Test Auto.cz

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (110 kW) – MPV do terénu

1.6. 2016
Verdikt
 

Už první tiguan svojí variabilitou a praktičností konkuroval vozům MPV. Nástupce se v tomto ohledu nezměnil, navíc přijíždí s nadmíru pohodlným podvozkem.

Volkswagen Tiguan je velice populárním SUV, a to jak z českého, tak celosvětového hlediska. Jelikož je na trhu už od podzimu 2007, nastal nejvyšší čas jej nahradit novou generací. Při této příležitosti se výrobce jako již tradičně zaměřil na vylepšení stávajících vlastností, tentokrát však došlo na nečekaně výraznou změnu vzhledu.

Výrazná proměna je důsledkem dvou změn. Jednou je samozřejmě samotná přeměna designu ve stylu posledních volkswagenů, kterou avizovaly dřívější koncepty CrossBlue Coupé a CrossCoupé TDI. Druhým důvodem je pak proměna proporcí. S délkou 4.486 mm a šířkou 1.839 mm je Tiguan II o výrazných 60 mm delší a 30 mm širší než předchůdce, zároveň je ale s výškou 1.673 mm o 30 mm nižší.

Výsledkem je ostřeji laděný automobil se zajímavější siluetou, který už nepůsobí vysoce a úzce jako minulá generace. Ve srovnání s tradičními volkswageny (golf, passat) se jedná až o nečekaně výrazné auto, stále je ale poměrně konzervativně laděné a příliš emocí nevzbudí. Přiznám se, že naživo mně nový tiguan zpočátku příliš nezaujal, vadilo mi hlavně vysoké napojení kapoty na příď. Postupem času jsem si ale na design zvykl a ostrou záď dokonce nyní považuji za velice povedenou.

Prostorná a praktická kabina

To vnitřek už je typický volkswagen. Horizontálně členěná palubní deska bez větších designových výstřelků (vlastně jediným ozdobným prvkem je dekor před spolujezdcem) se svým řešením nejvíce blíží touranu. Rozdílem je ale použití digitální kapličky s přístroji (v testované verzi Highline standardně), kterou touran nemá ani za příplatek. Samozřejmostí je skvělé zpracování a výtečná ergonomie. Jednotlivá tlačítka jsou logicky rozmístěna a hezky po ruce, ovládání systémů je jednoduché a přehledné.

Sedadlo řidiče je upevněno spíše výše. To na jednu stranu sice znamená snadné nastupování nebo výtečný rozhled, posaz za volantem mně ale příliš nenadchnul. Sedí se spíše „na“ autě než v něm, navíc bych ocenil, abych si mohl volant přitáhnout blíže k tělu. Honza Mička, který s tiguanem jezdil na mezinárodní novinářské prezentaci, si ale ničeho takového nevšiml. Jinak jsou ale sedadla pohodlná, kvitujeme i podélně nastavitelné opěrky hlavy. Jen ten volant by mohl být silnější věnec.

Rozhlédnutí se po interiéru pak odhalí množství odkládacích prostorů, do nichž se vejde kopec maličkostí. Rozměrné kapsy ve dveřích snadno pojmou 1,5litrovou láhev, a to jak vpředu, tak vzadu. Rozměrné jsou také odkládací prostory ve středovém tunelu nebo schránka před spolujezdcem, která je doplněna o praktický držák na mince.

obrázek [600 x 401]  

Zadní sedadla potěší rozměrnými sedáky nebo ohromným místem pro kolena. Stačí málo a vzadu si lze dát nohu přes nohu. Jenže pozor, má to háček. Tolik prostoru nabídnou podélně posuvná sedadla jen v zadní poloze, při posunu vpřed se místo pro kolena povážlivě snižuje. Jinak ale sedadla bodují variabilností, vedle podélného posuvu lze nastavit i sklon opěradla. Praktické jsou také rozměrné stolky před sedadly. Jestliže už minulý tiguan z hlediska praktičnosti úspěšně konkuroval vozům MPV, nástupce v této oblasti nic neměnil.

Podobná situace panuje i po otevření víka zavazadelníku. Zavazadlový prostor sice dle Volkswagenu nabízí obří objem 615 litrů, to ale jen v případě započtení prostoru pro rezervu a posunutí lavice zcela vpřed. Při posunutí lavice dozadu se prostor sice logicky zmenší, stále je ale slušný. Mezi podběhy má 101 cm, pod roletku měří 47 centimetrů. Délka se v závislosti na poloze zadních sedaček pohybuje od 82 do 100 centimetrů.

Sklopením zadních sedadel je možné vytvořit prostor velký 1.655 litrů. Ložnou plochu v takovém případě vyrovnává dvojité dno. Praktické jsou i háčky po stranách zavazadelníku nebo prostorný vak na lyže. Stále samozřejmějším prvkem je elektricky otevírané víko zavazadelníku, v tomto případě bezdotykové – stačí kopnout pod zadní nárazník. A jakmile si najdete tu správnou polohu pro „kopanec“, systém funguje spolehlivě.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Tiguan

Cena v základní výbavě: 954 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 239 400 Kč

Základní výbava:Sedmi airbagů, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, asistent pro jízdu v pruzích, třízonová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, multifunkční kožený volant, parkovací senzory vpředu i vzadu včetně zadní kamery, tempomat, rádio s osmipalcovým displejem, mlhové světlomety, adaptivní tempomat, digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání, 18palcová kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, diodové světlomety.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+15.000,-), head-up displej (+13.900,-), paket Parkování II – automatický parkovací asistent, asistenční systém pro sledování okolí (+24.800,-), boční a hlavové airbagy vzadu (+8.200,-), Easy Open – bezdotykové otevírání víka zavazadelníku (+9.800,-), hlasové ovládání (+5.200,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické naklopení zrcátka na straně spolujezdce při couvání (+4.400,-), elektricky výklopné tažné zařízení (+21.700,-), 19“ kola z lehkých slitin (+29.700,-), navigace Discover Pro (+63.400,-), adaptivní tlumiče (+27.800,-), hudební systém Dynaumido Excite Surround (+17.200,-), vyhřívané přední sedačky (+10.200,-), panoramatická střecha (+33.200,-),

Jakákoli obchodní válka je lose-lose strategie. Přináší ztráty všem, tvrdí Zeman Jakákoli obchodní válka je lose-lose strategie. Přináší ztráty všem, tvrdí Zeman

Jakákoli obchodní válka podle prezidenta Miloše Zemana…

Pirát Bartoš: Udělali jsme chyby, dostali za uši a poučili se z toho Pirát Bartoš: Udělali jsme chyby, dostali za uši a poučili se z toho

Předseda Pirátů Ivan Bartoš v rozhovoru s Pavlem Štruncem…

Zeman: Už téměř jistě vím, koho vyberu do čela Nejvyššího správního soudu Zeman: Už téměř jistě vím, koho vyberu do čela Nejvyššího správního soudu

Prezident Miloš Zeman už má téměř jistě vybraného…

 

Štítky SUV Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor Volkswagen Tiguan
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5 / 5.6
Emise CO2:147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 615 / 1655
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1673 / 631
Rozměr pneu:235/50 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4486
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1673
d) rozvor (mm): 2677
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (110 kW) – MPV do terénu







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 






 
Exotická Lancia Kappa po prezidentu Václavu Havlovi je na prodej. Kolik za ni dáte?

Exotická Lancia Kappa po prezidentu Václavu Havlovi je na prodej. Kolik za ni dáte?

Dnes 15:52

Lancia Kappa v našich podmínkách není zrovna běžným jevem. Jeden z mála českých exemplářů nicméně měl slavného majitele, Václava Havla.




Blesk.cz

Vnadná Miluška Bittnerová musí na operaci! Lékaři našli útvar, který musí ven

Vnadná Miluška Bittnerová musí na operaci! Lékaři…

Už za týden zamíří Miluška Bittnerová (40) pod kudlu! Při náhodné lékařské prohlídce jí totiž ve žlučníku našli…

Slováček opustil Gelemovou! Po romantice v Itálii dal přednost rodině a dětem!

Slováček opustil Gelemovou! Po romantice v Itálii…

Tak to bude pořádně horké léto! Poté, co Felix Slováček (75) se svou milenkou Lucií Gelemovou (35) absolvoval…

 

iSport.cz

Tour ONLINE: Udrží Van Avermaet vedení? Peloton čeká těžká výzva

Tour ONLINE: Udrží Van Avermaet vedení? Peloton čeká…

Belgický cyklista Greg van Avermaet hájí žlutý dres lídra Tour de France v další horské etapě. Po první prověrce…

V Anglii se mluví o Čechově návratu: Jak to vypadá se zájmem Chelsea?

V Anglii se mluví o Čechově návratu: Jak to vypadá…

V Chelsea strávil Petr Čech většinu své kariéry a během jedenácti sezon se stal klubovou legendou. V roce 2015…

 

Reflex.cz

Stalinova transpolární magistrála: Co zbylo ze sovětské železnice smrti?

Stalinova transpolární magistrála: Co zbylo ze…

Stovky kilometrů železnice, položené vězni ze sibiřských gulagů ve 40. a 50. letech, jsou dnes zapomenutým…

Rasistická tabule u Soukupa je moje práce, televizní rada je pro smích, říká Pavel Novotný

Rasistická tabule u Soukupa je moje práce, televizní…

Na televizi Barrandov se kvůli politicko-diskusním pořadům snáší ostrá kritika. Odpůrci televize zmiňují…