Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

David Bureš
Diskuze (2)
Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!

Pick-upy jsou oblíbené hlavně na americkém trhu, kdysi ale takové auto nabízela i mladoboleslavská automobilka Škoda. Dílo nazvané jednoduše Škoda Pick-up bylo oblíbené mezi různými živnostníky, kteří jej využívali pro rozvor zboží nebo převoz materiálu. To ve Švédsku si usmysleli, že z primárně pracovního stroje lze udělat okruhový speciál. A tak tam postavili hned dva zajímavé kousky tohoto vozu.

Myšlenka to přitom není úplně nová. Už v devadesátých letech vznikl dokonce závodní speciál Pick-up Free Style, který pro národní okruhové série připravovala firma Autospectrum 2000 Mariánské Lázně. V případě švédských děl ale pick-upy zůstávají dvoumístné, za to se toho v útrobách změnilo vícero.

Dvojici speciálních škodováckých pick-upů stavěli dva švédští přátelé Peter Bollnert a Peppe Allvise, což druhý z nich komentuje tak, že hledal nějaký zábavný projekt, v němž neutopí tolik peněz. Když se tak objevila možnost koupit škodovácký pick-up, kvůli nízké ceně a nízké hmotnosti neváhal a pořídil si ho. Pak už jen šlo o to dohodnout se s Peterem na společné koupi potřebných dílů pro úpravu, což při výběru náprav nebo motorů nebylo snadné, a práce mohly začít.

Oba sice využívali primárně stejnou techniku a vzájemně věděli o svém postupu, každý však pracoval po svém, a tak se některá technická řešení červeného a bílého speciálu liší. Na první pohled nejen barvou, ale také třeba světlomety.

Oba se ale každopádně zbavili původní techniky, a tak z originálu nic moc nezbylo. Základem výrazně rozšířeného auta je tak trubkový rám, v motorovém prostoru tluče 2,2litrový dvacetiventilový pětiválec z dílny Audi vyladěný někam k hodnotě 400 koní. V obou případech pracuje s převodovkou z pětkového BMW (E39), z něhož byly použity také nápravy nebo řízení. Konkrétně Peppe si ale pomohl předním rámem z Mazdy MX-5, nešlo totiž všechno převzít jen tak, a tak oba mnohé díly různě upravovali, třeba ramena náprav.

Oba automobily byly dokončeny letos v létě, a tak ještě majitelé dolaďují detaily na základě prvních jízd. Bok po boku se speciální pick-upy ukázaly na okruhu Gotlandring, kde prý zajely slušné výsledky.

Majitelé tak zřejmě mají ze svých děl radost a my jim jen přejeme, ať jim nadšení vydrží. Závěrem ještě připomeňme, že se Škoda Pick-up vyráběla mezi lety 1991 a 2001. A to ve dvou generacích, první vznikla na bázi Favoritu, druhá na základech modernější Felicie. Od ní byla odvozena také exportní verze s odlišnou maskou prodávaná jako Volkswagen Caddy. K dispozici byly různé nástavby, firma MTX jedničkový Pick-up dokonce přestavovala na sedan, zatímco od druhé generace byla odvozena volnočasová Felicia Fun.

David Bureš
Diskuze (2)
6. 10. 2018 20:40
Předek
Když na tu felicii koukám ze předu vypadá jak kdyby normální felicie chodila do posilovny určitě to musí být parádní podívaná je vidět v akci