Test Auto.cz

Volkswagen Touran 1.4 TSI (110 kW) – Má benzin vůbec šanci?

4.1. 2016
Verdikt
 

Drtivá většina českých zákazníků volí v případě Volkswagenu Touran naftový motor. Zjišťovali jsme, zda je může oslovit i benzinová čtrnáctistovka.

V segmentu velkoprostorových automobilů se na českém trhu daří hlavně turbodieselům, vždyť třeba Citroën Grand C4 Picasso je nabízen výhradně se vznětovými agregáty. V souvislosti s kauzou Dieselgate se ale spekuluje o tom, že zájem o naftu klesne. I kvůli tomu jsme se rozhodli zjistit, jak nový Volkswagen Touran jezdí s benzinovým čtyřválcem 1.4 TSI.

V případě Touranu prodeje vznětových agregátů jasně převažují. Za 11 měsíců roku 2015 bylo na českém trhu registrováno 721 Touranů s turbodieselem pod kapotou, zatímco benzinových Touranů za tu dobu bylo jen 132. Zbývajících 34 vozů pak pohánělo CNG, taková verze ale v nové generaci zatím nabízena není.

Druhá generace Touranu redakčním testem prošla už dvakrát, pokaždé však v jejích útrobách pracoval dvoulitrový turbodiesel o výkonu 110 kW. Auto jsme nejprve zkoušeli se šestistupňovým manuálem, verzi s dvouspojkovou převodovkou jsme následně porovnali s konkurenčním BMW 218d Grand Tourer.

Jednoduché účelné tvary

Vnějším tvarům Touranu jsme se podrobněji věnovali již v minulých testech, a tak jej tentokrát shrneme jen v krátkosti. Novinka si uchovává tvary tradičních MPV, zde nenajdete ani náznak snahy o přiblížení auta módním crossoverům. Účelně tvarovanou krabicovitou karoserii designéři nicméně ozdobili ostrými hranami, díky kterým nový Touran vypadá rozhodně lépe než předchůdce.

obrázek [600 x 315]

Zajímavějším vnějším tvarům pomáhají i pozměněné proporce – auto je o 41 mm širší než minulá generace a zároveň o šest milimetrů nižší. Nový Touran je tudíž široký 1.814 mm a vysoký 1.628 mm. Zároveň se jeho délka natáhla o 130 mm na 4.527 mm, aby vytvořil více prostoru pro menší Golf Sportsvan. Díky svým rozměrům tak Touran nově konkuruje takovým vozům jako Citroën Grand C4 Picasso a Ford Grand C-Max, zatímco v minulé generaci měl blíže jejich kratším verzím.

Ani uvnitř nečekejte žádné módní výstřelky a odvážné kreace. Interiér je zkrátka jednoduše a účelně navržen, některé zajímavé nápady tu ale přece jen najdeme. Vnitřní zpětné zrcátko je bezrámové, odrazová plocha je tudíž větší, což usnadňuje pohled vzad. Před spolujezdcem je pak umístěna schránka ve stylu Brouka, ve které se vtipně ukrývá přehrávač CD nebo sloty na paměťové karty.

Obrazovka multimediálního systému sice není zcela na vrchu palubní desky, na očích je ale dostatečně, navíc je výrazně výše než utopený displej předchozího Touranu. Co se nám ale nelíbilo, je nízko umístěná středová loketní opěrka, která řidičům neposkytuje dostatečnou oporu.

Sedí se výše a vzpřímeně, přesně tak, jak se to dá od MPV očekávat. Už v základních sedadlech se sedí pohodlně, o to víc potěší příplatková sedadla ErgoActive s masážní funkcí (pomocí elektricky nastavitelné bederní opěrky) a nastavitelnou délkou sedáku. Ta nejen na poměry vozů mainstreamových značek poskytují maximum komfortu.

Rozvor Touranu se mezigeneračně natáhl o 113 mm (na celkových 2.786 mm), z čehož pasažéři výrazně těží. Podle Volkswagenu je kabina nového MPV o 63 mm delší než u předchůdce. Na nedostatek prostoru si tudíž nebudou stěžovat ani pasažéři ve druhé řadě sedadel. Také šířka je dostatečná, podle Volkswagenu se sem vedle sebe vejdou tři autosedačky. Naložení dětských sedaček navíc usnadňují rozměrné dveře, otevírané skoro do pravého úhlu.

Druhá řada sedadel je tvořena třemi oddělenými křesly, která je možné nezávisle na sobě posouvat v příčném směru o 200 mm. Příplatkovou třetí řadu sedadel jsme znovu nevyzkoušeli, ani třetí testovaný exemplář jí nebyl vybaven. Zákazníci sedmé a šesté místo mohou pořídit za 24.900 korun.

Zavazadlový prostor nového Touranu nabízí objem až 834 litrů. Do tohoto čísla je započítán i prostor pro rezervní kolo, které je však na českém trhu dodáváno standardně. Po odečtení tohoto prostoru činí objem zavazadelníku 743 litrů. V tomto případě je však objem počítán nikoliv po roletku, ale po horní hranu opěradel zadních sedadel.

Po sklopení zadních sedadel se z Touranu stane praktická dodávka, uveze až 1980 litrů zavazadel. Díky sklopnému sedadlu spolujezdce je možné uvnitř převážet předměty dlouhé až 2,6 metru, podlaha je navíc po sklopení zadních sedadel rovná.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Touran 1.4 TSI

Cena v základní výbavě: 657 900 Kč Cena v testované výbavě: 811 600 Kč

Základní výbava:Sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění, sedm airbagů, sledování únavy řidiče, 12V zásuvka na středové konzole vzadu v loketní opěrce vpředu v zavazadlovém prostoru, třízónová samočinná klimatizace, klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač s barevným displejem, výškově nastavitelná přední sedadla, rádio Composition Media s 6,5“ barevným displejem, bluetooth handsfree a osmi reproduktory, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, omezovač rychlosti, stop-start systém, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 16palcová kola z lehkých slitin, plnohodnotné rezervní kolo z lehkých slitin, přímé měření tlaku v pneumatikách, kožený multifunkční volant, mlhové světlomety s funkcí přisvětlování do zatáček.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.600,-), 17palcová kola Vallelunga (+32.700,-), bezklíčové odemykání (+9.300,-), elektricky ovládané víko zavazadelníku (+9.800,-), vyhřívané čelní sklo (+4.700,-), navigace Discover Media s 6,5“ displejem a bluetooth (+23.600,-), volba profilu jízdy (+3.200,-), ErgoActive sedadlo řidiče – sedadlo řidiče s masážní funkcí, nastavením délky sedáku a elektricky ovládanou bederní opěrkou, vyhřívaná přední sedadla (+11.300,-), diodové světlomety (+37.100,-), kožený multifunkční volant s řadicími páčkami převodovky DSG (+7.400,-).

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Touran 1.4 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.8 / 5.4
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 834 / 1980
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1478 / 697
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4527
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1628
d) rozvor (mm): 2786
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touran 1.4 TSI (110 kW) – Má…










Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 

Související články
Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření

Plug-in hybridní Passat slibuje spotřebu 1,7 l/100 km,…

Renault Mégane 1.2 TCe 130 vs. Volkswagen Golf 1.2 TSI 81 kW – Bude etalon stačit? Renault Mégane 1.2 TCe 130 vs. Volkswagen Golf 1.2 TSI 81 kW – Bude etalon stačit?

Jeden je na trhu teprve pár dní, druhý netrpělivě čeká na…

 



 
Mercedes-Benz S: Na jaře 2017 s faceliftem a novým dieselem

Mercedes-Benz S: Na jaře 2017 s faceliftem a novým dieselem

Dnes 18:50

Čas je neúprosný a modernizace čeká za necelý rok i vlajkovou loď trojcípé hvězdy: třídu S. Dostane drobné vzhledové změny a techniku z nové E-Klasse.




Blesk.cz

Mladí, bohatí a nadřazení: Londýnská zbohatlická mládež ponižuje obyčejné lidi

Mladí, bohatí a nadřazení: Londýnská zbohatlická…

Většinou nic neudělali, ale měli to štěstí, že se narodili do rodin zbohatlíků. Mají spoustu peněz, luxusní…

Sněmovna vydala Stupčuka: Policie ho začne stíhat za bourání pod vlivem

Sněmovna vydala Stupčuka: Policie ho začne stíhat za…

Policie bude moci stíhat poslance ČSSD Štěpána Stupčuka kvůli únorové dopravní nehodě. Sněmovna ho v úterý v…

 

iSport.cz

Kádr pro EURO se rýsuje. Schick a Mareček budou náhradníci

Kádr pro EURO se rýsuje. Schick a Mareček budou náhradníci

Útočník Patrik Schick z Bohemians Praha 1905 a sparťanský záložník Lukáš Mareček odcestují ve středu s českou…

Můžu být na sebe hrdý, zahnal jsem Murrayho do kouta, hřálo Štěpánka

Můžu být na sebe hrdý, zahnal jsem Murrayho do…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Dva míče od senzace. V sedmatřiceti letech proti světové dvojce a jednomu z nejlépe fyzicky…

 

Reflex.cz

„Škrt“ Babiš. Ani letos nedá vedení ČEZ žádné odměny. Úspory, nebo manipulace?

„Škrt“ Babiš. Ani letos nedá vedení ČEZ žádné…

Členové představenstva a dozorčí rady polostátního energetického gigantu ČEZ mohou letos na odměny téměř určitě…

Fanoušek prezidenta a zemanleaks: Jak chtěl Hrad gratulovat k vítězství rakouského vlastence Hofera

Fanoušek prezidenta a zemanleaks: Jak chtěl Hrad…

Nepochybuji o tom, že vítězství vlastence Hofera v rakouských volbách bylo ukradeno, zmanipulováno vídeňskou…