Toyota Prius Plug-In Hybrid: Vzhůru do série

Toyota Prius Plug-In Hybrid: Vzhůru do série

 
 

Prius Plug-In Hybrid již známe, poprvé se představil ve Frankfurtu 2009. Uplynuly dva roky a na stejném místě si odbývá premiéru sériová verze.

Zkoušky u fleetových zákazníků a odborných médií proběhly úspěšně, redakce Auto.cz předsériový vůz testovala loni v srpnu. Po Evropě jich jezdilo od loňska celkem na dvě stovky. Nyní je čas na zahájení sériové výroby i prodeje běžným klientům.

Připomeňme to nejzákladnější: Prius Plug-In Hybrid se od běžných (a právě modernizovaných) aut této řady liší tím, že má lithium-iontové akumulátory místo nikl-metal-hydridových a lze je dobíjet z běžné elektrické zásuvky.

Tvarové odlišnosti jsou minimální, jiná je spodní část předního nárazníku. Kliky dveří mají stříbrnou barvu, kterou najdeme i na krytu dobíjecího portu. Ten se nachází na pravém zadním blatníku, předsériové vozy jej měly pro změnu na levém předním. Označení Plug-In Hybrid je jak na bocích, tak i na zádi.

Pohonná soustava HSD (Hybrid Synergy Drive) pochopitelně zůstala zachována, její celkový výkon činí 100 kW (136 k). Základ tvoří zážehový motor 2ZR-FXE o objemu 1797 cm3, který dává až 73 kW (99 k) a točivý moment 142 Nm. Doplňuje jej elektromotor 3JM s permanentním magnetem o výkonu 60 kW (82 k), jenž nabízí 207 Nm. Lithium-iontové akumulátory mají ve srovnání s prototypy větší kapacitu 4,4 kWh, maximální výkon 27 kW a váží 80 kg. Přenos síly obstarává převodovka E-CVT.

Jízdní režimy jsou celkem tři. HV je klasický hybridní, kdy se zážehový motor spouští dle potřeby.

V módu EV se Prius pohybuje na elektřinu, pokud řidič sešlápne prudce pedál akcelerátoru, zapojí se i spalovací agregát.

A konečně EV-City je určen, jak název napovídá, hlavně do města a je výhradně elektrický.

S každým je možné také stisknout tlačítko Eco, které upraví reakce škrticí klapky na pokyny plynového pedálu a nastaví klimatizaci na úspornější chod. Brzy mají rekuperační funkci, palivo šetří vypínání motoru při volnoběhu.

Sériový Plug-In Hybrid dostal spolu s modernizovaným Priusem vylepšený interiér s novými barvami, přepracovanou středovou konzolou a modifikovaným multifunkčním displejem. Ve standardní výbavě jsou například vyhřívaná sedadla, která fungují v součinnosti s topením a klimatizací. Základní multimediální rozhraní Toyota Touch s dotykovou obrazovkou zahrnuje rádio, CD/MP3 přehrávač, USB port a Bluetooth. Touch & Go Plus přidává navigaci, Touch Pro větší sedmipalcový displej, více funkcí a audio soustavu JBL GreenEdge. Parkovací kameru najdeme už v základu.

Pětimístný hatchback měří 4480 mm, je 1745 mm široký a 1490 mm vysoký, rozvor 2700 mm zůstal. Pohotovostní hmotnost oproti normálním Priusům vzrostla jen o 50 kg na 1420 kg. Zavazadelník má objem 443 l, schránka pod jeho podlahou pak dalších 40,5 l. Automobil na standardních patnáctipalcových kolech můžete rozjet až na 180 km/h, zkoušejte do ale raději jen v Německu. Z 0 na 100 km/h akceleruje toyota za 10,7 s.

Přitom její kombinovaná spotřeba paliva je opravdu nízká, jen 2,1 l/100 km, samozřejmě při plném využití elektrické energie, na kterou umí ujet až 23 km. Testovací jezdci se ovšem dostali i pod 2 litry! Baterie se plně nabijí z tradiční domácí zásuvky za 1,5 h. Víko dobíjení má samostatný ukazatel stavu. Mimochodem, pokud je připojen kabel, auto nelze nastartovat.

Prodej bude zahájen na začátku příštího roku, a to jak doma v Japonsku, tak i v USA a zkrátka nepřijde ani Evropa. Předpokládáme, že se tento vůz objeví i na našich silnicích. Toyota očekává celosvětový roční odbyt v řádu 50 tisíc kusů.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Prius: všechny testy a další články

TEST Toyota Prius Plug-in Hybrid - 20 elektrických kilometrů

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí

V červnu letošního roku má být ukončena výroba plug-in…

Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol

Toyota se svého hybridního snu nevzdává. Ve čtvrté…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO vypovědělo smlouvu Starostům a ODS

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO…

Hnutí ANO vypovědělo ve Středočeském kraji koaliční smlouvu svým partnerům. Pakt ANO, STAN, ODS a Nezávislých…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…