Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tokyo Motor Show 2011: Autosalonová fotogalerie (2.díl)

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Druhý pohled na tokijské výstaviště Big Sight je tady.

V centru pozornosti tokijského autosalonu stojí podle agentury AP automobily šetrné k životnímu prostředí, jako jsou hybridní vozy a elektromobily. Japonské automobilky se pomocí úsporných technologií snaží oživit poptávku na stagnujícím domácím trhu.

Japonské automobilky prochází obtížným obdobím kvůli slabé domácí poptávce, silné domácí měně, problémům Toyoty se svoláváním automobilů k opravě a rozsáhlým výpadkům ve výrobě po březnovém zemětřesení v Japonsku. Díky ekologickým technologiím si ale nadále udržují přízeň zákazníků, napsala agentura AP.

"Technologie jsou jedinou věcí, které se Japonsko musí držet. Autosalon se proto snaží zdůraznit tuto silnou stránku," uvedl odborník na japonský automobilový průmysl Koičiro Imoto. "Prodávat tuto technologickou nadřazenost je pro Japonsko jedinou zbývající cestou," dodal.

Prodej osobních automobilů v Japonsku v listopadu meziročně stoupl o 24 procent na 252.236 vozů. Vyplývá to z dnešních údajů Japonské asociace obchodníků s automobily (JADA). Údaje nezahrnují miniautomobily, což jsou vozy s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů.

Japonský automobilový sektor se podle agentury Reuters nadále zotavuje z negativních důsledků březnového zemětřesení v Japonsku. Toto oživení však podle analytiků brzdí záplavy v Thajsku, které přinutily některé japonské automobilky omezit výrobu.

Ondřej Láník
Diskuze (0)