TVR auta vyrábět nebude

TVR auta vyrábět nebude

 

Restart výroby sportovních automobilů značky TVR je odložen na neurčito. Místo vozů ponesu toto jméno větrné turbíny.

Majitel TVR, ruský podnikatel Nikolaj Smolenskij, v rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl, že se vzdává naděje, že někdy znovu zahájí výrobu sportovních vozů. Podle něj není v současnosti vhodná doba na návrat vozů TVR, protože požadavky zákazníků spolu s náklady na vývoj moderního konkurenceschopného modelu jsou příliš vysoké, aby byl projekt životaschopný.

Nikolaj Smolenskij údajně hodlá využít zkratku TVR jako jméno pro svůj nový podnik, který se má zabývat stavbou větrných turbín.

Původně měl přitom současný majitel s TVR zcela jiné plány a v loňském roce ohlásil návrat slavné značky mezi výrobce automobilů. Společnost se dokonce přestěhovala z britského Blackpoolu do Vídně.

Ve druhé polovině loňského roku společnost nabízela přestavbu stávajících aut s plnou tovární zárukou a stavbu nového vozu podle individuálních přání.

Zájemci o nově vyrobené TVR měli mít možnost objednávat modely Sagaris, Tuscan, Tuscan MK II, Cerbera, Chimaera a Griffith. Ty měl pohánět 6,2litrový vidlicový osmiválec z dílny General Motors s 318 kW a 569 Nm, kombinovaný s pětistupňovou převodovkou.

Kromě toho se pracovalo na vývoji zcela nových modelů. Smolenskij uvedl, že byly postaveny celkem tři automobily. Prvním byl Tuscan Mk II s motorem LS3 z Corvetty o výkonu 294 kW, druhým byla Cerbera vybavená osmiválcovým turbodieselem BMW a třetím byl GT350 s elektromotorem o výkonu 100 kW.

Všechny tři vozy byly plně funkční a výsledky jejich testů byly dobré, ale zároveň zde byly velmi vysoké náklady na jejich výrobu. V případě zahájení produkce by se jejich ceny pohybovaly v rozmezí 100.000 až 200.000 britských liber (zhruba 3,2 až 6,5 milionu Kč), což je na TVR příliš vysoká částka.

V jedné etapě pokusů o znovuoživení TVR měl Smolenskij se svým týmem blízko k dohodě s Caterham Cars ohledně zajištění výroby, ale nebylo jisté, že by se nové vozy prodávaly se ziskem.

V současnosti je tedy návrat produkce nových TVR v nedohlednu, i když sám Nikolaj Smolenskij je stále otevřen návrhům na oživení výroby, ale aby se do takového projektu pustil musí mít zajištěnu jeho návratnost.

Servis stávajících TVR a dodávky specifických náhradních dílů v současnosti zajišťuje několik společností ve Velké Británii. Jednou z nich je například TVR Power z Longfordu v Coventry, která nabízí kompletní servis i modernizace vozů z Blackpoolu.

TVR – trnitá cesta za úspěchem

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 

Štítky Sportovní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…