26.11. 2018 Ondřej Lilling

Toyota Camry má český ceník. S hybridem vyráží do boje proti Superbu či Passatu

 

Legenda mezi velkými sedany se vrací. Novou generaci Toyoty Camry bude pohánět výhradně hybridní pohonná jednotka, konkurovat chce přitom zavedeným modelům s dieselovým motory.

Toyota Camry je opravdová ikona. Od premiéry v roce 1982 se na světě prodalo více než 19 milionu kusů. I u nás se japonský sedan nějakou dobu prodával, ale už je to více než 14 let. Teď se Camry vrací, a podle všeho s velkou parádou. Protože jde o sedan, mohl by leckdo Camry považovat za nástupce Avensisu, podle Toyoty je však Camry mnohem, mnohem dál. Cílovou skupinou se mají stát firemní zákazníci, kteří momentálně řídí třeba Škodu Superb, Volkswagen Passat či Opel Insignia.

Camry stojí na nové modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture), kterou dostal i Lexus ES. Ta rozvázala ruce designérům, takže křivky jsou prakticky stejné jako na konceptu. A jistě pomohla i konstruktérům, protože například předchozí Avensis překonává prakticky ve všech vnějších rozměrech. Více už napoví přiložená tabulka, kde najdete srovnání i s hlavními konkurenty.

Paříž 2018 živě: Toyota Camry je takový japonský Superb. Bude mít v Evropě šanci?

Video

Zapomeňte na diesel

Zájem o vznětové motory v celé Evropě klesá, takže to vypadá, že načasování příchodu Toyoty Camry nemohlo být lepší. Nabízet se bude výhradně jako hybrid se samočinnou převodovkou e-CVT a pohonem předních kol. Hybridní pohonná jednotka 4. generace se skládá ze zážehového atmosférického motoru o objemu 2,5 litru s výkonem 130 kW, kterému sekunduje elektromotor s 88 kW. Celkový výkon soustavy činí 160 kW, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy.

Spotřeba by měla být na opravdu vynikající úrovni. V kombinovaném režimu činí pouhých 4,2 l/100 km, přičemž nízkých hodnot by měla dosahovat i v dálničním režimu. Auto totiž umí jet čistě na elektřinu až do rychlosti 125 km/h, půjde ale především o situace, kdy motor na krátký moment zhasne a auto si vystačí s elektromotorem. Na dlouhodobější plachtění to příliš nebude, na to jsou akumulátory příliš malé. Jsou mimochodem ukryté pod zadními sedadly, takže oproti minulé generaci nezabírají prostor v zavazadelníku.

Kde Camry na své soupeře trochu ztrácí, je zavazadelník. Řadu lidí bude jistě omezovat karoserie sedan bez výklopných pátých dveří, stejně jako absence provedení kombi. A ani samotná hodnota 524 litrů není ohromující. Je zřejmé, že Toyota upřednostnila prostor v interiéru ve prospěch kufru. Na zadních sedadlech je místa opravdu královsky. V nejvyšší výbavě si mohou zájemci dopřát také třízónovou klimatizaci, elektricky nastavitelná opěradla či elektricky ovládanou zadní roletu proti slunci.

Srovnání hlavních rozměrů

RozměryToyota CamryŠkoda SuperbVolkswagen PassatOpel InsigniaFord Mondeo
Délka (mm)48854861476748974871
Šířka (mm)18401864183218631852
Výška (mm)14451468147614551501
Rozvor (mm)28252841278628292850
Objem zavaz. (l)524625584490516

Interiér působí na první pohled velmi kvalitně. Viděli jsme sice pouze předprodukční, ručně skládaný exemplář, kde materiály ještě nebyly finální, ale zanechal v nás dobrý dojem. V autě mohou být až tři displeje. Mezi kruhovými ukazateli v přístrojovém štítu se nachází 7palcový displej, dotykový displej pro ovládání multimédií může mít až 8 palců. A k tomu si mohou zákazníci dopřát i 10palcový head-up displej promítaný na čelní sklo. V příplatkové výbavě se nachází i prémiový audiosystém JBL s 9 reproduktory a výkonným zesilovačem. Už v základní výbavě je sada bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense, kde nechybí předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat či asistent pro jízdu v pruzích.

Základní cena s výbavou Comfort startuje na částce 920.000 Kč, k této verzi je možné si objednat paket Business s vyhřívanými, elektricky ovládanými předními sedadly a koženým čalouněním za 65.000 Kč. Standardem je 7 airbagů, LED světlomety, adaptivní tempomat s funkcí stop&go, rozpoznávání dopravních značek, asistent pro jízdu v pruzích, přepínač jízdních profilů, bezklíčové odemykání a startování, dvouzónová klimatizace, litá 17palcová kola, elektricky ovládané sedadlo řidiče či infotainment Toyota Touch 2 se 7palcovým displejem a zadní kamerou.

Toyota Camry se vrací do Evropy! Na Superb či Insignii tasí moderní hybridní pohon

Prostřední výbava Prestige majitele přijde na 950.000 Kč, přidává o palec větší kola, osmipalcový displej infotainmentu a navigaci v češtině. Vrcholné provedení Executive si automobilka cení na 1.050.000 Kč, samozřejmostí jsou zde Bi-LED světlomety, elektricky ovládaný volant, bezdrátová nabíječka mobilního telefonu či přední a zadní parkovací senzory. K této verzi je možné si dále připlatit za paket VIP v hodnotě 100.000 Kč, jehož součástí je audio systém JBL, head-up displej, třízónová klimatizace, elektricky ovládaná zadní roleta či zadní loketní opěrka s ovládáním rádia a elektricky nastavitelnými zadními sedadly.

Objednávky začne automobilka přijímat od prosince letošního roku, první auta dorazí k zákazníkům v dubnu příštího roku.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy

Ministerstvo obrany oficiálně začíná vybírat dodavatele…

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Camry má český ceník. S hybridem…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Toyota ukázala model Camry, do jehož zádě najel tahač. Jako reklamu Toyota ukázala model Camry, do jehož zádě najel tahač. Jako reklamu

Co se stane, když do v Americe prodávané velké Toyoty…

Toyota Camry 2018: Sexy jako nikdy Toyota Camry 2018: Sexy jako nikdy

Toyota Camry patřila vždy k těm nejusedlejším sedanům na…

 



 
Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Včera

Čtveřice tzv. „pike cars“ Nissanu vzbudila před nějakými třemi dekádami v Japonsku značné pozdvižení a prodávala se jako housky na krámě. Coby sběratelská auta putují do USA.




Blesk.cz

Děsivě vysoký obsah alkoholu v krvi?! Zvěsti o opilosti Jana Kočky (†28) se šíří po internetu

Děsivě vysoký obsah alkoholu v krvi?! Zvěsti o…

Konec nepochopitelně dlouho tutlaného tajemství. Jan Kočka mladší (†28) zabíjel při smrtelné nehodě na D11 pod…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Laštůvka má další nulu: Sbírá je celé mužstvo, ale radši bych měl tři body

Laštůvka má další nulu: Sbírá je celé mužstvo, ale…

Připsal si devátou nulu, ale pro brankáře Jana Laštůvku z Baníku Ostrava je důležitější, že jeho tým v 19…

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze, Stronati trefil břevno

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze,…

Fotbalisté Baníku Ostrava v předehrávce 19. kola FORTUNA:LIGY na svém hřišti remizovali se Sigmou Olomouc 0:0.…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…