Test Auto.cz

Volkswagen Touran 1.2 TSI – K čemu TDI?

18.1. 2016
Verdikt
 

Rodinné MPV je v těchto končinách skoro povinnost koupit s naftovým motorem. Ale co když existuje alternativa?

Minulý týden jsme pro vás otestovali Touran se 110kW motorem 1.4 TSI a zjistili, že jde o vcelku svižnou motorizaci, ale s relativně vyšší spotřebou, což by mohlo představovat u rodinného auta komplikaci, zvlášť pokud je zájemce zvyklý na střídmý apetit turbodieselů. Ale jak to bude vypadat v případě základní benzinové motorizace?

Nejprve se však v krátkosti podívejme, zda je vůbec Touran to pravé auto pro vás. Co se vzhledu týče, nenápadný, cudně hranatý exteriér a strohý interiér možná nenadchnou, ale ani neurazí. Posaz je komfortní, vzpřímený, sedadla sice postrádají boční vedení, ale jsou i přes použití tužšího polstrování pohodlná a nebolí z nich záda. Bez problémů je i ergonomie, s jedinou výjimkou – sedadlo řidiče je umístěno hodně vysoko a kombinace dlouhého sedáku a dlouhého chodu spojky by nemusela být kompatibilní s řidiči nižšího vzrůstu, určitě tedy trvejte na zkušební jízdě.

obrázek [600 x 402]  

Velkoprostorový model si koupíte proto, že ho potřebujete, nikoli proto, že jej chcete a měl by tedy být v první řadě praktický. A Touran takový rozhodně je. Zadní sedadla skutečně zvládnou tři v Isofixu ukotvené dětské sedačky a pokud jsou vaše ratolesti menšího vzrůstu, lze je posunout vpřed a zvětšit už tak velký zavazadlový prostor. Uváděná maximální velikost kufru 834 l v pětimístné konfiguraci sice neodpovídá realitě, protože se počítá včetně prostoru pod podlahou (kde je ovšem v české specifikaci rezerva), ovšem i „od pohledu“ je prostor pro náklad velkorysý.

Dobře je na tom Touran i co se týče odkládacích prostorů. Není problém s místem pro uložení většího smartphonu, což dnes stále není úplně samozřejmost. Užitečné odkládací prostory najdete také v palubní desce, výplních dveří i ve středovém tunelu. Pasažéři vzadu pak ocení středové výdechy ventilace, jakkoli nejsou moc účinné.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Touran 1.2 TSI

Cena v základní výbavě: 555 900 Kč Cena v testované výbavě: 611 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, Front Assist systém, systém sledování únavy řidiče, 12V zásuvka na středové konzole vzadu v loketní opěrce vpředu v zavazadlovém prostoru, dvouzónová samočinná klimatizace, klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač s barevným displejem, výškově nastavitelná přední sedadla, rádio Composition Media s 6,5“ barevným displejem, bluetooth handsfree a osmi reproduktory, stop-start systém, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 16palcová kola z lehkých slitin, plnohodnotné rezervní kolo z lehkých slitin, měření tlaku v pneumatikách, mlhové světlomety s funkcí přisvětlování do zatáček, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Multifunkční volant (+10.700,-), koberečky (+4200,-), Paket zimní výbava I (11.000,-), 17palcová kola (+29.200,-),

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Touran 1.2 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.9 / 5.6
Emise CO2:128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 834 / 1980
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1436 / 699
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4527
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1628
d) rozvor (mm): 2786
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touran 1.2 TSI – K čemu TDI?










Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
Kvalifikace VC Monaka F1: První pole position pro Daniela Ricciarda

Kvalifikace VC Monaka F1: První pole position pro Daniela Ricciarda

Dnes 15:26

Kvalifikace na GP Monaka patřila poprvé v kariéře Danielu Ricciardovi. Mercedesy na jeho superrychlé kolo nestačily. Verstappen boural už v první části.




Blesk.cz

Letní Alpy lákají k pěší turistice! Objevte Rakousko z hřebenů hor

Letní Alpy lákají k pěší turistice! Objevte Rakousko…

Alpy nejsou vyhlášené jen pro zimní radovánky, ale nabízí i přenádherné letní trasy pro pěší a cyklisty. Pokud…

Zpěvák Petr Kotvald otevřeně: Velký zdravotní problém mu zásadně změnil život!

Zpěvák Petr Kotvald otevřeně: Velký zdravotní…

Hit Holky z naší školky zná snad každý, od jeho vydání však uběhlo už hodně času. Zpěvák Petr Kotvald (56) se…

 

iSport.cz

French Open ONLINE: Štěpánek je v osmifinále čtyřhry, Berdych čeká

French Open ONLINE: Štěpánek je v osmifinále…

Tenista Tomáš Berdych útočí na French Open na postup do osmifinále. Poslední český zástupce ve dvouhrách…

Obránce Kadlec je v Rakousku! Reprezentace čeká už jen na Pudila

Obránce Kadlec je v Rakousku! Reprezentace čeká už…

Fotbalová reprezentace je na soustředění v Rakousku už téměř kompletní, k týmu se připojil i Michal Kadlec.…

 

Reflex.cz

Lepší američtí vojáci než ruští vlci. Lidé v Praze přivítali konvoj US army

Lepší američtí vojáci než ruští vlci. Lidé v Praze…

Americký armádní konvoj, který v pátek dorazil do Prahy, se v sobotu brzy ráno začal přesouvat z Prahy do…

Chytrá města budoucnosti usnadní život svým obyvatelům a pomohou úsporám energie

Chytrá města budoucnosti usnadní život svým…

Zácpy, hluk aut, smrad, potřeba neustále stavět nové silnice a obchvaty. Doprava je problém vlastní většině…