Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úpravy motorů kvůli Dieselgate oficiálně: U 1.6 TDI se změní i hardware!

Ondřej Chamilla
Diskuze (127)
Volkswagen již zveřejnil, jak upraví motory TDI EA189 kvůli kauze Dieselgate. U jednotky 2.0 TDI půjde o pouze softwarovou změnu, naopak 1.6 TDI bude vyžadovat i zásah do hardwaru.

Spolkové ministerstvo dopravy již zná technické úpravy, které budou provedeny na motorech TDI EA189 tak, aby splňovaly podmínky homologace. U turbodieselu 2.0 TDI bude stačit softwarová úprava, kterou autorizovaný servis nahraje do řídicí jednotky vozu za zhruba půl hodiny.

Složitější to však bude v případě motoru 1.6 TDI, u kterého je nutný i hardwarový zásah. Volkswagen hovoří o součástce označované jako „flow transformer“, která bude umístěna před „váhu vzduchu“. Má jít o jakousi síťku, která zmírní víření vzduchu před senzorem a zpřesní tak jeho měření. Tím by se měl zpreciznit spalovací proces a tedy i snížit emise NOx. Samozřejmostí je i aktualizace softwaru. V servisu by tak váš vůz měl strávit zhruba hodinu.

U tříválce 1.2 TDI ještě není jasné, jak bude Volkswagen postupovat, vše se ale údajně dozvíme na konci tohoto měsíce. Svolávací akce Volkswagenu by měla začít hned v lednu příštího roku, Škoda hovoří o konci prvního čtvrtletí.

Jestli a jak budou ovlivněny vlastnosti motorů, ať už jde o výkon, spotřebu či spolehlivost, zatím není oficiálně jasné. Pokud ale zásahem do softwaru vozu bez systému vstřikování močoviny dojde ke snížení produkce emisí NOx, může to mít negativní vliv na produkci oxidu uhličitého. A s tím má Volkswagen také problém...

Ondřej Chamilla
Diskuze (127)
27. 11. 2015 08:42
Re: Ani nahodou
Chytil bych se tý poslední věty co si napsal a tím se to celý vysvětlí. Jsou to totiž pomatenci naprosto odtržený od reality. Já jen doufám, že takhle omezený lidi nezastávají žádnou funkci kde můžou něco rozhodovat. Jejich dogmaticky černobílý vidění světa může ostatním, normálním, lidem jen škodit a přinášet trable. Idiotský názory holden_holden a Francois pignon, který by šmahem sešrotovali 11 milionů aut mě fakt dostávají. Divím se že takhle blbý lidi vůbec umí zapnout počítač a přihlásit se do diskuze.

Já jen doufám, že se přístup STK časem zlepší a tudíž nebude nutno dávat úplatky za to aby prošlo auto, který je v pořádku a naopak STK nepustí šroty, který svým stavem ohrožují jak posádku, tak ostatní účastníky silničního provozu. Teď mám naštěstí technickou hotovou, tak mám na 2 roky pokoj. Ovšem stálo mě to opět 200 navíc za nerovnoměrně brzdící ruční brzdu a pak mi tam ten blbec napsal do závad netěsnost motoru. Na moji argumentaci, že mi z motoru přeci nic neteče pravil, že nějakou závadu tam napsat musí, protože by to vypadalo u 12 let starýho auta divně, kdyby tam nic nenapsal. STK v současný podobě je totální kocourkov >:D
27. 11. 2015 08:29
Re: Ani nahodou
Naprostý souhlas :yes:
26. 11. 2015 20:34
Re: Ani nahodou
jo, to je take pravda. brachovi kdysi na postarsi astre odeslo sklapeni svetel (dolu pri zatezi kufru). je uplne jedno, ze tehda to versina aut vubec nemela a tudiz mit nemusela, ale jemu to dali do zavad k opraveni (coz udelal), pricemz napred s udelenim technicke delali drahoty. no a ze mu to nefunguje netusil, pac v aute stejne jezdil sam a vubec nikdy to nepouzil... a samozrejme ty prorezle nebrzdici olejnicky, to je prusvih nasich stk. to je podle meho soudu to, co maji primarne sondovat. u nas u baraku parkovali jeste nedavno dva renaulty (mimo jine). z laguny chcal olej po litrech, to jsem shanel majitele, ale tomu to bylo uplne fuk. no a ten megane scenic mel zase viditelne urezle hiorni uchyty tlumicu na zadni naprave. tam uz to cele drzelo jen silou vule. jednak nepochopim majitele, ktery tim jezdi, ze mu to nevadi, protoze to uz je o hubu, a pak samozrejme nepochopim stk, ktera tomu da nalepku... nojo, ale tady mistni pomatenci budou srotovat zanovni volkswageny :-)))
26. 11. 2015 20:26
Re: Ani nahodou
pravdu dis. jeste bych to tvoje tvrzeni o zlepsovani sveta malinko posunul: svet se nezlepsi, dokud se bude na veci nazirat jen cernobilou optikou dobro vs. zlo. svet neni cernobily, je barevny. notabene kdyz co je dobre a co je spatne urcuje urednik, ktery tomu malokdy rozumi.
26. 11. 2015 11:08
Re: Odvedení pozornosti
když do hadice, kde byl volný průtok dáme mezikus (mřížku), průtok to omezí - usměrnění je věc jiná. Jestli k němu reálně dojde je diskuze pro kterou nemáme podklady. Cílem je pro spalování optimálnější management vstřikování v závislosti na přesnější informaci o množství vzduchu v sání.
Produkce NOx stoupá v závislosti na teplotě spalování a ta stoupá když se ochuzuje směs.
Dle mého je cílem úpravy stav, kdy nebude docházet ke nežádoucímu spalování chudé směsi.