TVR auta vyrábět nebude

TVR auta vyrábět nebude

 

Restart výroby sportovních automobilů značky TVR je odložen na neurčito. Místo vozů ponesu toto jméno větrné turbíny.

Majitel TVR, ruský podnikatel Nikolaj Smolenskij, v rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl, že se vzdává naděje, že někdy znovu zahájí výrobu sportovních vozů. Podle něj není v současnosti vhodná doba na návrat vozů TVR, protože požadavky zákazníků spolu s náklady na vývoj moderního konkurenceschopného modelu jsou příliš vysoké, aby byl projekt životaschopný.

Nikolaj Smolenskij údajně hodlá využít zkratku TVR jako jméno pro svůj nový podnik, který se má zabývat stavbou větrných turbín.

Původně měl přitom současný majitel s TVR zcela jiné plány a v loňském roce ohlásil návrat slavné značky mezi výrobce automobilů. Společnost se dokonce přestěhovala z britského Blackpoolu do Vídně.

Ve druhé polovině loňského roku společnost nabízela přestavbu stávajících aut s plnou tovární zárukou a stavbu nového vozu podle individuálních přání.

Zájemci o nově vyrobené TVR měli mít možnost objednávat modely Sagaris, Tuscan, Tuscan MK II, Cerbera, Chimaera a Griffith. Ty měl pohánět 6,2litrový vidlicový osmiválec z dílny General Motors s 318 kW a 569 Nm, kombinovaný s pětistupňovou převodovkou.

Kromě toho se pracovalo na vývoji zcela nových modelů. Smolenskij uvedl, že byly postaveny celkem tři automobily. Prvním byl Tuscan Mk II s motorem LS3 z Corvetty o výkonu 294 kW, druhým byla Cerbera vybavená osmiválcovým turbodieselem BMW a třetím byl GT350 s elektromotorem o výkonu 100 kW.

Všechny tři vozy byly plně funkční a výsledky jejich testů byly dobré, ale zároveň zde byly velmi vysoké náklady na jejich výrobu. V případě zahájení produkce by se jejich ceny pohybovaly v rozmezí 100.000 až 200.000 britských liber (zhruba 3,2 až 6,5 milionu Kč), což je na TVR příliš vysoká částka.

V jedné etapě pokusů o znovuoživení TVR měl Smolenskij se svým týmem blízko k dohodě s Caterham Cars ohledně zajištění výroby, ale nebylo jisté, že by se nové vozy prodávaly se ziskem.

V současnosti je tedy návrat produkce nových TVR v nedohlednu, i když sám Nikolaj Smolenskij je stále otevřen návrhům na oživení výroby, ale aby se do takového projektu pustil musí mít zajištěnu jeho návratnost.

Servis stávajících TVR a dodávky specifických náhradních dílů v současnosti zajišťuje několik společností ve Velké Británii. Jednou z nich je například TVR Power z Longfordu v Coventry, která nabízí kompletní servis i modernizace vozů z Blackpoolu.

TVR – trnitá cesta za úspěchem

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…