13.10. 2015 Michal Fokt

Toyota Mirai: Evropská verze se oficiálně představuje

 

Sedan s vodíkovými palivovými články vyráží do Evropy. Je stejný jako ten japonský a americký, ale i přesto teď vypadá mnohem lépe...

Toyota přináší informace o evropské verzi vodíkové Toyoty Mirai. Podle předpokladů je stejná jako ta americká s volantem na levé straně a drobné odlišnosti v parametrech budou mít spíše na svědomí drobné odchylky v přepočtech, ale ještě než si osvěžíme paměť, chtěl bych upozornit na novou fotogalerii. S vnějším designem Mirai těžko něco svedeme, na fotkách auto stále vypadá strašidelně, což se ale dá pochopit - technickou výjimečnost je dobré odpovídajícím způsobem prezentovat, jakkoli se nám nemusí výstup líbit.

Je ovšem třeba mít na paměti, že vůz za 1,4 milionu korun musí nabídnout i jistý standard v interiéru, jenže Mirai na fotkách vypadala s masou podivného plastu i v tomto ohledu dost neutěšeně. Ale podívejte se na nové snímky. Doposud monotónně černá kabina se oděla do černobílé kombinace, lacině působící odlesky plastů zmizely a přestože by asi měl člověk strach na bělostné materiály sáhnout, aby je neušpinil, výsledný efekt je oproti původním snímkům jako z jiného světa. Zatím těžko soudit, do jaké míry nové snímky odráží realitu a do jaké jde o (tentokráte dobrou) úpravu v grafickém editoru, každopádně je však "druhý" dojem výrazně lepší.

Toyota Mirai je s rozměry 4890 x 1815 x 1535 mm a rozvorem 2780 mm vcelku konvenční sedan střední třídy. S ohledem na to, kolik různých komponentů pohonného systému se muselo do šasi vměstnat, není asi kufr o objemu 361 l zase tak špatný výsledek. Na dovolenou to sice nebude, ale požadavky na každodenní přesuny po městě nejspíš bez problémů zvládne.

Vpředu umístěný elektromotor disponuje výkonem 114 kW a starší informace hovoří o točivém momentu 335 N.m. To má autu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za slušných 9,6 s a maximální rychlost činí 178 km/h, což lokálním potřebám mobility zcela jistě postačí. Toyota překvapivě neuvádí ani hmotnost auta, ani velikost nádrže na vodík, nicméně slibuje jízdní dosah až 483 km (původně se hovořilo až o 700 km...). Stejně jako u ostatních vozů s alternativním pohonem lze vůz provozovat ve standardním režimu Eco, na dynamiku zaměřeným Power nebo v módu Br maximalizovat rekuperaci. Vůz by měl nastartovat i při teplotě -30 stupňů Celsia a obavy o bezpečnost vodíkové nádrže má rozptýlit informace, že tank zvládne ještě o 225 % větší tlak, než na jaký je využíván.

Zásadní výhodou vodíkového pohonu je rychlost tankování. K dalším 480 km jízdy je připraven po tří- až pětiminutovém pobytu u stojanu. Pokud jde o ekologický dopad vozu, podle Toyoty produkuje vůz (pochopitelně nepřímo) v závislosti na způsobu výroby vodíku o 40-70 % méně oxidu uhličitého než srovnatelné konvenční vozy s motorem s vnitřním spalováním, odpadním produktem při jízdě je pak pouze voda. Toyota současně dbá i na ekologicky šetrnou výrobu, část spotřeby energie pokrývají solární články a okolí továrny je osazováno stromy. Vůz je z 95 % recyklovatelný a to včetně palivových článků, využívajících vzácnou platinu. Toyota také vyzdvihuje výhody vodíku nikoli coby paliva, ale také formu uskladnění energie, kterou lze získat z vody, zemního plynu či biomasy.

Posádka si v autě má užívat v běžných vozech nepoznaný bezhlučný provoz, lehce "okořeněný" upraveným zvukem kompresoru, jenž má umocnit dojem z akcelerace. Velký důraz byl kladen též na jízdní komfort a jeho sladění s dobrou ovladatelností. Poháněná přední kola využívají vzpěr McPherson, vzadu je torzní příčka, Japonci se také chlubí 17" koly, která by měla být zhruba o půl kila lehčí než běžný litý ráfek této velikosti.

V interiéru nechybí nic z dnes běžné výbavy v čele s dotykovým 7" displejem, samozřejmostí jsou aktivní i pasivní jízdní asistenty, všechna sedadla i volant jsou vyhřívána, nechybí indukční dobíjení mobilů, 11reproduktorový audiosystém JBL, osm airbagů, bezklíčové startování a spousta držáků na nápoje. Cena v Evropě zatím nebyla zveřejněna, hovoří se však o sumě kolem 1,4 milionu korun.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard

Největší britská maloobchodní společnost Tesco by v brzké…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Toyota Mirai: Stlačená budoucnost Toyota Mirai: Stlačená budoucnost

Toyota Mirai není první auto poháněné vodíkem. Jako první…

Toyota Mirai by mohla dostat vodíkové sourozence Toyota Mirai by mohla dostat vodíkové sourozence

Označení Mirai by se mohlo stát, stejně jako v případě…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Dnes 19:00

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Legendární Ota Černý (72) prozradil Jágrovo tajemství: Ostražitý samotář je kvůli rodičům!

Legendární Ota Černý (72) prozradil Jágrovo…

Vedl hokejový tým Kladna i sportovní redakci České televize, řada diváků ho má v paměti i jako kulatého…

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky, chtějí její pokračování

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky,…

Odhodlání pokračovat v Evropě společně i po odchodu Velké Británie dnes v Římě potvrdili vrcholní představitelé…

 

iSport.cz

ONLINE: Columbus - Philadelphia 1:0. Neuvirth kapituloval, Gudas se pral

ONLINE: Columbus - Philadelphia 1:0. Neuvirth…

ONLINE | Český souboj nabízí dnešní střetnutí Columbusu s Philadelphií. Na straně domácích už se těší na play…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…