Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trolejbusy s výzbrojí od společnosti Škoda Electric míří do Francie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Škoda Electric má na svém kontě nový obchodní úspěch v podobě zakázky na dodávku bateriových trolejbusů pro náročný trh západní Evropy.

Společnost Škoda Electric dodá v rámci vyhraného projektu dva bateriové trolejbusy pro francouzské město Limoges. Součástí smlouvy je i opce na čtyři další vozidla.

Tento obchodní úspěch je výsledkem spolupráce plzeňské firmy s nadnárodním koncernem Iveco, v rámci které vznikl zcela nový trolejbus Škoda Iveco. Ve Francii začnou kloubové vozy sloužit v první polovině příštího roku.

„Vítězství v tendru v Limoges ukazuje, že můžeme být úspěšní i na tak náročných teritoriích, jako je Francie,“ říká obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Nová vozidla patří mezi takzvané IMC (In Motion Charging) trolejbusy, se kterými Škoda slavní výrazné obchodní úspěchy. Tyto trolejbusy jsou navíc vybaveny bateriemi a mohou bez problémů sloužit i na delších úsecích trati, kde není trolejové vedení a výhodou je možnost jejich dobití během jízdy na troleji.

Trolejbusům pro Limoges má bateriový systém umožnit jízdu mimo trolejové vedení až do vzdálenosti 15 km. Díky tomu zde budou nové trolejbusy obsluhovat část linky v režimu elektrobusu.

Základem nových trolejbusů pro Francii jsou osmnáctimetrové kloubové autobusy Iveco Crealis, v jejichž výbavě nebude chybět výkonná klimatizace prostoru pro cestující.

Budoucí západoevropské působiště nových vozidel - francouzské Limoges - leží ve středozápadní Francii, asi 400 kilometrů jižně od Paříže. Město má zhruba 135 tisíc obyvatel a je jedním ze tří francouzských měst provozujících trolejbusy, kromě Limoges je to Lyon a St. Etienne.

Pro společnost Škoda Electric to není první trolejbusový úspěch na západním trhu. „V minulosti jsme se podíleli na dodávce vozidel hlavně do Itálie, Španělska, Švédska či Portugalska,“ připomíná obchodní manažer Škody Electric.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)