Tomáš Tomeček a Tatra opět míří na Africa Eco Race
Trojnásobný vítěz závodu vyráží na africký kontinent s cílem navázat na předchozí úspěchy. V minulém ročníku skončil na druhém místě, v tom nadcházejícím ale pomýšlí na nejvyšší příčku.
Tomáš Tomeček začínal v roce 1995 jako navigátor Karla Lopraise při vítězství na klasické Rallye Dakar. Poté se na vytrvalostní soutěži objevil za volantem a absolvoval jedenáct ročníků. Od roku 2011 jezdí Africa Eco Race a podobně jako minulý rok usedne do tatry vedle něj zkušený navigátor Ladislav Lála.
Africa Eco Race – The Race to Dakar 2017 startuje na Silvestra v Monaku a končí po dojezdu poslední v pořadí dvanácté etapy 14. ledna u Růžového jezera poblíž Dakaru. Autorem trasy je opět sportovní ředitel soutěže René Metge a jeho tým.
Dakarská legenda s více než čtyřicetiletou africkou zkušeností připravila pro nadcházející ročník náročnou trasu s pěti etapami v Maroku, šesti v Mauritánii a jednou v Senegalu.
TATRA T 815 Tomáše Tomečka má všechna čtyři kola poháněna vzduchem chlazeným dvanáctiválcem o objemu 19 litrů a dostala do nového závodu nové tlumiče Reiger Racing.
Stroj s rozvorem náprav 4090 mm je dlouhý 5900 mm, široký 2500 mm a vysoký 3100 mm. Maximální rychlost závodní Tatry T 815 se pohybuje okolo 155 km/h, zatímco spotřeba paliva se v terénu a plném tempu pohybuje okolo 100 až 120 litrů nafty na 100 km.
V kategorii kamionů budou Tomečkovými největšími konkurenty tovární speciály značky Kamaz. Pilotovat je budou vítěz Rallye Dakar 2014 Andrej Karginov a Sergej Kuprijanov, který se posadí za volant hybridní verze. Tomečka také vyzve stále rychlejší portugalská amazonka Elisabete Jacinto za volantem zcela přepracovaného MANu, nebo Miklos Kovacs s novým vozem značky Scania.
Spolu se závodní a asistenční Tatrou na Africa Eco Reco míří i dva kamióny Tatra balai (koště) s konfigurací podvozku 6x6, které jsou upraveny na tzv. terénní odtahovky, a tým Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka je poskytuje pořadatelům pro velmi důležitou organizačně logistickou podporu. Tatry balai totiž vyjíždějí do každé závodní etapy jako poslední a poskytují pomoc posádkám v nouzi.