reklama


TVR auta vyrábět nebude

TVR auta vyrábět nebude

 

Restart výroby sportovních automobilů značky TVR je odložen na neurčito. Místo vozů ponesu toto jméno větrné turbíny.

Majitel TVR, ruský podnikatel Nikolaj Smolenskij, v rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl, že se vzdává naděje, že někdy znovu zahájí výrobu sportovních vozů. Podle něj není v současnosti vhodná doba na návrat vozů TVR, protože požadavky zákazníků spolu s náklady na vývoj moderního konkurenceschopného modelu jsou příliš vysoké, aby byl projekt životaschopný.

Nikolaj Smolenskij údajně hodlá využít zkratku TVR jako jméno pro svůj nový podnik, který se má zabývat stavbou větrných turbín.

Původně měl přitom současný majitel s TVR zcela jiné plány a v loňském roce ohlásil návrat slavné značky mezi výrobce automobilů. Společnost se dokonce přestěhovala z britského Blackpoolu do Vídně.

Ve druhé polovině loňského roku společnost nabízela přestavbu stávajících aut s plnou tovární zárukou a stavbu nového vozu podle individuálních přání.

Zájemci o nově vyrobené TVR měli mít možnost objednávat modely Sagaris, Tuscan, Tuscan MK II, Cerbera, Chimaera a Griffith. Ty měl pohánět 6,2litrový vidlicový osmiválec z dílny General Motors s 318 kW a 569 Nm, kombinovaný s pětistupňovou převodovkou.

Kromě toho se pracovalo na vývoji zcela nových modelů. Smolenskij uvedl, že byly postaveny celkem tři automobily. Prvním byl Tuscan Mk II s motorem LS3 z Corvetty o výkonu 294 kW, druhým byla Cerbera vybavená osmiválcovým turbodieselem BMW a třetím byl GT350 s elektromotorem o výkonu 100 kW.

Všechny tři vozy byly plně funkční a výsledky jejich testů byly dobré, ale zároveň zde byly velmi vysoké náklady na jejich výrobu. V případě zahájení produkce by se jejich ceny pohybovaly v rozmezí 100.000 až 200.000 britských liber (zhruba 3,2 až 6,5 milionu Kč), což je na TVR příliš vysoká částka.

V jedné etapě pokusů o znovuoživení TVR měl Smolenskij se svým týmem blízko k dohodě s Caterham Cars ohledně zajištění výroby, ale nebylo jisté, že by se nové vozy prodávaly se ziskem.

V současnosti je tedy návrat produkce nových TVR v nedohlednu, i když sám Nikolaj Smolenskij je stále otevřen návrhům na oživení výroby, ale aby se do takového projektu pustil musí mít zajištěnu jeho návratnost.

Servis stávajících TVR a dodávky specifických náhradních dílů v současnosti zajišťuje několik společností ve Velké Británii. Jednou z nich je například TVR Power z Longfordu v Coventry, která nabízí kompletní servis i modernizace vozů z Blackpoolu.

TVR – trnitá cesta za úspěchem

Spolupracujeme s TipCars.com
Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín

Kontrolorům vadí přítomnost hořčice, měla být podle nich…

Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem

Ministerstvo vnitra chce ústavním zákonem povýšit právo…

Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu

Marek Dospiva a jeho spolupracovníci ze skupiny Penta…

Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly

Podle ministra životního prostředí odsouhlasili senátoři…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

 






 
McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

Dnes 16:52

U McLarenu teď můžete za nejžhavější novinku v nabídce nechat stejnou sumičku peněz, jako za hypersport P1. Ale tentokrát jde o hodinky...




Blesk.cz

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“ do Prahy, majitelka je zoufalá

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“…

Gabriele Hradecké ze Znojma utekla ze zahrady sedmiletá fenka Kofi středního vzrůstu. Zoufalá majitelka rozjela…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Plzeň je blízko dohody s Ivanschitzem! Jedná se pouze o délce smlouvy

Plzeň je blízko dohody s Ivanschitzem! Jedná se…

Blíží se to, balík s mimořádně cenným obsahem by mohli v Plzni rozbalit už koncem týdne. Jednání o příchodu…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama