Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius 2012: Nový vzhled a lepší podvozek na českém trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Celosvětově nejznámější hybrid se v modernizované podobě v tichosti představil na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a stejně tiše nyní míří do prodeje.

Toyotu Prius v omlazené podobě na loňském IAA zastínilo sériové provedení Plug-In hybridní verze, které mělo světovou premiéru a evropskému publiku se zde představilo poprvé i velkoprostorové provedení Prius+.

Prius je celosvětově nejprodávanějším vozem s hybridní technikou pohonu, doposud bylo prodáno přes 2,4 milionu kusů. V roce 2009 byl představen ve své třetí generaci, které se za dva roky prodalo v Evropě přes 100.000 kusů.

Exteriér

Modernizovaný Prius se vyznačuje nově pojatým ztvárněním čelních partií s akcentem na dynamiku. Přepracovaný design předního nárazníku klade důraz na zvětšenou spodní část masky chladiče. Nový design světlometů s čirou optikou má upravenou konfiguraci LED a do předního nárazníku byla umístěna i světla pro denní svícení. Transformací prošla také vnější zpětná zrcátka.

Futuristický nádech karoserie zůstal zachován, jde stále o kreativní liftback s nízkou přídí a vyšší zádí. Ta prodělala nejvýraznější změnu v podobě nových svítilen, které disponují zcela novou optikou a lépe odrážejí úpravy přídě. Osvěžení designu se mírně projevilo i na vnějších rozměrech a Prius se prodloužil o 20 mm na 4480 mm.

Paleta laků karoserie pro modernizovaný Prius obsahuje osm odstínů. Dva z nich – temně červená Bordeaux a tmavě modrá jsou nové.

Interiér

Lehké omlazení podstoupil také interiér, kde došlo k použití nových odstínů čalounění včetně úpravy barev. Samotná podstata tvarů přístrojové desky se nemění - jde stále o avantgardní dílo s přístroji situovanými do prostřední části přístrojové desky.

Mírného přepracování se ale dočkala středová konzole, kde byl modernizován informační displej s názvem Vacuum Fluorescent Display (VFD). Ten je nově bohatší o 16 odstínů, čímž bylo dosaženo jasnějšího a trojrozměrného zobrazování informací.

Podvozek

V rámci modernizace se dočkal Prius i úprav, které mají přispět k vylepšení jízdního komfortu. Pro zvýšení tuhosti karoserie je nyní na skeletu více bodových svarů a několik vyztužení. Vyšší tuhost karoserie má podle automobilky umožnit měkčí nastavení odpružení, které zlepší komfort cestujících aniž by utrpěly dynamické vlastnosti vozu.

K vylepšení odezvy řízení mají přispět úpravy provedené na sloupku řízení. K snížení hladiny hluku a vibrací v interiéru mají přispět další izolační materiály.

Český trh

Prodej modernizované Toyoty Prius se má na evropském trhu rozběhnout v prvním čtvrtletí letošního roku, ale již v prosinci loňského roku byl spuštěn předprodej. Čeští zákazníci mohou Prius v nové podobě objednávat od 7. prosince.

Základní výbava modernizovaného hybridního liftbacku nyní nese nové označení Entry. Cena Priusu v tomto provedení začíná na 649.900,- Kč, což je o 10.000,- Kč víc než u základní verze loňského modelu.

Druhý stupeň výbavy nese označení Prius a začíná na 669.900,- Kč. Toyota očekává, že právě tato verze bude neprodávanější. Ve srovnání s dosavadním druhým stupněm výbavy je toto provedení o 20.000,- Kč levnější.

Vrcholnou výbavou je stejně jako doposud Premium. Cena této varianty je u modernizovaného Priusu nastavena na 749.900,- Kč a je tak o 60.000,- Kč nižší než doposud.

Pro všechny tři stupně je součástí standardní výbavy téměř shodný výčet bezpečnostních prvků. U všech verzí může zákazník počítat se systémy ABS, EBD, BA, TRC, VSC+, čelními airbagy řidiče i spolujezdce, bočními airbagy vpředu, hlavovými airbagy pro obě řady sedadel, kolenním airbagem řidiče, aktivními předními hlavovými opěrkami a zadní parkovací kamerou.

Součástí standardní výbavy základního provedení Entry je automatická klimatizace, projekční Head-Up display, monitor úsporné jízdy ECO, multiinformační displej, dotykové ovládání na volantu s vizuálním zobrazením a multimediální systém Toyota Touch s barevným dotykovým displejem, CD i MP3 přehrávačem a šesti reproduktory. Tento systém nabízí kromě konektivity s multimediálními přehrávači (včetně iPodu) i Bluetooth handsfree a streamování hudby. Pouze tato verze stojí na 15palcových litých kolech s pneumatikami o rozměrech 195/65 R15.

Provedení Prius rozšiřuje výbavu základní verze o tempomat a kožený volant. Liší se ještě látkové čalounění a od této verze jsou standardem 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměrech 215/45 R17.

Vrcholná výbava Premium k výše zmíněným položkám přidává senzor šera, dešťový senzor, samostmívací zpětné zrcátko, voduodpuzující přední boční okna, kožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, systém Smart Entry & Start a prémiový audiosystém JBL s osmi reproduktory.

Příplatková výbava pro druhý stupeň nabízí paket Solar+ za 60.000,- Kč. Ten obsahuje střešní okno se solárním panelem, solární ventilační systém, dálkově ovládaný kliamtizační systém, audio JBL, systém Smart Entry & Start a dešťový senzor.

Výbavu Premium lze rozšířit o paket Solar za 40.000,- Kč a paket Technology za 80.000,- Kč. První jmenovaný obsahuje stejné prvky jako Paket Solar+ a druhý rozšiřuje výbavu o multimediální systém Toyota Touch Pro, zahrnující mimo jiné navigační systém, 7˝ dotykovou obrazovku a mapové pokrytí Evropy. Součástí paketu Technology je i inteligentní parkovací asistent a adaptivní tempomat.

Toyota Prius 2012 - ceny na českém trhu
Motor1,8 VVT-i+elektromotor
Zdvihový objem [cm3]1798
Válce/ventily4/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]73/5200 (+60 kW el. motor)
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]142/4000 (+207 Nm el. motor)
Max. rychlost [km/h]180
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]3,9
Pohotovostní hmotnost [kg]1390
Cena Entry [Kč]649.900
Cena Prius [Kč]669.900
Cena Premium [Kč]749.900

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Avatar - baca42
20. 1. 2012 18:17
Re: .
Tak samozřejmě 2,5 l jsem nikdy neměl. Bylo to v létě, soutěžil jsem s Benzinou o horské kolo a tankoval jsem za 500,-( samozřejmě jsem nic nevyhrál). Když netankuješ plnou nádrž, tak tam musíš napsat zbývající množství paliva v nádrži, a když to špatně odhadneš, takhle to dopadne. Ty spotřeby před a po jsou zvýšený na úkor této. Za 2,5 to opravdu nejezdí ( nejmíň to jelo po rovince asi 20km trasa za 2,9 ,ale to musíš jet 70.) Když tankuješ na doraz, tak ta spotřeba vychází přesně. A že já tankuju běžně přes 50 L do 45-ti litrový nádrže. No jo Fábie >:D

P.S. Zkusím to tam líp přerozdělit, aby to tak nedráždilo. :yes:
20. 1. 2012 11:03
Re: .
Ne, vono mu to přidává naftu do nádrže, když s tou fabkou couvá. A že toho nacouvá hodně. >:D >:D
Avatar - JirkaVejrazka
20. 1. 2012 10:27
Re: .
Hezky :-) To mas pod plynem kus dreveneho spalku, aby se na nej nedalo moc slapat, ne? ;-)
Avatar - pario
20. 1. 2012 09:34
Re: .
To si borec :yes: :yes: :yes: Tá 2,5l spotreba je úžasná, klobúk dolu. To ja budem mať, keď pojdem 500km dole kopcom :-) Ale nový Prius by som bral, stále je však dosť drahý.
Avatar - baca42
19. 1. 2012 19:54
Re: .
Díky za infornace. Mě by taky nevadil hybrid, ale zatím je drahej a ještě k tomu jezdím za míň.
Tady je můj výpis tankování: [odkaz]
čau:[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]