Trable s filtrem pevných částic

Prezentace klienta
Diskuze (33)
Mnoho lidí řeší vysokou spotřebu paliva, za kterou však nemusí být pouze špatný režim jízdy nebo vaše těžká noha, ale třeba i mechanická chyba na vozidle.

Jednou z nejčastějších příčin zvýšení spotřeby u naftových motorů bývá špatná funkce filtru pevných částic označovaných také jako DPF (Diesel Particulate Filter) popř. FAP (Filtre a Particules).

Někteří majitelé moderních naftových vozidel ani netuší, co to filtr pevných částic je a zda je v jejich vozidle přítomen. Přitom se tyto DPF filtry montují do některých vozidel se vznětovým motorem již od roku 2000. V posledních šesti letech, po zpřísnění požadavků Evropské unie na plnění vyšších emisních limitů automobilů, zavedli jejich výrobci montáž těchto zařízení až na pár výjimek do většiny nově prodávaných vozů.

Je politováníhodné, že se prodejci nesnaží zákazníka o přítomnosti tohoto komponentu při koupi nového vozidla informovat. Situace se však během posledních několika let zlepšuje a povědomí o celé problematice mezi širokou veřejností začíná narůstat. Nic to však nemění na faktu, že všichni, kdo vozidlo s DPF filtrem vlastní, čeká dříve či později vlivem provozu snížení jeho životnosti. Protože se jeho oprava pohybuje v ceně až několika desítek tisíc korun, logicky se začalo na trhu nabízet několik více či méně účinných způsobů čištění.

Jak funguje filtr pevných částic

Filtr pevných částic je keramická vložka ve výfuku, která je ve většině případů umístěna za oxidačním katalyzátorem a její jediná funkce spočívá v zachytávání prachových částic produkovaných během spalovacího procesu ve válci motoru. V průběhu provozu dochází ve vozidle k tzv. regeneracím, kdy je umělým zvýšením teploty výfukových plynů dosaženo vypálení všech nahromaděných sazí, které jsou přeměněny na popel. Tento popel se ukládá do útrob filtru pevných částic a postupem času jej zaplní. Životnost tohoto filtru je rozdílná, výrobcem uváděna přibližná vzdálenost je okolo 150 tisíc kilometrů, u novějších typů až 200 tisíc. Způsob zanášení ale výrazně ovlivňuje kvalita používaného paliva a styl jízdy, může se proto značně lišit.

Renovace filtru pevných částic metodou HeatAir

Až donedávna bylo jediným ekologickým a dobře fungujícím řešením vyměnit filtr pevných částic za nový. Pro většinu majitelů naftových vozidel jsou však částky za výměnu filtru natolik vysoké, že téměř nikdo není ochoten zaplatit částky v rozmezí 30 - 100 tisíc korun. Takto vysoká cena u několik let starého vozidla se pak majiteli zcela jasně jeví jako neakceptovatelná.

Hlavně z tohoto důvodu byla nově v roce 2012 společností DPF Technology s.r.o. uvedena na trh profesionální několikastupňová patentovaná metoda čištění HeatAir, o které mohli dosud slyšet pouze uživatelé automobilů na západ od našich hranic. Jedná se o obnovení funkce použitého DPF filtru do stavu srovnatelného se stavem filtru nového. Ceny prováděných renovací se pohybují oproti cenám nových dílů ve velmi dostupných relacích, což vede následně i k výrazné úspoře v rodinném rozpočtu a proto je zde zcela na místě heslo „Nekupujte něco, co již máte“. Renovovat lze téměř jakékoli filtry pevných částic, nabídka se tak netýká pouze osobních vozidel, ale lze ji úspěšně aplikovat i pro nákladní vozidla a autobusy.

Princip metody je podobný, jako při regeneraci filtru přímo ve vozidle. Díky profesionální technologii je ale mnohem efektivnější. Při této řízené renovaci dochází k zahřátí filtru na vysokou teplotu, čímž dojde ke spálení všech částic produkovaných motorem na popel a následnou metodou horké trysky je popel na principu vzdušného víru vyjmut z nitra filtru ven. To už sám automobil provést nedokáže. Díky tomu se opět uvolní veškeré kanálky filtru a dojde tak k plnému obnovení jeho funkce.

Díky specializovaným diagnostickým přístrojům je možné vyhodnotit propustnost filtru i mimo vůz a zjistit jeho aktuální stav jak před samotnou renovací, tak i v průběhu i následně po ukončení čištění. Výhodou je i fakt, že pokud nelze čištění provést např. z důvodu poškození filtru, společnost DPF Technology za samotnou diagnostiku filtru neúčtuje žádný poplatek. Při využití této technologie tedy není co ztratit.

"Levná" řešení

I přes to, že je renovace filtru pevných částic již nějakou dobu na českém trhu, najdou se jedinci, kteří se snaží DPF filtry řešit "levnějšími" metodami. Většinou se jedná o malé autoservisy bez proškoleného personálu, kteří nedokážou zákazníkovi vysvětlit, že levná řešení obvykle nebývají tak výhodná, jak se na první pohled zdá. Typickým příkladem je vymývání filtrů tlakovou vodou a různé zázračné vodičky, které mají na základě chemické reakce zajistit výplach filtru pevných částic a obnovu propustnosti jeho kanálků. Tento postup u velké části takto renovovaných filtrů končí fiaskem v podobě kompletního zalepení kaší ze směsi popela a nalité chemie. Po takto amatérském zásahu již nelze filtru většinou nijak pomoci a majiteli, který navíc vyhodil peníze za neúspěšnou opravu, tak nezbývá než se poohlédnout po filtru novém. Ekologickou stránku věci samozřejmě není nutné zmiňovat, protože takové jednání vede ke kontaminovaní odpadní vody, která následně končí v klasickém odpadu nebo vsáklá do půdy.

Preventivní renovace DPF

Pokud má vozidlo najeto více než 100 tisíc kilometrů a majitel chce mít jistotu správné funkce motoru, je preventivní renovace tím správným krokem, kdy je ještě před úplným zanesením filtru eliminováno riziko dlouhodobého přetížení motoru a tím i poškození filtru vysokým tlakem spalin. Renovace filtrů je možné provádět u vozidel jak v těchto případech, tak samozřejmě i pokud jsou v nouzovém režimu a není možné provést nucenou regeneraci diagnostikou ve značkovém servisu. I v takových případech je možné provádět čištění technologií HeatAir od společnosti DPF Technology a obnovit tak funkci filtru s garantovaným výsledkem za přijatelnou cenu.

Ať již tedy máte s filtrem pevných částic problémy nebo je reálné, že by vás mohli v budoucnu potkat, rozhodně se návštěva ve firmě DPF-TECH vyplatí.

Prezentace klienta
Diskuze (33)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
26. 11. 2014 09:42
Re: Ceny filtrů
To tak maximálně žabožrouti nebo druhoška. Normální auta, bmw, mercedes, škoda, vw a další jsou ty ceny min. 30. Třeba Mazda 60 litrů. Toyota 80litrů. atd atd.
26. 11. 2014 09:13
Re: chrochtfilter
Mrkni, jak ti to zjistí [odkaz]
[odkaz]
Ani nepotřebuješ žádnej přístroj.
A počkej, až český policajti zjistí, že se takhle dá vydělat :-) Budou kontrolovat každýho, aby si vydělali..
26. 11. 2014 08:52
Re: chrochtfilter
Akorát si zapomněl dodat, že do Německa nebo Rakouska už si s vyndaným DPF nezajedeš, protože když tě chytnout, dostaneš 500 éček a domu jdeš pěšky. Takhle to udělali kámošivi u Mnichova, normálně mu to na místě zjistili, že nemá DPF a konec. A tady se to teď pred chystá taky, Známej na STK říkal, že už mají od příštího roku mít nový stroje i tady na to. Jakže všichni, co to teď vytloukali, to teď zase budou chtít namontovat >:D >:D >:D
25. 11. 2014 13:32
Re: Ze života
tak tak
baterie v dnešní době není problém, lithia jaksrašek [odkaz] ;-)
Problém umělých keců kolem toho vytvářejí ropáci a zase jen uměle.
Opodstatnění to nemá, protože NEJLEPŠÍ Z NEJLEPŠÍCH [odkaz] jezdí vážně skvěle ;-)
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
25. 11. 2014 13:28
Re: jezdete benzinovym autem a budete mit po starostech
naprd, řazení je zhovadilost ropnýchsajrajtů.
Elektromobil [odkaz] žádný pitomí řazení ani převodovku nepotřebuje [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]