Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Triumph Street Triple R se s agresivní vizáží i technikou vydává ve stopách ostřejšího sourozence

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Triumph uzavírá modernizaci řady Street Triple prostřednictvím verze R. Ta i nadále představuje střed nabídky a stojí mezi základním S a nejostřejším RS, jemuž se však poměrně silně přibližuje.

Triumph Street Triple se po téměř desetiletém působení na trhu představil se zcela novou technikou i designem začátkem roku 2017 a nepotřebuje tedy ještě generační výměnu. Nástup emisní normy Euro 5 pro motocykly se však postaral o jeho modernizaci, kterou již na podzim roku 2019 zahájila přepracovaná verze RS, na níž později navázalo provedení S a nyní R.

Střed nabídky modelové řady Street Triple se samozřejmě jako jeho sourozenci dočkal přepracování pohonné jednotky, související s výše zmíněnou emisní normou. Do roku 2020 tak tento model míří s kapalinou chlazeným řadovým tříválcem o objemu 765 kubických centimetrů, disponujícím nejvyšším výkonem 87 kW (118 k) při 12.000 otáčkách za minutu a točivým momentem 77 N.m při 9400 otáčkách za minutu.

V souvislosti s pohonnou jednotkou lze připomenout, že verze RS ze stejného objemu nabízí nejvyšší výkon 90,5 kW (123 k) při 11.750 otáčkách za minutu a točivý moment 79 N.m při 9350 otáčkách za minutu. Provedení S pak má tříválec o objemu 660 kubických centimetrů s nejvyšším výkonem 35 kW (47,6 k) při 9000 otáčkách za minutu a točivým momentem 60 N.m při 5250 otáčkách za minutu, což z něj činí stroj vhodný i pro méně zkušené jezdce.

Zásadní novinkou pro verzi R se stává šestistupňová převodovka, která podobně jako u ostřejšího provedení RS disponuje novým systémem rychlořazení bez spojky. Vedle motoru s převodovkou se střed nabídky modelové řady Street Triple přibližuje vrcholnému provedení i použitím přední stavitelné upside-down vidlice Showa. V případě odpružení zadního kola je však použit stavitelný tlumič Showa namísto exkluzivnějšího zástupce značky Öhlins.   

Brzdový systém modelu Street Triple R kombinuje vpředu dvojici kotoučů o průměru 310 mm s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo Monobloc M4.32 a vzadu kotouč o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem.

Design motocyklu se podobně jako technika neměnil radikálně, ale přesto byl kompletně přepracován. Výsledkem jsou ostřejší linie celého motocyklu, které umocňují světlomety s novými pásy LED pro denní svícení. Provedení R pak lze vedle jeho příbuzných identifikovat i díky červeně lakovanému rámu podsedlového rámu. Mezi viditelné odlišnosti od verze RS vybavené barevným TFT displejem přístrojového štítu patří i použití kombinace velkého analogového otáčkoměru s menším černobílým displejem.

Triumph Street Triple R pro modelový rok 2020 má s rozvorem kol 1405 mm sedlo ve výšce 825 mm a suchou hmotnost 168 kg. Na evropský trh tento model míří ve dvou barevných provedeních, označených Matt Silver Ice a Sapphire Black. Samozřejmostí jsou široké možnosti individualizace za pomoci příslušenství z tovární nabídky.

Zdroj: Triumph Motorcycles

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme