Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Camry (2012): Sedmá generace sedanu představena

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Nejprodávanější osobní automobil v USA vyráží do boje s ambiciózní korejskou konkurencí v novém.

Toyota uvádí na severoamerický trh novou generaci modelu Camry. V nabídce vedle zážehových motorů nechybí ani provedení s hybridním pohonem.

Toyota Camry vstoupila na trh ve své první generaci v modelovém roce 1983. Právě končící šestá generace měla premiéru na autosalonu v Detroitu v roce 2006.

Čtyřdveřový sedan střední třídy je nejlépe prodávaným osobním vozem v Severní Americe za posledních devět let. Úspěšnější než japonský sedan jsou pouze tradiční americké pick-upy. Americký žebříček prodejů od ledna do června letošního roku vedl Ford F-Series (264 tisíc aut) před Chevroletem Silverado (182,8 tisíce) a Toyotou Camry (147,5 tis.).

Od uvedení první generace Camry na trh v roce 1983 do dnešních dnů prodala Toyota více než 15 milionů vozů této modelové řady.

Exteriér

Sedmá generace má navázat na prodejní úspěchy svých předchůdců a nastupuje s tradiční tříprostorovou karoserií. Design nové Camry má být elegantní a zároveň dynamičtější než u šesté generace. Novinka s ní přitom sdílí všechny vnější rozměry. Karoserie sedmé generace je dlouhá 4805 mm, široká 1821 mm, vysoká 1471 mm a má rozvor náprav 2776 mm.

Toyota Camry bude nabízena v několika úrovních výbavy. Základní provedení nese označení L, následuje LE, prémiové XLE s sportovně laděné SE. Poslední dvě verze budou k dispozici se čtyřválcovým i šestiválcovým motorem. Camry Hybrid bude nabízena ve verzí LE a XLE.

Jednotlivé verze se od sebe odlišují kromě výbavy i mírnými rozdíly ve vzhledu exteriéru. Verze LE a XLE se pyšní větším množstvím chromovaných prvků. Provedení SE lze identifikovat podle masky chladiče v barvě karoserie, předního nárazníku s trojicí vstupů vzduchu, nástavců prahů, spoileru na víku zavazadlového prostoru, odlišně tvarovaného zadního nárazníku a designu litých kol.

Interiér

Zatímco vnější rozměry jsou u nové Camry stejné jako u předchozího provedení, tak interiér má nabízet více prostoru. Použita je nově navržená palubní deska. Pedály a přední sedadla jsou posunuty o více dopředu. Díky tomu má Camry nabízet více prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

Pro zvětšení vnitřního prostoru při stejných vnějších rozměrech je zcela nově navrženo vnitřní obložení interiéru včetně A- i B-sloupků, stropu a středové konzole. Přední sedadla mají novou kostru opěradel, která se rovněž podílí na zvětšení prostoru pro kolena zadních pasažérů.

Interiéry jednotlivých verzí Camry se budou odlišovat použitými materiály i jejich barvami. Standardem pro XLE s šestiválcovým motorem bude kožené čalounění, zatímco pro sportovně laděné SE je připravena látka SofTex. Zadní sedadla všech verzí jsou dělená v poměru 60/40 a sklopná i z kufru o objemu 436 l, resp. 371 l u Camry Hybrid.

Součástí standardní výbavy verzí LE, XLE a SE bude mimo jiné audio systém se šesti reproduktory a 6,1palcovou obrazovkou. Na ní se mohou promítat data z palubního počítače nebo obraz ze zadní parkovací kamery. Vrchol nabídky multimediálních systémů budou představovat navigační systém Premium HDD se 7palcovou obrazovkou a audio systém JBL.

Motory

Paleta pohonných jednotek Camry začíná u zážehového čtyřválce o objemu 2,5 litru s výkonem 131 kW (178 k). Druhou motorizací v nabídce bude vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který disponuje výkonem 197 kW (268 k). Oba tyto motory jsou standardně spojeny s šestistupňovou automatickou převodovkou a pohánějí kola přední nápravy.

Toyota Camry - Zážehové motory - Modelový rok 2012
Motor2,5 I4 Dual VVT-i3,5 V6 Dual VVT-i
Převodovka6A6A
Zdvihový objem [cm3]24943456
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]131/6000197/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/4100363/4700
Max. rychlost [km/h]--
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Komb. spotřeba [l/100 km]8,49,4

Specifické postavení v nabídce má Camry Hybrid. Tento model je vybaven zážehovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 115 kW (156 k) a elektromotorem o výkonu 105 kW (143 k)!

Toyota Camry Hybrid - Modelový rok 2012
ModelCamry Hybrid
Spalovací motor (Atkinsonův cyklus)
Zdvihový objem [cm3]2494
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]115/5700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]212/4500
Elektromotor (synchronní, permanentní magnet)
Nejvyšší napětí [V]650
Největší výkon [kW]105
Největší toč. mom. [Nm]270
Převodovkahybridní E-CVT
Celkový výkon [kW]147
Max. rychlost [km/h]-
Rychlost EV [km/h]40
Zrychlení 0-100 km/h [s]-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7

V konstrukci skeletu sedmé generace Camry je ve větší míře využita vysokopevnostní ocel a přepracovány jsou obě nápravy. Výsledkem má být lepší směrová stabilita, ostřejší odezva řízení a vyšší cestovní komfort.

Přední zavěšení je tvořeno vzpěrami McPherson a vzadu je použito osvědčené víceprvkové zavěšení z předchozí generace, ale s novou geometrií. Standardem je elektrický posilovač řízení s variabilní charakteristikou.

Bezpečnost

Všechny verze Toyoty Camry v provedení pro modelový rok 2012 jsou vybaveny celkem deseti airbagy. Posádku mají při nehodě chránit čelní a kolenní airbagy řidiče a předního spolujezdce, boční airbagy v předních i zadních sedadlech a hlavové airbagy pro obě řady sedadel. Standardní výbava všech verzí zahrnuje rovněž systém ABS, EBD, VSC a TRAC. Novinkou v nabídce je systém sledování slepého úhlu.

Prodej sedmé generace Toyoty Camry se severoamerickém trhu rozběhne v říjnu letošního roku. Cena základního provedení L s čtyřválcovým motorem bude začínat na částce 21.955 amerických dolarů (zhruba 380.000,- Kč). Ceny Camry Hybrid začínají na 25.900 amerických dolarů (okolo 450.000,- Kč) za verzi LE.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
29. 12. 2012 19:41
Pěkné svezení
Měl jsem možnost projet se v Camry LE pár tisíc mil jak na sedadle řidiče, tak spolujezdce. Svezení je to nad očekávání příjemné, dobré materiály, zpracování, dostatečně vzdušný a prostorný interiér. Hlavní výtku bych měl k automatické převodovce, manuální režim je v podstatě nevyužitelný- auto řadí stejně jako na automat a pádla pod volantem i páku většinou zvesela ignoruje. V kopcích potom převodovka s relativně slabším motorem divoce podřazuje skoro do červeného pole, aby udržela stabilní rychlost (a to právě i v manuálním režimu, přičemž na displeji stále svítí původní zařazený stupeň). Jinak přesednutí do Chevroletu Impala bylo poměrně velkým rozčarováním (i když to nakonec nebylo tak hrozné).
Avatar - Alpinis182
28. 8. 2011 19:06
Re: Honda
Ja jsem nenapsal, ze je to nejkrasnejsi >:D
Avatar - pelikoš
25. 8. 2011 22:17
Re: Honda
to mnohem hezčí je nissan maxima... ;-)
Avatar - Alpinis182
25. 8. 2011 21:47
Re: Honda
No, ale i tak je to celkem hezky... :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 21:37
Re: Honda
Bereš mi to z klávesnice. Nemít na masce znak, tak si myslím, že vidím americký Accord.