Test Auto.cz

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (110 kW) – MPV do terénu

1.6. 2016
Verdikt
 

Už první tiguan svojí variabilitou a praktičností konkuroval vozům MPV. Nástupce se v tomto ohledu nezměnil, navíc přijíždí s nadmíru pohodlným podvozkem.

Volkswagen Tiguan je velice populárním SUV, a to jak z českého, tak celosvětového hlediska. Jelikož je na trhu už od podzimu 2007, nastal nejvyšší čas jej nahradit novou generací. Při této příležitosti se výrobce jako již tradičně zaměřil na vylepšení stávajících vlastností, tentokrát však došlo na nečekaně výraznou změnu vzhledu.

Výrazná proměna je důsledkem dvou změn. Jednou je samozřejmě samotná přeměna designu ve stylu posledních volkswagenů, kterou avizovaly dřívější koncepty CrossBlue Coupé a CrossCoupé TDI. Druhým důvodem je pak proměna proporcí. S délkou 4.486 mm a šířkou 1.839 mm je Tiguan II o výrazných 60 mm delší a 30 mm širší než předchůdce, zároveň je ale s výškou 1.673 mm o 30 mm nižší.

Výsledkem je ostřeji laděný automobil se zajímavější siluetou, který už nepůsobí vysoce a úzce jako minulá generace. Ve srovnání s tradičními volkswageny (golf, passat) se jedná až o nečekaně výrazné auto, stále je ale poměrně konzervativně laděné a příliš emocí nevzbudí. Přiznám se, že naživo mně nový tiguan zpočátku příliš nezaujal, vadilo mi hlavně vysoké napojení kapoty na příď. Postupem času jsem si ale na design zvykl a ostrou záď dokonce nyní považuji za velice povedenou.

Prostorná a praktická kabina

To vnitřek už je typický volkswagen. Horizontálně členěná palubní deska bez větších designových výstřelků (vlastně jediným ozdobným prvkem je dekor před spolujezdcem) se svým řešením nejvíce blíží touranu. Rozdílem je ale použití digitální kapličky s přístroji (v testované verzi Highline standardně), kterou touran nemá ani za příplatek. Samozřejmostí je skvělé zpracování a výtečná ergonomie. Jednotlivá tlačítka jsou logicky rozmístěna a hezky po ruce, ovládání systémů je jednoduché a přehledné.

Sedadlo řidiče je upevněno spíše výše. To na jednu stranu sice znamená snadné nastupování nebo výtečný rozhled, posaz za volantem mně ale příliš nenadchnul. Sedí se spíše „na“ autě než v něm, navíc bych ocenil, abych si mohl volant přitáhnout blíže k tělu. Honza Mička, který s tiguanem jezdil na mezinárodní novinářské prezentaci, si ale ničeho takového nevšiml. Jinak jsou ale sedadla pohodlná, kvitujeme i podélně nastavitelné opěrky hlavy. Jen ten volant by mohl být silnější věnec.

Rozhlédnutí se po interiéru pak odhalí množství odkládacích prostorů, do nichž se vejde kopec maličkostí. Rozměrné kapsy ve dveřích snadno pojmou 1,5litrovou láhev, a to jak vpředu, tak vzadu. Rozměrné jsou také odkládací prostory ve středovém tunelu nebo schránka před spolujezdcem, která je doplněna o praktický držák na mince.

obrázek [600 x 401]  

Zadní sedadla potěší rozměrnými sedáky nebo ohromným místem pro kolena. Stačí málo a vzadu si lze dát nohu přes nohu. Jenže pozor, má to háček. Tolik prostoru nabídnou podélně posuvná sedadla jen v zadní poloze, při posunu vpřed se místo pro kolena povážlivě snižuje. Jinak ale sedadla bodují variabilností, vedle podélného posuvu lze nastavit i sklon opěradla. Praktické jsou také rozměrné stolky před sedadly. Jestliže už minulý tiguan z hlediska praktičnosti úspěšně konkuroval vozům MPV, nástupce v této oblasti nic neměnil.

Podobná situace panuje i po otevření víka zavazadelníku. Zavazadlový prostor sice dle Volkswagenu nabízí obří objem 615 litrů, to ale jen v případě započtení prostoru pro rezervu a posunutí lavice zcela vpřed. Při posunutí lavice dozadu se prostor sice logicky zmenší, stále je ale slušný. Mezi podběhy má 101 cm, pod roletku měří 47 centimetrů. Délka se v závislosti na poloze zadních sedaček pohybuje od 82 do 100 centimetrů.

Sklopením zadních sedadel je možné vytvořit prostor velký 1.655 litrů. Ložnou plochu v takovém případě vyrovnává dvojité dno. Praktické jsou i háčky po stranách zavazadelníku nebo prostorný vak na lyže. Stále samozřejmějším prvkem je elektricky otevírané víko zavazadelníku, v tomto případě bezdotykové – stačí kopnout pod zadní nárazník. A jakmile si najdete tu správnou polohu pro „kopanec“, systém funguje spolehlivě.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Tiguan

Cena v základní výbavě: 954 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 239 400 Kč

Základní výbava:Sedmi airbagů, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, asistent pro jízdu v pruzích, třízonová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, multifunkční kožený volant, parkovací senzory vpředu i vzadu včetně zadní kamery, tempomat, rádio s osmipalcovým displejem, mlhové světlomety, adaptivní tempomat, digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání, 18palcová kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, diodové světlomety.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+15.000,-), head-up displej (+13.900,-), paket Parkování II – automatický parkovací asistent, asistenční systém pro sledování okolí (+24.800,-), boční a hlavové airbagy vzadu (+8.200,-), Easy Open – bezdotykové otevírání víka zavazadelníku (+9.800,-), hlasové ovládání (+5.200,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické naklopení zrcátka na straně spolujezdce při couvání (+4.400,-), elektricky výklopné tažné zařízení (+21.700,-), 19“ kola z lehkých slitin (+29.700,-), navigace Discover Pro (+63.400,-), adaptivní tlumiče (+27.800,-), hudební systém Dynaumido Excite Surround (+17.200,-), vyhřívané přední sedačky (+10.200,-), panoramatická střecha (+33.200,-),

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

Moskva: Mezinárodní koalice dobyla syrskou Rakku pomocí „barbarského bombardování“ Moskva: Mezinárodní koalice dobyla syrskou Rakku pomocí „barbarského bombardování“

Rusko dnes obvinilo mezinárodní koalici v čele s USA z…

Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší

„Opět nás čeká práce v opozici a musíme se s tím…

 

Štítky SUV Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor Volkswagen Tiguan
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5 / 5.6
Emise CO2:147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 615 / 1655
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1673 / 631
Rozměr pneu:235/50 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4486
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1673
d) rozvor (mm): 2677
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (110 kW) – MPV do terénu







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 






 
Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Dnes 16:45

Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.




Blesk.cz

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže sbírku schwarzenberského stříbra i tapety z krav!

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže…

Hostinské komnaty, pokoje pro personál a unikátní sbírka schwarzenberského stříbra. To všechno jsou novinky,…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Pavlenka má další nulu, Bayern se dotáhl na Borussii

SESTŘIHY: Pavlenka má další nulu, Bayern se dotáhl…

Fotbalisté Bayernu Mnichov zvítězili gólem Tolissa v devátém kole německé ligy v Hamburku 1:0 a z druhého místa…

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus Williamsovou jasně přehrála

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus…

Česká tenistka Karolína Plíšková vstoupila do Turnaje mistryň v Singapuru jasným vítězstvím nad Venus…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…