13.10. 2015 Michal Fokt

Toyota Mirai: Evropská verze se oficiálně představuje

 

Sedan s vodíkovými palivovými články vyráží do Evropy. Je stejný jako ten japonský a americký, ale i přesto teď vypadá mnohem lépe...

Toyota přináší informace o evropské verzi vodíkové Toyoty Mirai. Podle předpokladů je stejná jako ta americká s volantem na levé straně a drobné odlišnosti v parametrech budou mít spíše na svědomí drobné odchylky v přepočtech, ale ještě než si osvěžíme paměť, chtěl bych upozornit na novou fotogalerii. S vnějším designem Mirai těžko něco svedeme, na fotkách auto stále vypadá strašidelně, což se ale dá pochopit - technickou výjimečnost je dobré odpovídajícím způsobem prezentovat, jakkoli se nám nemusí výstup líbit.

Je ovšem třeba mít na paměti, že vůz za 1,4 milionu korun musí nabídnout i jistý standard v interiéru, jenže Mirai na fotkách vypadala s masou podivného plastu i v tomto ohledu dost neutěšeně. Ale podívejte se na nové snímky. Doposud monotónně černá kabina se oděla do černobílé kombinace, lacině působící odlesky plastů zmizely a přestože by asi měl člověk strach na bělostné materiály sáhnout, aby je neušpinil, výsledný efekt je oproti původním snímkům jako z jiného světa. Zatím těžko soudit, do jaké míry nové snímky odráží realitu a do jaké jde o (tentokráte dobrou) úpravu v grafickém editoru, každopádně je však "druhý" dojem výrazně lepší.

Toyota Mirai je s rozměry 4890 x 1815 x 1535 mm a rozvorem 2780 mm vcelku konvenční sedan střední třídy. S ohledem na to, kolik různých komponentů pohonného systému se muselo do šasi vměstnat, není asi kufr o objemu 361 l zase tak špatný výsledek. Na dovolenou to sice nebude, ale požadavky na každodenní přesuny po městě nejspíš bez problémů zvládne.

Vpředu umístěný elektromotor disponuje výkonem 114 kW a starší informace hovoří o točivém momentu 335 N.m. To má autu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za slušných 9,6 s a maximální rychlost činí 178 km/h, což lokálním potřebám mobility zcela jistě postačí. Toyota překvapivě neuvádí ani hmotnost auta, ani velikost nádrže na vodík, nicméně slibuje jízdní dosah až 483 km (původně se hovořilo až o 700 km...). Stejně jako u ostatních vozů s alternativním pohonem lze vůz provozovat ve standardním režimu Eco, na dynamiku zaměřeným Power nebo v módu Br maximalizovat rekuperaci. Vůz by měl nastartovat i při teplotě -30 stupňů Celsia a obavy o bezpečnost vodíkové nádrže má rozptýlit informace, že tank zvládne ještě o 225 % větší tlak, než na jaký je využíván.

Zásadní výhodou vodíkového pohonu je rychlost tankování. K dalším 480 km jízdy je připraven po tří- až pětiminutovém pobytu u stojanu. Pokud jde o ekologický dopad vozu, podle Toyoty produkuje vůz (pochopitelně nepřímo) v závislosti na způsobu výroby vodíku o 40-70 % méně oxidu uhličitého než srovnatelné konvenční vozy s motorem s vnitřním spalováním, odpadním produktem při jízdě je pak pouze voda. Toyota současně dbá i na ekologicky šetrnou výrobu, část spotřeby energie pokrývají solární články a okolí továrny je osazováno stromy. Vůz je z 95 % recyklovatelný a to včetně palivových článků, využívajících vzácnou platinu. Toyota také vyzdvihuje výhody vodíku nikoli coby paliva, ale také formu uskladnění energie, kterou lze získat z vody, zemního plynu či biomasy.

Posádka si v autě má užívat v běžných vozech nepoznaný bezhlučný provoz, lehce "okořeněný" upraveným zvukem kompresoru, jenž má umocnit dojem z akcelerace. Velký důraz byl kladen též na jízdní komfort a jeho sladění s dobrou ovladatelností. Poháněná přední kola využívají vzpěr McPherson, vzadu je torzní příčka, Japonci se také chlubí 17" koly, která by měla být zhruba o půl kila lehčí než běžný litý ráfek této velikosti.

V interiéru nechybí nic z dnes běžné výbavy v čele s dotykovým 7" displejem, samozřejmostí jsou aktivní i pasivní jízdní asistenty, všechna sedadla i volant jsou vyhřívána, nechybí indukční dobíjení mobilů, 11reproduktorový audiosystém JBL, osm airbagů, bezklíčové startování a spousta držáků na nápoje. Cena v Evropě zatím nebyla zveřejněna, hovoří se však o sumě kolem 1,4 milionu korun.

Spolupracujeme s TipCars.com
Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

Madrid správu nad Katalánskem nepřevezme, pokud v regionu proběhnou předčasné volby Madrid správu nad Katalánskem nepřevezme, pokud v regionu proběhnou předčasné volby

Místopředsedkyně španělské vlády Soraya Sáenzová ve…

Squatteři Kliniku opustit nechtějí. Kanceláře by prý porušovaly územní plán Squatteři Kliniku opustit nechtějí. Kanceláře by prý porušovaly územní plán

Aktivisté obývající autonomní centrum Klinika nehodlají…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Poprvé za volantem vodíkové Toyoty Mirai. Je tohle budoucnost? Poprvé za volantem vodíkové Toyoty Mirai. Je tohle budoucnost?

Futuristickou Toyotu Mirai jsme vyzkoušeli přímo na…

Toyota Mirai: Stlačená budoucnost Toyota Mirai: Stlačená budoucnost

Toyota Mirai není první auto poháněné vodíkem. Jako první…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Dnes 18:50

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Policie má dva měsíce na vystopování vraha: Lucii z Dubiny zabil skoro před 20 lety

Policie má dva měsíce na vystopování vraha: Lucii z…

Lucii Vinarskou (†20) našel mezi Krmelínem a Proskovicemi pejskař. Její tělo bylo pohozené v lese u silnice. Do…

Jiří (45) přečkává dlouhé zimy ve stanu. Teplé jídlo zdarma mu pomáhá začlenit se do společnosti

Jiří (45) přečkává dlouhé zimy ve stanu. Teplé jídlo…

„Jsem moc rád za teplé jídlo i tu společnost kolem,“ prozradil s pokorou pan Jiří (45), který přišel o domov…

 

iSport.cz

Extenistky Koukalová s Benešovou se pustily do Strýcové: Hraje divadlo!

Extenistky Koukalová s Benešovou se pustily do…

Každý by si měl zamést před vlastním prahem. To je vzkaz od bývalé tenistky Kláry Koukalové (35) pro Barboru…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…