reklama


Test Auto.cz

Volkswagen Touran 1.4 TSI (110 kW) – Má benzin vůbec šanci?

4.1. 2016
Verdikt
 

Drtivá většina českých zákazníků volí v případě Volkswagenu Touran naftový motor. Zjišťovali jsme, zda je může oslovit i benzinová čtrnáctistovka.

V segmentu velkoprostorových automobilů se na českém trhu daří hlavně turbodieselům, vždyť třeba Citroën Grand C4 Picasso je nabízen výhradně se vznětovými agregáty. V souvislosti s kauzou Dieselgate se ale spekuluje o tom, že zájem o naftu klesne. I kvůli tomu jsme se rozhodli zjistit, jak nový Volkswagen Touran jezdí s benzinovým čtyřválcem 1.4 TSI.

V případě Touranu prodeje vznětových agregátů jasně převažují. Za 11 měsíců roku 2015 bylo na českém trhu registrováno 721 Touranů s turbodieselem pod kapotou, zatímco benzinových Touranů za tu dobu bylo jen 132. Zbývajících 34 vozů pak pohánělo CNG, taková verze ale v nové generaci zatím nabízena není.

Druhá generace Touranu redakčním testem prošla už dvakrát, pokaždé však v jejích útrobách pracoval dvoulitrový turbodiesel o výkonu 110 kW. Auto jsme nejprve zkoušeli se šestistupňovým manuálem, verzi s dvouspojkovou převodovkou jsme následně porovnali s konkurenčním BMW 218d Grand Tourer.

Jednoduché účelné tvary

Vnějším tvarům Touranu jsme se podrobněji věnovali již v minulých testech, a tak jej tentokrát shrneme jen v krátkosti. Novinka si uchovává tvary tradičních MPV, zde nenajdete ani náznak snahy o přiblížení auta módním crossoverům. Účelně tvarovanou krabicovitou karoserii designéři nicméně ozdobili ostrými hranami, díky kterým nový Touran vypadá rozhodně lépe než předchůdce.

obrázek [600 x 315]

Zajímavějším vnějším tvarům pomáhají i pozměněné proporce – auto je o 41 mm širší než minulá generace a zároveň o šest milimetrů nižší. Nový Touran je tudíž široký 1.814 mm a vysoký 1.628 mm. Zároveň se jeho délka natáhla o 130 mm na 4.527 mm, aby vytvořil více prostoru pro menší Golf Sportsvan. Díky svým rozměrům tak Touran nově konkuruje takovým vozům jako Citroën Grand C4 Picasso a Ford Grand C-Max, zatímco v minulé generaci měl blíže jejich kratším verzím.

Ani uvnitř nečekejte žádné módní výstřelky a odvážné kreace. Interiér je zkrátka jednoduše a účelně navržen, některé zajímavé nápady tu ale přece jen najdeme. Vnitřní zpětné zrcátko je bezrámové, odrazová plocha je tudíž větší, což usnadňuje pohled vzad. Před spolujezdcem je pak umístěna schránka ve stylu Brouka, ve které se vtipně ukrývá přehrávač CD nebo sloty na paměťové karty.

Obrazovka multimediálního systému sice není zcela na vrchu palubní desky, na očích je ale dostatečně, navíc je výrazně výše než utopený displej předchozího Touranu. Co se nám ale nelíbilo, je nízko umístěná středová loketní opěrka, která řidičům neposkytuje dostatečnou oporu.

Sedí se výše a vzpřímeně, přesně tak, jak se to dá od MPV očekávat. Už v základních sedadlech se sedí pohodlně, o to víc potěší příplatková sedadla ErgoActive s masážní funkcí (pomocí elektricky nastavitelné bederní opěrky) a nastavitelnou délkou sedáku. Ta nejen na poměry vozů mainstreamových značek poskytují maximum komfortu.

Rozvor Touranu se mezigeneračně natáhl o 113 mm (na celkových 2.786 mm), z čehož pasažéři výrazně těží. Podle Volkswagenu je kabina nového MPV o 63 mm delší než u předchůdce. Na nedostatek prostoru si tudíž nebudou stěžovat ani pasažéři ve druhé řadě sedadel. Také šířka je dostatečná, podle Volkswagenu se sem vedle sebe vejdou tři autosedačky. Naložení dětských sedaček navíc usnadňují rozměrné dveře, otevírané skoro do pravého úhlu.

Druhá řada sedadel je tvořena třemi oddělenými křesly, která je možné nezávisle na sobě posouvat v příčném směru o 200 mm. Příplatkovou třetí řadu sedadel jsme znovu nevyzkoušeli, ani třetí testovaný exemplář jí nebyl vybaven. Zákazníci sedmé a šesté místo mohou pořídit za 24.900 korun.

Zavazadlový prostor nového Touranu nabízí objem až 834 litrů. Do tohoto čísla je započítán i prostor pro rezervní kolo, které je však na českém trhu dodáváno standardně. Po odečtení tohoto prostoru činí objem zavazadelníku 743 litrů. V tomto případě je však objem počítán nikoliv po roletku, ale po horní hranu opěradel zadních sedadel.

Po sklopení zadních sedadel se z Touranu stane praktická dodávka, uveze až 1980 litrů zavazadel. Díky sklopnému sedadlu spolujezdce je možné uvnitř převážet předměty dlouhé až 2,6 metru, podlaha je navíc po sklopení zadních sedadel rovná.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Touran 1.4 TSI

Cena v základní výbavě: 657 900 Kč Cena v testované výbavě: 811 600 Kč

Základní výbava:Sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění, sedm airbagů, sledování únavy řidiče, 12V zásuvka na středové konzole vzadu v loketní opěrce vpředu v zavazadlovém prostoru, třízónová samočinná klimatizace, klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač s barevným displejem, výškově nastavitelná přední sedadla, rádio Composition Media s 6,5“ barevným displejem, bluetooth handsfree a osmi reproduktory, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, omezovač rychlosti, stop-start systém, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 16palcová kola z lehkých slitin, plnohodnotné rezervní kolo z lehkých slitin, přímé měření tlaku v pneumatikách, kožený multifunkční volant, mlhové světlomety s funkcí přisvětlování do zatáček.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.600,-), 17palcová kola Vallelunga (+32.700,-), bezklíčové odemykání (+9.300,-), elektricky ovládané víko zavazadelníku (+9.800,-), vyhřívané čelní sklo (+4.700,-), navigace Discover Media s 6,5“ displejem a bluetooth (+23.600,-), volba profilu jízdy (+3.200,-), ErgoActive sedadlo řidiče – sedadlo řidiče s masážní funkcí, nastavením délky sedáku a elektricky ovládanou bederní opěrkou, vyhřívaná přední sedadla (+11.300,-), diodové světlomety (+37.100,-), kožený multifunkční volant s řadicími páčkami převodovky DSG (+7.400,-).

Jan Hamáček: ČSSD vždy stavěla na solidním programu, o hnutí ANO se to říct nedá Jan Hamáček: ČSSD vždy stavěla na solidním programu, o hnutí ANO se to říct nedá

ČSSD představila svou novou dlouhodobou vizi s názvem…

Pentagon doporučí Trumpovi zostření boje proti terorismu Pentagon doporučí Trumpovi zostření boje proti terorismu

Revize strategie boje s terorismem, kterou pro prezidenta…

Čína se stává zbrojařskou velmocí, export směřuje hlavně do Asie a Afriky Čína se stává zbrojařskou velmocí, export směřuje hlavně do Asie a Afriky

Čína se postupně stává nejen hospodářskou, ale také…

Ani Sobotka v čele MPO snížení cen mobilních dat nepřinese, varují ekonomové Ani Sobotka v čele MPO snížení cen mobilních dat nepřinese, varují ekonomové

Premiér Bohuslav Sobotka jako dočasný šéf ministerstva…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Touran 1.4 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.8 / 5.4
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 834 / 1980
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1478 / 697
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4527
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1628
d) rozvor (mm): 2786
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touran 1.4 TSI (110 kW) – Má…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

 




Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
Pohon všech kol: Jak jezdit, abychom systém 4x4 nezničili?

Pohon všech kol: Jak jezdit, abychom systém 4x4 nezničili?

Včera

Auta s pohonem všech kol se stále častěji stávají terčem kupujících nových, ale i ojetých vozidel. Ale jak už to bývá, není pohon všech kol jako všech kol. Jak jezdit, abyste mu příliš neubližovali?




Blesk.cz

Moskva má nový web. Uvádí na pravou míru dezinformace v zahraničním tisku

Moskva má nový web. Uvádí na pravou míru…

Ruské ministerstvo zahraničí na svém oficiálním webu otevřelo rubriku věnovanou uvádění „falešných zpráv“ o…

Nejhorší prodloužení vlasů, jaké jste kdy viděli: Kvůli nekvalitnímu lepidlu má teď dívka plešku

Nejhorší prodloužení vlasů, jaké jste kdy viděli:…

Devatenáctileté studentce Holy Jane chtěla její maminka v dobré víře pomoci s jejími problémy s úzkostí a…

 

iSport.cz

Tottenham i Šachtar končí. Z Čechů slaví jen Brabec, Lyon dal sedm gólů

Tottenham i Šachtar končí. Z Čechů slaví jen Brabec,…

Ve 2. kole Evropské ligy končí týmy hned tří českých fotbalistů. Legia Varšava s Tomášem Necidem a Adamem…

Sport Magazín o Koukalové: Proč ji Češi milují? Je lidská a umí se bavit

Sport Magazín o Koukalové: Proč ji Češi milují? Je…

Úsměv na tváři. Triumfy. Ale i lidskost, přirozenost. To všechno z ní dělá aktuálně nejslavnější českou…

 

Reflex.cz

Slumy New Yorku na přelomu století: Miliony imigrantů, špína, chudoba a vraždy

Slumy New Yorku na přelomu století: Miliony…

Mezi roky 1900 a 1914 prošlo newyorským imigračním centrem na Ellis Islandu každý den v průměru přes 5000 lidí.…

V Číně milují Ivanku Trumpovou, desítky firem si požádalo o registraci výrobků s jejím jménem

V Číně milují Ivanku Trumpovou, desítky firem si…

Podnikatelé v Číně jsou zjevně daleko hbitější a progresivnější, než jejich konkurenti ve světě. V posledních…

 
 
reklama