Tucker Torpedo: Replika druhého prototypu z roku 1946 na prodej
Stříbrný vůz na snímcích je skutečně replikou, tedy inspirací původním prototypem. Nikoli jeho přesnou kopií. Je to vidět na první pohled. Nesnaží se napodobit klasický vzhled „sériových“ vozů. Znalci „amerik“ navíc poznají, který model posloužil jako základ. Je jím kupé Buick Riviera třetí generace z roku 1971. Jedná se tedy vlastně o bastard, ale že by byl nezajímavý, to se rozhodně nedá říci. Už jen střecha s vyklápěcími částmi vypadá velmi originálně. Měla usnadnit nastupování, aby se pasažéři neuhodili do hlavy. Tuhost karoserie ale asi nebude nijak zázračná i kvůli bezrámovým bočním oknům.
Auto je možná až tvarově zrůdné a ošklivé, ale záleží na vkusu. Oba dva původní prototypy vypadaly podobně, měly bohatě chromovanou příď s trojicí „očí“ a zakrytá kola, stejně jako aerodynamickou ploutev na střeše. Ta byla ale oblá a bohatě prosklená. Na serveru eBay dražené auto je samozřejmě poháněno motorem Buick o objemu 7,5 l spojeným s automatickou převodovkou. Všechny tři reflektory jsou funkční, ten prostřední slouží jako dálkový. Z Riviery zůstala prakticky i celá člunovitá záď a čtyřmístný interiér. Vůz výrobního čísla MA2278 je provozuschopný, ale nějaké ty investice určitě snese. Prodávající tvrdí, že jej postavil jeho strýc podle původní dokumentace Tuckeru! „Papíry“ jsou ale na původní Rivieru. Dražba končí 15. července. O vůz zájem je, momentálně vykazuje 23 nabídek a cena se vyšplhala na 10 tisíc dolarů (201,5 tisíce korun). Historickou hodnotu však věru nemá.
Preston Tucker se po druhé světové válce postavil velkým americkým koncernům s neotřelým autem s motorem vzadu, odpružením pryžovými bloky a třemi světlomety v přídi. Prostřední z nich byl dokonce natáčecí! I když se jeho vzhled „uklidnil“, pořád je považován za velmi originální a sběratelé jej vyhledávají. Filozofie připomíná trochu výrobky kopřivnické Tatry. Plochý vzduchem chlazený šestiválec Franklin 5,47 l/122 kW byl překonstruován na kapalinové chlazení, manuální čtyřstupňová převodovka pocházela od Cordu. Vlastní konstrukci představovalo alternativní ústrojí Tuckermatic s plynulým převodem!
Úřady se snažily najít v Tuckerově podnikání za každou cenu nezákonné jednání a za soudními spory údajně stály i velké americké automobilové koncerny. Negativní publicita v médiích měla pochopitelně bohužel ohlas, takže bylo od června 1947 do března 1949 vyrobeno jen 51 kusů, existuje dokonce i jeden autentický kabriolet. Do dnešních dnů jich přežilo 47. Pokud se některý vůz draží, sumy šplhají do horentních výšek. V roce 2012 byl jeden exemplář prodán aukční síní Barrett-Jackson za 2,65 milionu dolarů. To je pochopitelně mnohem více než stojí zmíněná replika a je to tak rozhodně v pořádku. O životě Prestona Thomase Tuckera natočil v roce 1988 režisér Francis Ford Coppola velmi zajímavý film „Tucker: The Man and His Dream“ (Člověk a jeho sen).