Test Auto.cz

Volkswagen Touran 1.4 TSI (110 kW) – Má benzin vůbec šanci?

4.1. 2016
Verdikt
 

Drtivá většina českých zákazníků volí v případě Volkswagenu Touran naftový motor. Zjišťovali jsme, zda je může oslovit i benzinová čtrnáctistovka.

V segmentu velkoprostorových automobilů se na českém trhu daří hlavně turbodieselům, vždyť třeba Citroën Grand C4 Picasso je nabízen výhradně se vznětovými agregáty. V souvislosti s kauzou Dieselgate se ale spekuluje o tom, že zájem o naftu klesne. I kvůli tomu jsme se rozhodli zjistit, jak nový Volkswagen Touran jezdí s benzinovým čtyřválcem 1.4 TSI.

V případě Touranu prodeje vznětových agregátů jasně převažují. Za 11 měsíců roku 2015 bylo na českém trhu registrováno 721 Touranů s turbodieselem pod kapotou, zatímco benzinových Touranů za tu dobu bylo jen 132. Zbývajících 34 vozů pak pohánělo CNG, taková verze ale v nové generaci zatím nabízena není.

Druhá generace Touranu redakčním testem prošla už dvakrát, pokaždé však v jejích útrobách pracoval dvoulitrový turbodiesel o výkonu 110 kW. Auto jsme nejprve zkoušeli se šestistupňovým manuálem, verzi s dvouspojkovou převodovkou jsme následně porovnali s konkurenčním BMW 218d Grand Tourer.

Jednoduché účelné tvary

Vnějším tvarům Touranu jsme se podrobněji věnovali již v minulých testech, a tak jej tentokrát shrneme jen v krátkosti. Novinka si uchovává tvary tradičních MPV, zde nenajdete ani náznak snahy o přiblížení auta módním crossoverům. Účelně tvarovanou krabicovitou karoserii designéři nicméně ozdobili ostrými hranami, díky kterým nový Touran vypadá rozhodně lépe než předchůdce.

obrázek [600 x 315]

Zajímavějším vnějším tvarům pomáhají i pozměněné proporce – auto je o 41 mm širší než minulá generace a zároveň o šest milimetrů nižší. Nový Touran je tudíž široký 1.814 mm a vysoký 1.628 mm. Zároveň se jeho délka natáhla o 130 mm na 4.527 mm, aby vytvořil více prostoru pro menší Golf Sportsvan. Díky svým rozměrům tak Touran nově konkuruje takovým vozům jako Citroën Grand C4 Picasso a Ford Grand C-Max, zatímco v minulé generaci měl blíže jejich kratším verzím.

Ani uvnitř nečekejte žádné módní výstřelky a odvážné kreace. Interiér je zkrátka jednoduše a účelně navržen, některé zajímavé nápady tu ale přece jen najdeme. Vnitřní zpětné zrcátko je bezrámové, odrazová plocha je tudíž větší, což usnadňuje pohled vzad. Před spolujezdcem je pak umístěna schránka ve stylu Brouka, ve které se vtipně ukrývá přehrávač CD nebo sloty na paměťové karty.

Obrazovka multimediálního systému sice není zcela na vrchu palubní desky, na očích je ale dostatečně, navíc je výrazně výše než utopený displej předchozího Touranu. Co se nám ale nelíbilo, je nízko umístěná středová loketní opěrka, která řidičům neposkytuje dostatečnou oporu.

Sedí se výše a vzpřímeně, přesně tak, jak se to dá od MPV očekávat. Už v základních sedadlech se sedí pohodlně, o to víc potěší příplatková sedadla ErgoActive s masážní funkcí (pomocí elektricky nastavitelné bederní opěrky) a nastavitelnou délkou sedáku. Ta nejen na poměry vozů mainstreamových značek poskytují maximum komfortu.

Rozvor Touranu se mezigeneračně natáhl o 113 mm (na celkových 2.786 mm), z čehož pasažéři výrazně těží. Podle Volkswagenu je kabina nového MPV o 63 mm delší než u předchůdce. Na nedostatek prostoru si tudíž nebudou stěžovat ani pasažéři ve druhé řadě sedadel. Také šířka je dostatečná, podle Volkswagenu se sem vedle sebe vejdou tři autosedačky. Naložení dětských sedaček navíc usnadňují rozměrné dveře, otevírané skoro do pravého úhlu.

Druhá řada sedadel je tvořena třemi oddělenými křesly, která je možné nezávisle na sobě posouvat v příčném směru o 200 mm. Příplatkovou třetí řadu sedadel jsme znovu nevyzkoušeli, ani třetí testovaný exemplář jí nebyl vybaven. Zákazníci sedmé a šesté místo mohou pořídit za 24.900 korun.

Zavazadlový prostor nového Touranu nabízí objem až 834 litrů. Do tohoto čísla je započítán i prostor pro rezervní kolo, které je však na českém trhu dodáváno standardně. Po odečtení tohoto prostoru činí objem zavazadelníku 743 litrů. V tomto případě je však objem počítán nikoliv po roletku, ale po horní hranu opěradel zadních sedadel.

Po sklopení zadních sedadel se z Touranu stane praktická dodávka, uveze až 1980 litrů zavazadel. Díky sklopnému sedadlu spolujezdce je možné uvnitř převážet předměty dlouhé až 2,6 metru, podlaha je navíc po sklopení zadních sedadel rovná.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Touran 1.4 TSI

Cena v základní výbavě: 657 900 Kč Cena v testované výbavě: 811 600 Kč

Základní výbava:Sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění, sedm airbagů, sledování únavy řidiče, 12V zásuvka na středové konzole vzadu v loketní opěrce vpředu v zavazadlovém prostoru, třízónová samočinná klimatizace, klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač s barevným displejem, výškově nastavitelná přední sedadla, rádio Composition Media s 6,5“ barevným displejem, bluetooth handsfree a osmi reproduktory, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, omezovač rychlosti, stop-start systém, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 16palcová kola z lehkých slitin, plnohodnotné rezervní kolo z lehkých slitin, přímé měření tlaku v pneumatikách, kožený multifunkční volant, mlhové světlomety s funkcí přisvětlování do zatáček.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.600,-), 17palcová kola Vallelunga (+32.700,-), bezklíčové odemykání (+9.300,-), elektricky ovládané víko zavazadelníku (+9.800,-), vyhřívané čelní sklo (+4.700,-), navigace Discover Media s 6,5“ displejem a bluetooth (+23.600,-), volba profilu jízdy (+3.200,-), ErgoActive sedadlo řidiče – sedadlo řidiče s masážní funkcí, nastavením délky sedáku a elektricky ovládanou bederní opěrkou, vyhřívaná přední sedadla (+11.300,-), diodové světlomety (+37.100,-), kožený multifunkční volant s řadicími páčkami převodovky DSG (+7.400,-).

Po letech slibů první krok. Pacienti získají ve zdravotnictví silnější hlas Po letech slibů první krok. Pacienti získají ve zdravotnictví silnější hlas

Pacientské organizace, které hájí práva nemocných,…

Průzkumníci loni objevili nejméně nových zásob ropy za 70 let Průzkumníci loni objevili nejméně nových zásob ropy za 70 let

Průzkumníci v loňském roce objevili jen 2,7 miliard…

Kroky Bruselu proti Applu mohou podkopat investice v Evropě, varují USA Kroky Bruselu proti Applu mohou podkopat investice v Evropě, varují USA

Zásah Evropské komise proti americkému technologickému…

Jižní Město zakázalo na svých pozemcích venkovní reklamu Jižní Město zakázalo na svých pozemcích venkovní reklamu

Radnice Prahy 11 zakázala bigboardy (velké venkovní…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Touran 1.4 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.8 / 5.4
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 834 / 1980
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1478 / 697
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4527
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1628
d) rozvor (mm): 2786
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touran 1.4 TSI (110 kW) – Má…






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy? Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

Koncepce motoru s otáčivým pístem je jistě zajímavá, ale…

Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu…

 




Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 

Související články
Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune  – Brouk do terénu? Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune – Brouk do terénu?

Současný beetle je na trhu již čtvrtým rokem.…

Volkswagen Caddy Beach 2.0 TDI – Toulavá krev Volkswagen Caddy Beach 2.0 TDI – Toulavá krev

Přes týden dodávka nebo mikrobus pro rozvoz dětí do…

 



 
Takto vypadá interiér Škody Kodiaq. Známe i objem kufru! (+video)

Takto vypadá interiér Škody Kodiaq. Známe i objem kufru!

Dnes 14:01

Ještě před čtvrteční premiérou mladoboleslavského SUV si můžeme prohlédnout interiér novinky. Jak se vám přístrojovka kodiaqu líbí?




Blesk.cz

Těhotná modelka Křížková: Ve třetím měsíci potratila!

Těhotná modelka Křížková: Ve třetím měsíci potratila!

Už pět měsíců si modelka Lucie Křížková (32) nosí pod srdíčkem druhé miminko. A při druhém těhotenství na sebe…

Sobotka v kuchyni, melouny i jaderná baba: Strany začaly „lanařit“ voliče

Sobotka v kuchyni, melouny i jaderná baba: Strany…

S blížícími se krajskými volbami odstartovaly jednotlivé politické strany a hnutí předvolební kampaně. I přes…

 

iSport.cz

NEJ gólové oslavy: Klaun Ljevakovič či pták Krmenčík. Ale jaký?

NEJ gólové oslavy: Klaun Ljevakovič či pták…

Od nové prvoligové sezony si všímáme gólových oslav. V pátém kole dal průchod své radosti Dominik Mašek, který…

Rosický je zpět ve Spartě! Přišel jsem získat titul, hlásí posila

Rosický je zpět ve Spartě! Přišel jsem získat titul,…

Tohle je přestupová bomba, která může posunout českou fotbalovou ligu o nějaký ten stupínek výš. Vrací se do ní…

 

Reflex.cz

Studie VŠE: Nejlevněji vyjde vysokoškoláky studium v Plzni, nejdráž v Brně

Studie VŠE: Nejlevněji vyjde vysokoškoláky studium v…

Za necelý měsíc odstartuje v České republice nový akademický rok a do univerzitních měst zamíří desetitisíce…

Příběh opravdového Kryštůfka Robina a Medvídka Pú

Příběh opravdového Kryštůfka Robina a Medvídka Pú

Alan Alexander Milne byl již uznávaným spisovatelem, když se mu 21. srpna 1920 narodil jeho jediný syn. Přesto…