Toyota Prius+: První dojmy (video)

Toyota Prius+: První dojmy (video)

 
 

Hybridní MPV dodává řadě Prius nový smysluplný rozměr.

Toyota Prius staví na zelené image, ale také na praktických vlastnostech. Má poměrně prostorný interiér, dobré využití obestavěného prostoru a úsporné pohonné ústrojí. Když na tomto základě vybudujete kompaktní MPV, je vlastně předem zaděláno na kvalitní výsledek.

Přetvoření běžného Priusu na velkoprostorový Prius+ šlo cestou účelného nafukování. Vpředu najdeme mírně (a k lepšímu) pozměněnou palubní desku, sedí se ale na těch samých pohodlných křeslech a ve stejné výšce nad vozovkou – konkrétně 54 cm.

Druhá řada sedadel vyznává stejný princip jako konvenční konkurent z vlastní stáje, Toyota Verso. Co to znamená? Trojici stejně velkých, nezávisle nastavitelných sedadel. Nevýhodou tohoto řešení jsou relativně úzké sedáky, s pohodlným usazením trojice dospělých je lépe nepočítat, a to navzdory vnitřní šířce 148 cm.

Dvojici sedadel ve třetí řadě už nemůžeme považovat za nic jiného, než nouzová místa. Málo místa pro nohy i hlavu ale není mezi kompaktními MPV ničím výjimečným.

Velkou pozornost v Toyotě věnovali rozmístění akumulátorů. Ty našly místo například i pod středovou loketní opěrkou. To pomohlo vytvořit rovnou podlahu zavazadlového prostoru (do roviny se sklápí i sedadla v obou řadách), ležící navíc příjemných 64 cm nad zemí.

Vnější rozměry, technika

Nové MPV s karoserií dlouhou 4615 mm, širokou 1775 mm a vysokou 1575 mm je o 155 mm delší, 30 mm širší a 85 mm vyšší než výchozí liftback Prius.

Rozvor náprav prodloužený o 80 mm na 2780 mm má zajistit dostatek prostoru pro nohy dospělých cestujících ve všech třech řadách sedadel. Trojice sedadel v druhé řadě je možné samostatně sklopit, sklopná je i zadní lavice, rozdělená v poměru 50:50.

Použití třetí řady sedadel umožnila úprava konstrukce hybridního systému Toyota Hybrid Synergy Drive. Sada lithium-iontových baterií má menší nároky na prostor než NiMH akumulátory a je umístěna pod středovou konzolí mezi předními sedadly, což nijak nenarušuje vnitřní prostor.

Toyota prozatím nezveřejnila bližší informace o výkonech pohonné hybridní soustavy v modelu Prius+, ale uvádí, že emise CO2 budou nižší než 100 g/km, při zcela zanedbatelných emisích NOx a pevných částic.

Na vybraných evropských trzích se prodej sedmimístného hybridního MPV Toyota Prius+ rozběhnout v první polovině roku 2012.

Video

Toyota Prius+ ve Frankfurtu
 

Anketa

Jak se vám líbí Toyota Prius+? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí

V červnu letošního roku má být ukončena výroba plug-in…

Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol

Toyota se svého hybridního snu nevzdává. Ve čtvrté…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou smrt: Zemřela při autonehodě

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou…

Byla mladá, krásná a nerozvážná. Tatarka Sitora Baratova (†23) vysílala jízdu v autě živě na internetu. Bavila…

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké jídlo ji drží naživu?

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké…

Jmenuje se Loraine Maurerová a ve svých 94 letech pracuje v restauraci McDonald's. Zákazníky obsluhuje již více…

 

iSport.cz

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších talentů slavné akademie

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších…

V posledních letech se tok odchovanců Barcelony do prvního týmu poněkud zastavil, ale o velké talenty pořád není…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…