Ferrari svolává přes pět stovek SUV Purosangue. Může téměř přestat brzdit!
Svolávací akce se nevyhýbají ani těm nejprestižnějším automobilovým výrobcům. Důkazem je svolávačka na Ferrari Purosangue.
Purosangue je prvním SUV maranellské automobilky, která proslula výrobou nejsportovnějších aut světa. Italská značka minulý týden informovala Americký federální úřad pro bezpečnost v silniční dopravě NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) o svolávací akci na Ferrari Purosangue. Svolávačka, která je, jak se zdá, zatím otevřená pouze v zámoří, se týká 541 vozů vyrobených před 18. únorem 2025. Jejím předmětem je bezpečnostní riziko, kdy předmětná auta mohou vykazovat ztrátu brzdného účinku.
Příčinou je dle zjištění italské automobilky pojistková skříňka. Její napájení (svorkovnice s kabelovým svazkem) může přijít do kontaktu s nožní opěrkou předního spolujezdce, čímž vznikne elektrický zkrat, který způsobí snížení brzdných schopností vozidla. K úplnému výpadku brzd by ale dojít nemělo.
Popsaný problém se v praxi poprvé vyskytl na začátku měsíce na voze prodaném na čínském trhu. Řidič postiženého vozu byl o poklesu brzdného účinku varován samotným vozidlem, tudíž se celý incident obešel bez nehody.
Ta zatím nebyla hlášena ani nikde jinde a zatím nedošlo ani ke zranění nebo poškození vozidla vinou brzd. Přesto, už jen hrozba toho, že u auta s výkonem 533 kW brzdy nemusejí fungovat tak, jak by měly, není zrovna tím, co by řidiči přidávalo na jistotě. To sice platí obecně u jakéhokoliv auta, avšak u toho výkonného je mnohem větší pravděpodobnost, že pojedete rychleji.
Snadná oprava
Řešení popsané závady je až překvapivě jednoduché. V principu jde o to zamezit, aby došlo k elektricky vodivému kontaktu mezi napájením pojistkové skříňky a opěrkou pro nohy předního spolujezdce. Výrobce za tímto účelem vloží mezi zmíněné kabely a opěrku plastový mezikus (v podstatě plastovou podložku), kterým obě části elektricky izoluje.
V prvovýrobě je uvedené opatření zavedeno od února 2025, a sice u všech aut s levostranným řízením a také u jednoho vozidla s pravostranným. Majitelé dotčených vozů již byli informováni a následně by měli obdržet kompenzaci za vzniklé problémy. Zda se jedná pouze o nezbytnou bezplatnou výše zmíněnou úpravu, která je samozřejmostí, nebo i něco jiného, zpráva neupřesňuje.
Zdroj: webové stránky NHTSA, wikipedia
Foto Ferrari