až 2015…

Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ

Specializovaný úřad zkoumá oprávněnost předloňských…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.4 / 4.1 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1379 / 611
Rozměr pneu:225/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4667
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1481
d) rozvor (mm): 2635
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI –…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 







 
Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Dnes 08:00

Ferrari Challenge má za sebou více než dvě desítky sezón. Přitahuje pozornost díky závodům s identickými vozy, kde je hlavním rozdílem umění jezdců a souhra jejich týmů.




Blesk.cz

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce, zakousl ho pes. Co dělat?

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce,…

David (26) nastěhoval své morče ke kamarádce, protože odjížděl na delší dobu pryč. Jenže k jeho kleci se…

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl obklopen milovanými“

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl…

Ve věku 98 let zemřel bývalý řecký premiér Konstantinos Mitsotakis. Rodina v krátkém prohlášení uvedla, že…

 

iSport.cz

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to kluci zvládnou!

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to…

Ve žlutém opavském moři, které v posledním kole FN ligy hnalo Slezský FC Opava zpátky mezi elitu, byl i jejich…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník Rozloučení připomíná rodiče zachráněných dětí

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník…

Na pražském hlavním nádraží byl umístěn pomník, který připomíná rodiče Wintonových dětí. Působivý pomník se…

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní válečníci a kde vznikl trdelník?

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní…

Kdo byli Sikulové? Odkud přišli a co po nich zůstalo? Po stopách dávného etnika se vydáme jen kousek za hranice…