Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D – Volba rozumu

Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D – Volba rozumu

 
 

Dvoulitrový diesel v kombi, mantra střední třídy. U Toyoty nejlepší volba, která řadí Avensis do první ligy.

Před 15 měsíci jsme vyzkoušeli Toyotu Avensis kombi s naftovým dvoulitrem o výkonu 93 kW. Nadpis testu Nenápadný perfekcionista byl výmluvný – Toyota za přiměřenou cenu nabízela vyvážené auto bez zjevných slabin a s mnoha drobnými klady.

Od té doby proběhly dvě změny: Avensis nejprve v polovině roku 2011 výrazně zlevnil a následně mu v prosinci Toyota dopřála poměrně výrazný facelift.

Pojďme si nejprve zrekapitulovat ceny a výbavu. Akční model Business Navi tehdy stál 634.900,- Kč a mohl se pochlubit například navigací, parkovací kamerou, dvouzónovou klimatizaci nebo vyhřívanými sedadly. Chyběly vlastně jen xenonové světlomety a hezčí, větší kola.

Dnes si za stejnou sumu od Toyoty odvezete modernizované provedení Sol. Natáčecí xenony jsou už samozřejmostí, stejně jako pohledná 17palcová kola, čalounění Alcantara/kůže nebo bezklíčové odemykání. Musíme přidat velmi vstřícných 15 tisíc korun za navigaci, i tak je ale zřejmé, o kolik je nyní Avensis výhodnější.

obrázek [600 x 295]  

Našinec správně zpozorní a začne pátrat, v čem by mohl být háček. On ale žádný není, Avensis prostě zlevnil podobně jako řada dalších aut v posledních dvou letech a k tomu Toyota přidává balíček modernizací spojených s faceliftem.

Ladění vyladěného

Úpravy představují na poměry japonských automobilek nevídaný rozsah změn. Zvenku facelift pozná každý, adaptivní bi-xenony změnily tvar, dostaly černé pozadí a k tomu módní diody pro denní svícení. Kola svým tmavým lakem maskují, že mají stejný tvar jako před faceliftem – chytré a účelné řešení, které s minimem nákladů posunuje design o krůček dál.

Uvnitř se na první pohled nic nezměnilo. Zrak padne nejprve na palubní desku, která je stále stejná. To je trochu škoda, designové osvěžení by ji neuškodilo. Nicméně po funkční stránce je vše v pořádku, a to bylo vždy u Toyoty hlavní.

obrázek [600 x 405]  

Změny ale v interiéru přesto najdeme. Výbava Sol dostala nová sedadla se zlepšeným bočním vedením, místo látky nově čalouněná kombinací kůže/Alcantara. Potěší možnost výběru mezi světlým a tmavým provedením, a to bez ohledu na barvu laku karoserie.

Novému multimediálnímu systému Toyota Touch jsme se věnovali už v minulém testu Avensis sedan 2,2 D-CAT Premium, sluší se ale zopakovat, co tato novinka nabízí. Základní provedení je standardem: 6,1palcová dotyková obrazovka spojuje v sobě rozšířený palubní systém s Bluetooth hands-free a zadní parkovací kamerou. Za přívětivý příplatek 15 tisíc korun si Avensis polepší na variantu Toyota Touch&Go, která přidává navigaci s pokrytím celé Evropy.

2 kW - / kultivovanost +

Po stránce motorické předvádí Toyota nezvyklý tak. U klíčového naftového dvoulitru ubrala dva kilowatty. Z už tak umírněného výkonu 93 se tím dostala na 91 kW, výhody ovšem tuto ztrátu spolehlivě přebijí.

S menším turbodmychadlem se posunulo maximum točivého momentu do nižších otáček. 310 Nm je nyní k dispozici od 1500 min-1, zatímco dříve na řidiče čekalo od 1800 min-1. Zlepšily se také reakce motoru na plynový pedál a chod motoru v nízkých otáčkách je celkově vyrovnanější.

obrázek [600 x 371]  

Toyota tím stvořila ryzí nízkootáčkovou strojovnu, která nedává mnoho důvodů k vytáčení do vysokých otáček.

Avensis si díky tomu může dovolit delší převody. Otáčky při dálničních 130 km/h klesly z 2200 na 2050 min-1, hodnotu u dvoulitru nevídanou. Jak ukazuje následující tabulka, spotřeba paliva při konstantní rychlosti se s modernizací příliš nezměnila. Tentokrát ale jezdíme na větších 17palcových kolech, která mají zimní pneumatiky s větší šířkou.

Toyota Avensis kombi 2,0 D-4Dodečtené otáčky [min-1]odečtená spotřeba [l/100 km]
Rychlost 100 km/h16004,3
Rychlost 130 km/h20505,7

I přes nízkootáčkový charakter ale má motor svoji hranici: pod 1200 min-1 je nucen k práci vysokými dávkami paliva. Ale už kousek nad touto hranicí pracuje bez výhrad a efektivně. Podtáčení se snaží zamezit rádce řazení, který při neúměrně nízkých otáčkách vybízí k přechodu na nižší převod.

Motor navíc disponuje zajímavou zimní výbavou: v mrazech se po startu automaticky drží volnoběžné otáčky mezi 1100 a 1200 min-1. Díky tomu se pohonná jednotka rychleji ohřeje na provozní teplotu a dříve funguje topení.

obrázek [600 x 334]  

Měkká, ale relativně ostrá a velmi přesná spojka vyžaduje citlivější práci v záběru, nebo více plynu pro rozjezd. Řadicí páka sice klade v kulise větší odpor než u některých konkurentů, pohybuje se ale rychle a přesně.

Kromě vnějšího designu a účinnosti základního turbodiesel Toyota upravovala také nastavení podvozku. Avensis si díky tomu nechá po faceliftu více líbit a působí jistějším dojmem. Hlavní zaměření modelu ale zůstává stejné – je naladěný spíš do komfortu, ovšem ani při rychlejším průjezdu se jeho podvozek nedostane do úzkých. Řízení má po faceliftu strmější převod a ostřejší reakce, samozřejmě vše v intencích kategorie komfortního cestovního kombi.

V celkovém součtu zasluhuje faceliftovaný Avensis hluboké uznání. Běžná japonská praxe je měnit auta co nejméně, tak říkajíc aby se neřeklo. Toyota tentokrát zvolila evropštější přístup – design se změnil viditelně, zasáhlo se do nastavení podvozku a zlepšilo se složení výbav.

obrázek [600 x 312]  

Právě poměrem cena/výbava hledá Avensis ve střední třídě těžko konkurenci. Na pohled vyšší ceny totiž kompenzuje značným rozsahem standardní výbavy ve stupních Luna, Sol a Premium. K tomu se přidává úsporný dvoulitrový diesel a konstrukčně vyspělý podvozek, který dokáže skloubit jízdní komfort a ovladatelnost o kousek lépe než dosud.

JAKE.AUTO.CZ Toyota Avensis – všechny testy a další články

První cena vozu419.900,- Kč (1,6 Valvematic sedan Terra)
První cena vozu s testovanou motorizací469.900,- Kč (2,0 D-4D sedan Terra)
Základní cena testovaného vozu634.900,- Kč (2,0 D-4D kombi Sol)
Cena testovaného vozu vč. příplatků664.900,- Kč (2,0 D-4D kombi Sol)

Plusy

  • Poměr cena/výbava
  • Rozsáhlá standardní výbava
  • Úsporný a živý základní dieselový motor
  • Stabilní chování v přímém směru i v zatáčkách
  • Dobré odhlučnění podvozku a oken

Minusy

  • Minimální možnosti příplatkové výbavy
  • Malé prostory pod podlahou zavazadelníku
  • Absence funkce komfortního blikání
  • Hluk motoru při studeném startu
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D

Cena v základní výbavě: 634 900 Kč Cena v testované výbavě: 664 900 Kč

Základní výbava:Disky kol z lehkých slitin R17, zpětná zrcátka – elektricky vyhřívaná, ovládaná a sklopná, světla denního svícení LED, bi-xenonové adaptivní světlomety, přední mlhovky, zatmavená zadní boční okna, elektricky ovládaná přední a zadní okna, palubní počítač, kůží obšitý volant nastavitelný ve dvou osách, tempomat, Smart Entry&Start systém, dvouzónová automatická klimatizace, světelný a dešťový senzor, elektrochromatické zpětná zrcátko, multimediální systém Toyota Touch (rádio, MP3, USB, Bluetooth, zadní parkovací kamera), čalounění Alcantara/kůže, stabilizační systém, čelní, boční a okenní airbagy, kolenní airbag řidiče.

Výbava testovaného vozu:Navigační systém Toyota Touch&Go (15.000,-), metalický lak (15.000,-).

Technické údaje
Motor Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 91 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1600 - 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4 / 4.6
Emise CO2:120
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 543 / 1609
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 535
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4780
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D – Volba rozumu







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované…

 



 
Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Dnes 13:22

Závody dragsterů jsou atraktivní záležitostí zejména v zámoří. A jak už to tak u obdobně rychlých strojů bývá, někdy jde doslova o život.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary, Arvidsson má sedmiletý kontrakt

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil ve Spartě bych se bál

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil…

Novou výzvu má před sebou Pavel Horváth. Bývalý kapitán Viktorie Plzeň se ujal druholigového Baníku Sokolov, se…

 

Reflex.cz

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře živený Jamiroquai v psychedelické čelence

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře…

Trochu přibral na váze, změnil klobouk a zešedly mu vousy. Zpěvák Jay Kay uhranul v 90. letech svět velkým…