Triumph Tiger 2007: nová šelma z Anglie (představení)

Triumph Tiger 2007: nová šelma z Anglie (představení)

 
 

Anglický Triumph nedávno představil novou generaci modelu Tiger. Cestovní enduro je kompletně přepracováno, stejné zůstalo snad jen to jméno. Pod kapotou je řadový tříválec o objemu 1 050 ccm s výkonem 85 kW.

Předchozí model se v pohodě řadil mezi litrová cestovní endura, ale díky svému kompaktnímu vzhledu bych mu hledal konkurenci mezi menšími motocykly, jako např. Honda 650 Transalp nebo Suzuki 650 V-Strom. Nejbližší konkurent Tigera je asi Yamaha TDM. Výkonově se ale Tiger popral i s takovými obry, jako je BMW R1200GS nebo Honda Varadero. Letos ale nezůstal kámen na kameni motocykl se vydal spíše sportovním směrem, podobně, jako zmiňované TéDéeMko.

Přední světlomety mají pohled tygra a maska má mnohem modernější tvary než předchozí model s dvojicí kulatých světel. Přední štítek byl dříve téměř kolmý, u modelu 2007 je namontován pod určitým úhlem a zlepšuje aerodynamiku vozu. Sportovní trend podtrhuje masivní plně nastavitelná přední upside-down vidlice s trubkami o průměru 43 mm a velké brzdové kotouče s radiálními čtyřpístkovými třmeny Nissin.

Při pohledu z boku na nás vykukuje nový hliníkový rám. Jen se podívejte na velkou dvojitou zadní kyvnou vidlici. Takovou jsme zvyklí vídat u sporťáků, což jen podporuje dojem, že Tiger přechází od cestovních motorek do jiných rychlejších teritorií. Horní díly polokapotáže plynule navazují na nádrž a široké sedlo předesílá, že ani delší cesty nebudou problém. Horší to asi bude mít spolujezdec, sklon sedla bude tělo posouvat neustále dopředu a pravou stranu bude mít vaše přítelkyně ohřátou od koncovky výfuku.

Pořádnou změnou prošla i pohonná jednotka. Čtyřtaktní, vodou chlazený tříválec má objem 1 050 cm3, což je o 95 kubíků více než u předchozí generace. Čtyři ventily na válec, rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva a elektronicky řízený plyn předesílají i zvýšení výkonu. Agregát posílil o 10 koníků a celkový výkon 85 kW (115 k) nastupuje v 9 400 ot/min. Maximální točivý moment stroje 100 Nm v 6 250 ot/min je více než dostačující v každé jízdní situaci.

Síla motoru spolupracuje s 6stupňovou převodovkou a na zadní kolo s přenáší pomocí řetězu. Výfukový systém splňuje emisní normy Euro 3. Odklon od endur přináší i 17palcový disk z lehké slitiny na obou osách, předchozí model měl vpředu devatenáctku. Kontakt s asfaltem zajišťují pneumatiky o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu.

Triumph Tiger 1 050 zmohutněl, zesílil a vydal se novou cestou. V motosalonech jej budete moci vidět v barvách Jet Black (černá), Caspian Blue (modrá), Scorched Yellow (žlutá) a Fusion White (bílá). Komu se nový styl motocyklu líbí, ať si nachystá 7 499 liber (anglický trh, cca 310 tis. korun). Verze s ABS stojí o dalších 600 liber více (cca +25 tis. korun).

Technické údajeTriumph Tiger 1 050
Modelový rok2007
Celkové rozměry2 110 x 840 x 1 320 mm
Rozvor / výška sedla1 510 mm / 835 mm
Motor, objem4dobý, řadový 3válec, 1 050 cm3
Vrtání x zdvih79,0 x 71,4 mm
Kompresní poměr12,0:1
Počet ventilů / chlazení12 / kapalina
Výkon85 kW (115 k) / 9 400 ot.
Točivý moment100 Nm / 6 250 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu1x kotouč 255 mm, 2pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 43 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž20 l
Suchá hmotnost198 kg
Poměr (koně na tunu)581
Cenapředpoklad 310 000 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 

Štítky BMW Honda Suzuki

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…