2.5. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Toyota chce prodávat 10 milionů aut ročně, chystá novou platformu

Toyota chce prodávat 10 milionů aut ročně, chystá novou platformu

Souboj o největší automobilku světa pokračuje. Nejen Volkswagen Group má za cíl v budoucnu prodávat 10 milionů vozů ročně.

Hranici 10 milionů prodaných aut za jediný rok se ještě žádné automobilce nepodařilo překonat. Japonská Toyota doufá, že tuto hranici v budoucnu překoná, pomoci má k tomu nová globální platforma TNGA.

TNGA je zkratkou pro Toyota New Global Architecture. Toyota s její pomocí chce do budoucna souběžně vyvíjet více modelů najednou za masivního použití společných modulárních dílů.

Zpočátku budou nově vyvíjené vozy sdílet asi 20 až 30 procent svých dílů. V delším horizontu by však různé modely mohly sdílet až 80 % svých komponent.

Cílem je především snížení nákladů na výrobu aut a jejich vývoj. Podle vedení Toyoty má být vývoj nových vozidel až o 30 procent účinnější než dnes. Ušetřené finance a čas mají být využity na vývoj nové techniky, vymyšlení lepších výrobních procesů a větší důraz na detail a kvalitu.

Japonský výrobce chce rovněž v budoucnu využívat spíše komponenty podle globálních standardů než specifické komponenty vyrobené primárně pro Toyotu. I tento krok sníží náklady.

Z této charakteristiky vyplývá, že se jednoduše řečeno vlastně jedná o japonské pojetí platformy MQB konkurenčního koncernu VW Group.

První vozy s novou platformou se podle plánů Toyoty začnou prodávat v roce 2015. V první fázi má tato platforma nahradit nynější tři různé platformy s pohonem předních kol. Není jasné, o jaké modely se bude jednat, automobilka však přiznává, že mezi auty s novou platformou bude budoucí generace Priusu.

Kvůli urychlení vývoje automobilka rozdělila své vývojové oddělení do čtyř celků. Jeden se zabývá vývojem vozů pro vyspělé trhy, druhý vozy pro rozvojové trhy, třetí se zaměří na vývoj klíčové techniky, jako jsou motory a převodovky, poslední pak bude vyvíjet modely prémiové značky Lexus.

S důrazem na vývoj souvisí i nedávné otevření nového vývojového centra. Jeho součástí je budova na vývoj a výzkum nových produktů nebo nový aerodynamický tunel, který díky pohyblivému pásu v podlaze lépe simuluje proudění vzduchu.

Samo vedení automobilky tvrdí, že zaměřením se na vývoj přechází do útoku. V posledních letech Toyota zažívala spíše problémové období, nejprve ekonomická krize, pak kauza se samočinně zrychlujícími auty a zemětřesení s vlnou tsunami, které zasáhlo Japonsko před dvěma lety. Přesto všechno se titul největší automobilky světa Toyotě loni vrátil.

Cílem Toyota Group je pro letošní rok prodej 8,95 milionu aut, při započtení přidružených značek Hino a Daihatsu by automobilka mohla dosáhnout čísla 9,96 milionu prodaných vozidel. Toyota chtěla hranici 10 milionů prodaných vozů překonat již v roce 2009, kvůli ekonomické krizi se jí to však nepovedlo.

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
Zdroj: Automotive News

Štítky Toyota Technika Výroba

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…