Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius GT na festivalu rychlosti v Goodwoodu

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Hybridní Prius posílil. Toyota chce svět přesvědčit o tom, že spojením spalovacího motoru a elektromotoru lze dosáhnout ekologicky příznivé parametry a slušnou jízdní dynamiku současně.

Hybridní Prius posílil. Toyota chce svět přesvědčit o tom, že spojením spalovacího motoru a elektromotoru lze dosáhnout ekologicky příznivé parametry a slušnou jízdní dynamiku současně.

Toyota připravila ke každoročnímu svátku rychlosti prototyp Prius GT a hned také dodala, že nejde v žádném případě o verzi, která by se snad měla v dohledné době dostat do výroby. Prius GT se stal oficiálním vozem letošního festivalu rychlosti v Goodwoodu. Toyota přivezla také vítěze světových rallye 1993 (Toyota Celica Turbo 4WD), vůz sk. C TS010 (z roku 1992) a vůz severoamerického poháru SCCA (Toyota 2000 GT), připravený Carolem Shelbym.

Ostrý Prius GT

Vyladěná verze hybridního auta dostala místo původního čtyřválce 1,5 l, motor o stejném objemu z Yarisu T Sport (77 kW) a elektrická část pohonu posílila prostřednictvím zvýšení napětí na 550 V (+50 V), které poskytlo prostor pro výkonnější elektromotor. Nejvyšší otáčky generátoru byly zvýšeny z 10 000 na 12 000 min-1 a celý řídící systém byl modifikován s ohledem na svižnější chování automobilu.Celá pohonná jednotka tak dosahuje maximálního výkonu 107 kW.

Současně byly upraveny jízdní vlastnosti novým nastavením pružin, tlumičů a stabilizátorů, stranou nezůstala ani aerodynamika. Interiér odpovídá závodnímu nasazení (i když Toyota nemá s tímto prototypem tak vysoké ambice). Uvnitř jsou nová sportovní sedadla, bezpečnostní rám a vše nepotřebné muselo ven. Úspora 180 kg proti sériové verzi přispěla k dosažení zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s, přičemž spotřeba paliva zůstává prakticky na původních hodnotách sériové verze.

Ondřej Láník
Diskuze (7)