Úpravy motorů kvůli Dieselgate oficiálně: U 1.6 TDI se změní i hardware!
Spolkové ministerstvo dopravy již zná technické úpravy, které budou provedeny na motorech TDI EA189 tak, aby splňovaly podmínky homologace. U turbodieselu 2.0 TDI bude stačit softwarová úprava, kterou autorizovaný servis nahraje do řídicí jednotky vozu za zhruba půl hodiny.
Složitější to však bude v případě motoru 1.6 TDI, u kterého je nutný i hardwarový zásah. Volkswagen hovoří o součástce označované jako „flow transformer“, která bude umístěna před „váhu vzduchu“. Má jít o jakousi síťku, která zmírní víření vzduchu před senzorem a zpřesní tak jeho měření. Tím by se měl zpreciznit spalovací proces a tedy i snížit emise NOx. Samozřejmostí je i aktualizace softwaru. V servisu by tak váš vůz měl strávit zhruba hodinu.
U tříválce 1.2 TDI ještě není jasné, jak bude Volkswagen postupovat, vše se ale údajně dozvíme na konci tohoto měsíce. Svolávací akce Volkswagenu by měla začít hned v lednu příštího roku, Škoda hovoří o konci prvního čtvrtletí.
Jestli a jak budou ovlivněny vlastnosti motorů, ať už jde o výkon, spotřebu či spolehlivost, zatím není oficiálně jasné. Pokud ale zásahem do softwaru vozu bez systému vstřikování močoviny dojde ke snížení produkce emisí NOx, může to mít negativní vliv na produkci oxidu uhličitého. A s tím má Volkswagen také problém...