UAZ nabídne hybridní pohon. Od roku 2020...
Ruský specialista na terénní automobily a lehká užitková vozidla pracuje na vývoji vlastního hybridního pohonného systému a plánuje jeho uvedení do sériové výroby v roce 2020.
UAZ již v létě loňského roku v rámci mezinárodního průmyslového fóra INNOPROM,pořádaného v Jekatěrinburgu, představil prototyp s hybridním pohonným ústrojím, jehož základem se stal nový lehký užitkový model Profi.
Prototyp vozidla s hybridním pohonem byl tehdy vystaven řezu, odhalujícím jeho techniku. Výchozí UAZ Profi využívá pro svou značku tradiční koncepci s žebřinovým rámem a podélně uloženým atmosférickým zážehovým motorem, který doplňuje startovací generátor a elektromotor o výkonu 105 kW a točivém momentu 469 N.m. Součástí systému je baterie s kapacitou 25 kWh.
UAZ při představení prototypu uvedl, že dojezd vozidla v čistě elektrickém režimu se má pohybovat kolem 100 km a celkový dojezd pak má být až 1000 km. Spotřeba paliva se má pohybovat kolem 7,0 l benzinu na 100 km.
Ruská automobilka na vývoji svého hybridního pohonného systému spolupracuje se společností Rosseti. V sériovém provedení má být využit především k pohonu lehkých užitkových vozidel modelové řady Profi a přispět k jejich výraznějšímu rozšíření i mimo ruský trh.
Foto: UAZ