2.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Toyota C-HR je sportovně laděný konkurent pro Qashqai

Toyota C-HR je sportovně laděný konkurent pro Qashqai
 

Crossover jsou hitem, proto takový vůz nabídne i Toyota. Její C-HR bude lákat na hybridní pohon nebo bohatou bezpečnostní výbavu.

Toyota vstupuje do segmentu kompaktních crossoverů, když na ženevském autosalonu odhaluje sériovou verzi modelu C-HR. Konkurent pro vozy typu Nissanu Qashqai se u českých prodejců objeví před koncem roku, první zákazníci se C-HR dočkají na začátku roku 2017.

Design C-HR si ponechal množství prvků ze stejnojmenných konceptů představených v minulých dvou letech. Toyota obvykle nabízí konzervativně tvarovaná auta, C-HR je ale ostře řezané a dynamicky pojaté. Jeho svažující se silueta dokonce připomíná BMW X6. Velikostně se CH-R sice blíží již nabízené RAV4, každé z nich má ale přilákat jiný druh zákazníků. RAV4 nabízí třeba prostornější kabinu, a tak může klidně sloužit jako rodinné auto. Naopak C-HR bude spíše auto pro dva.

Hlavní konstruktér Toyoty Hirojuki Koba přiznává, že zákazníci od kompaktního crossoveru očekávají osobitý výraz, a proto C-HR dostalo tak výrazné tvary. Rozhodně však nemáme očekávat, že by tento styl nesly všechny budoucí Toyoty.

Jedním z lákadel C-HR bude samozřejmě typický prvek Toyoty – hybridní pohon, který je v segmentu kompaktních crossoverů zatím unikátem. C-HR Hybrid využije techniku vycházející z Priusu, její ústrojí je však s 90 kW výkonnější než u ryze hybridního modelu. Liší se také třeba převodový poměr.

Dále bude v nabídce i přeplňovaná dvanáctistovka z Aurisu, kterou bude možné kombinovat i s variátorovou převodovkou nebo pohonem všech kol. S turbodieselem se nepočítá – Toyota chce vznětové agregáty postupně nahradit hybridy – na vybraných východoevropských trzích ale bude k dispozici i benzinový dvoulitr. Auto je připraveno i na zástavbu techniky pro plug-in hybridní verzi, ta by ale byla patrně příliš drahá, a tak je její příchod ve hvězdách.

Základem auta je modulární platforma TNGA, která se objevila již v Priusu. Množství prvků je ale jiných, protože Prius i C-HR jsou rozměrově odlišná auta. Změnil se třeba rám zavěšení nebo řízení.

Při ladění jednotlivých komponentů se dbalo na to, aby automobil přirozeně reagoval na řidičovy pokyny. „Naším přáním bylo, aby jízdní schopnosti vozu odpovídaly dobrým hatchbackům nižší střední třídy,“ tvrdí Koba. V zatáčkách se pak auto nemá příliš naklánět, na potvrzení tohoto tvrzení si ale zatím musíme počkat do první jízdy.

CH-R vsadí také na komplexní bezpečností výbavu. Už v základu nemá chybět systém Toyota Safety Sense, který zahrnuje přednárazový bezpečnostní systém, systém pro hlídání jízdních pruhů, systém rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, funkci pro rozpoznávání chodců a adaptivní tempomat.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Martin Čaban: Dospělost demokracie Martin Čaban: Dospělost demokracie

Jako děti jsme na sebe v určitých situacích křičívali, že…

Tereza Zavadilová: Unaveni sluncem Tereza Zavadilová: Unaveni sluncem

Nálada v evropském bloku před deseti lety připomínala…

Brexit přinesl chaos, finanční trhy zažily černý pátek Brexit přinesl chaos, finanční trhy zažily černý pátek

Akcie i komodity prožily černý pátek, když se jako bouře…

Konzervativci hledají nástupce Camerona, Boris Johnson to být nemusí Konzervativci hledají nástupce Camerona, Boris Johnson to být nemusí

Kandidátů na nového lídra toryů je zhruba pět. Borisi…

 
 












Blesk.cz

Hypotéka versus nájem. Co všechno musíte zvážit u obou variant bydlení?

Hypotéka versus nájem. Co všechno musíte zvážit u…

Většina Čechů touží po vlastním bydlení, ukazují průzkumy. Ne všichni na něj mají ale dost peněz, a tak musí…

Volání i data vyjdou v cizině dál draho. Jak si na cestách nezruinovat konto?

Volání i data vyjdou v cizině dál draho. Jak si na…

Za rok má v EU skončit roaming. Operátoři ale stále neznají podmínky regulace a hrozí tak, že se konec poplatků…

 

iSport.cz

Maďarsko – Belgie 0:4. Jasná výhra Belgičanů, čeká je Wales

Maďarsko – Belgie 0:4. Jasná výhra Belgičanů, čeká je Wales

Fotbalisté Belgie porazili v osmifinále mistrovství Evropy Maďarsko jednoznačně 4:0. Skóre otevřel v 10. minutě…

Byl nejblíže gólu, pak chyboval. Kuckovi nepomohl ani KUCO na dresu

Byl nejblíže gólu, pak chyboval. Kuckovi nepomohl…

Na konci prvního poločasu osmifinálové bitvy mezi Německem a Slovenskem (3:0) na EURO měl záložník Juraj Kucka…

 

Reflex.cz

Kdo jsou největší vítězové a kdo nejpotupněji poražení v Brexitu

Kdo jsou největší vítězové a kdo nejpotupněji…

Británie rozhodla ve čtvrtek v referendu o vystoupení z EU a nadešel čas zúčtování. Známý web Politico zveřejnil…

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne kvůli Brexitu

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne…

EU musí získat důvěru Evropanů, říká tajemník pro evropské záležitosti Úřadu vlády a ekonom Tomáš Prouza. V…