Triumph Tiger 2007: nová šelma z Anglie (představení)
Předchozí model se v pohodě řadil mezi litrová cestovní endura, ale díky svému kompaktnímu vzhledu bych mu hledal konkurenci mezi menšími motocykly, jako např. Honda 650 Transalp nebo Suzuki 650 V-Strom. Nejbližší konkurent Tigera je asi Yamaha TDM. Výkonově se ale Tiger popral i s takovými obry, jako je BMW R1200GS nebo Honda Varadero. Letos ale nezůstal kámen na kameni motocykl se vydal spíše sportovním směrem, podobně, jako zmiňované TéDéeMko.
Přední světlomety mají pohled tygra a maska má mnohem modernější tvary než předchozí model s dvojicí kulatých světel. Přední štítek byl dříve téměř kolmý, u modelu 2007 je namontován pod určitým úhlem a zlepšuje aerodynamiku vozu. Sportovní trend podtrhuje masivní plně nastavitelná přední upside-down vidlice s trubkami o průměru 43 mm a velké brzdové kotouče s radiálními čtyřpístkovými třmeny Nissin.
Při pohledu z boku na nás vykukuje nový hliníkový rám. Jen se podívejte na velkou dvojitou zadní kyvnou vidlici. Takovou jsme zvyklí vídat u sporťáků, což jen podporuje dojem, že Tiger přechází od cestovních motorek do jiných rychlejších teritorií. Horní díly polokapotáže plynule navazují na nádrž a široké sedlo předesílá, že ani delší cesty nebudou problém. Horší to asi bude mít spolujezdec, sklon sedla bude tělo posouvat neustále dopředu a pravou stranu bude mít vaše přítelkyně ohřátou od koncovky výfuku.
Pořádnou změnou prošla i pohonná jednotka. Čtyřtaktní, vodou chlazený tříválec má objem 1 050 cm3, což je o 95 kubíků více než u předchozí generace. Čtyři ventily na válec, rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva a elektronicky řízený plyn předesílají i zvýšení výkonu. Agregát posílil o 10 koníků a celkový výkon 85 kW (115 k) nastupuje v 9 400 ot/min. Maximální točivý moment stroje 100 Nm v 6 250 ot/min je více než dostačující v každé jízdní situaci.
Síla motoru spolupracuje s 6stupňovou převodovkou a na zadní kolo s přenáší pomocí řetězu. Výfukový systém splňuje emisní normy Euro 3. Odklon od endur přináší i 17palcový disk z lehké slitiny na obou osách, předchozí model měl vpředu devatenáctku. Kontakt s asfaltem zajišťují pneumatiky o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu.
Triumph Tiger 1 050 zmohutněl, zesílil a vydal se novou cestou. V motosalonech jej budete moci vidět v barvách Jet Black (černá), Caspian Blue (modrá), Scorched Yellow (žlutá) a Fusion White (bílá). Komu se nový styl motocyklu líbí, ať si nachystá 7 499 liber (anglický trh, cca 310 tis. korun). Verze s ABS stojí o dalších 600 liber více (cca +25 tis. korun).
Technické údaje | Triumph Tiger 1 050 |
Modelový rok | 2007 |
Celkové rozměry | 2 110 x 840 x 1 320 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 510 mm / 835 mm |
Motor, objem | 4dobý, řadový 3válec, 1 050 cm3 |
Vrtání x zdvih | 79,0 x 71,4 mm |
Kompresní poměr | 12,0:1 |
Počet ventilů / chlazení | 12 / kapalina |
Výkon | 85 kW (115 k) / 9 400 ot. |
Točivý moment | 100 Nm / 6 250 ot. |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Kola (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1x kotouč 255 mm, 2pístek |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 43 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž | 20 l |
Suchá hmotnost | 198 kg |
Poměr (koně na tunu) | 581 |
Cena | předpoklad 310 000 Kč |