Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Camry se vrací do Evropy! Na Superb či Insignii tasí moderní hybridní pohon

Stanislav Kolman
Diskuze (80)
Japonská automobilka oficiálně potvrdila, že nejprodávanější sedan střední a vyšší střední třídy chystá návrat. V Evropě se vůz objeví po dlouhých čtrnácti letech.

Model Camry slaví ve světě úspěchy, v Evropě byste jej však už léta poptávali marně. Všude jinde se mu daří, vždyť od své premiéry v roce 1982 se ve světě prodalo více než 19 milionů kusů. Aktuálně osmou generaci sedanu vyšší střední třídy lze zakoupit ve více než 100 zemích, přičemž každoročně Japonci prodají přes 700 tisíc kusů Camry, což z auta dělá nejprodávanější sedan v daném segmentu.

A nyní k nim přibudou další, Toyota totiž oznámila, že se model po dlouhých čtrnácti letech vrací do Evropy! Auto postavené na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture, kterou dostal i luxusnější Lexus ES) slibuje špičkové dílenské zpracování a potěšení za volantem. Toyota prý zapracovala na jízdních vlastnostech tak, aby vyšla více vstříc evropským řidičům.

I srdce vozu zůstane nejspíše totožné s luxusním sourozencem: středobodem hybridního ústrojí je 2,5litrový zážehový čtyřválec poskytující výkon 131 kW, kterému sekunduje elektromotor s 88 kW. Celkový výkon soustavy činí 160 kW, přičemž pohon se páruje s automatem e-CVT. Šestiválec o objemu 3,5 litru produkující 224 kW, jenž lze koupit třeba v USA, se k nám bohužel nepodívá.

Po vzoru moderních vozů značky Toyota dostalo Camry výrazný exteriér s futuristickou maskou a ve srovnání s předchůdcem prodlouženou linii střechy, což přináší více místa pro posádku uvnitř. Taktéž vnitřek působí moderně a elegantně, členitá palubní deska s dotykovou obrazovkou je hodně extravagantním, ale designově vydařeným prvkem. Alespoň dle oficiálních snímků, těšíme se, až se do auta posadíme osobně!

A nebude to trvat zas až tak dlouho. Konkurence Škody Superb, Volkswagenu Passat či Opelu Insignia dorazí do Evropy v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (80)
26. 9. 2018 09:42
Re: Proc zase CVT ???
Běž si projet aktuální Outback s CVT a pak sem přijď napsat dojmy. Je to jedna z nejlepších převodovek na trhu.
14. 8. 2018 10:57
Re: Ve sport paketu...
Tak ale Éčko bude o půl míče dražší...
Avatar - iudex
25. 6. 2018 08:52
Re: Báječná
OK, keď Ťa ten príklad s alkoholtesterom tak irituje, zober si niečo bežné, napr. start-stop. Nehovor mi, že ťa z toho nejde trafiť šľak, keď sa Ti motor vypne, či sa to hodí, či nie, napr. vybehneš hore nejakým horským prechodom, turbo rozpálené do žerava a SS Ti to vypne. Samozrejme môžeš to deaktivovať, ale po každom naštartovaní je to opäť aktívne a Ty ako taký blbec furt vypínaš po štarte ďalší systém, čo si v minulosti nemusel. A možno o pár rokov to legislatíva prikáže ako nevypínateľné. Pokazí to auto ako také? Nie. Pokazí Ti to náladu a otravuje to? Stopercentne.
Avatar - iudex
25. 6. 2018 08:48
Re: Velký, levný? s jedním druhem pohonné jednotky?
Nepochopil si pointu. Takéto symbolické zľavy asi ťažko niekoho, kto vie počítať, presvedčia o výhodnosti hybridu. OK, na parkovnom v centre Prahy ušetríš pár desiatok eur, na daniach a poplatkoch ďalších pár desiatok, to sme niekde na úrovni pár stoviek eur. No a ten hybrid je oproti konvenčnému autu drahší o tisíce, resp. desaťtisíce eur. Got it? Na kúpu hybridu proste nikoho neukecáš cez čísla, tie nepustia, na to treba ísť inak, cez ekologické vnímanie, emócie, vytvoriť v kupujúcom dojem, že on je ten lepší, progresívnejší, modernejšie zmýšľajúci ako väčšina kupujúca vymierajúce dinosaury s čistými spaľovákmi. Skrátka aby to ľudia chceli kupovať, nie pre prepočítavačov, na ktorých fungujú nejaké zľavy.
Avatar - iudex
25. 6. 2018 08:39
Re: Velký, levný? s jedním druhem pohonné jednotky?
Ja nehovorím o Ficovom výpalnom (a.k.a. registračná daň), ale o štandardnej dani z motorových vozidiel, ktorú platia podnikatelia za auto v účtovníctve. Ficovo výpalné je samostatný dôvod na nas.anie. 8-s