Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku je asi 148.000 aut se zakázaným softwarem, převážně jde o škodovky

Vitek
Diskuze (88)
Podle ministra dopravy Ťoka se kauza Dieselgate v Česku týká asi 148.000 aut. Více než dvě třetiny z nich představují škodovky.

Aktualizace 30.10.2015 13:30: Ministr dopravy Dan Ťok se v poledních zprávách Radiožurnálu rozpovídal o svolávání postižených automobilů prodaných na českém trhu. Ministerstvo na základě VIN kódů vozidel vybere z registru vozidel jména současných vlastníků, které dopisem uvědomí o plánované servisní akci. Vlastníci se sami rozhodnou, zda se akce zúčastní, nebo ne. Dopis se dá očekávat zhruba do měsíce.

Servisní akce tedy není podle slov ministra dopravy povinná. Ten ji však doporučuje z důvodu snížení objemu škodlivých látek vypouštěných do ovzduší. Jak jsme uvedli už dříve, měly by se úpravy týkat pouze softwaru řídicích jednotek, nelze však pouze vymazat část, která má na svědomí samotné falšování údajů o emisích. V tuto chvíli zatím nelze přesně určit, jak se úprava podepíše na jízdních vlastnostech vozů.

Následuje původní text:

V Česku se prodalo kolem 148.000 aut koncernu VW vybavených dieselovými motory, které umožňují obcházení emisních měření. Z toho je 101.000 škodovek, 38.000 volkswagenů, asi 7000 vozů audi a 1800 seatů. Na tiskové konferenci to dnes řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že jde o vozy prodané dealerskou sítí v ČR, nikoliv o všechna vozidla v provozu v tuzemsku. Aktuální počet tedy může být nižší, ale také vyšší.

„Vyžádali jsme si proto kódy VIN a další technické parametry vozidel a na jejich základě určíme porovnáním s centrálním registrem vozidel přesný počet všech dotčených vozidel, která jsou v ČR v provozu," uvedl Ťok. Půjde o VIN kódy vozidel vyrobených pro evropský trh, celkem jich má být okolo milionu. Podrobné údaje má ministerstvo od výrobců získat během několika dnů.

Ministerstvo dopravy chce zároveň provést vlastní emisní test vozidel Škoda. Plánuje nezávislé změření jednoho nového typu plnícího současnou normu Euro 6 i vozidla s problematickým motorem (plnícím Euro 5) před úpravou a po úpravě. Měření provede zkušebna TÜV SÜD na základě rámcové smlouvy s ministerstvem a celkem by mělo jít o tři až čtyři vozy.

Ťok dodal, že technici VW a Škody připravují řešení, které může spočívat v úpravě softwaru i úpravě mechanických součástí. Řešení by mělo být hotové během října. Škoda a Volkswagen spolu s ministerstvem poté zorganizují svolávací akci. Jak jsme uvedli již dříve, provozováním automobilu nemůže vzniknout posádce žádné nebezpečí.

Autor: ČTK a Jan Mička

Vitek
Diskuze (88)
9. 10. 2015 13:59
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Aha tak to už vím co myslíš. Obnovovací frekvence mýho LCD u kompu je 60 Hz. U CRT bylo potřeba aspoň 85 Hz, aby byl obraz stabilní a neblikal. 1200 Hz je lidským okem nerozpoznatelný možná už od 100 Hz, takže by mi to bylo asi v zásadě jedno. No jedno. Já bych si takovu TV ani nekupoval pže by mi bylo jasný, že je to jen marketingovej tahák asi jako megapixely u foťáků.

BTW fakt se dělají obrazovky s obnovovací frekvencí 1200 Hz nebo sis to vymyslel jako příklad? Nechápu k čemu by to bylo dobrý a proč by si to někdo vůbec kupoval.

Navíc nemyslím, že je to úplně ideální případ k tématu s emisema ;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 10. 2015 09:24
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Proč to udělali ví asi jedině u VW
Vtipný je že narozdíl od ostatních to prezentovali jako Clean Diesel >:D

Novej motor jako všichni ostatní vyvíjet museli, protože ten starej viz aktuální měření sice dodnes plní Euro4 ale Euro5 jaksi ne. Nevim proč zvolili tuhle taktiku, většinou to bejvá kvůli prachum
Nebo verze plnící Euro 5 stála dynamicky za prd. Tak pod tlakem času vymysleli tuhle krávovinu. To se už asi nedozvíme

Jejich motor v praxi neplnící vpodstatě žádný emisní normy byl prostě dynamicky i z pohledu spotřeby ve výhodě. Faktem je že bylo naměřeno že EA 189 neplní Euro5, na rozdíl od předchozí generace neplní ani Euro 4 a dokonce ani Euro 3. Teda pokud se nesepne SW kterej rozpozná měřící cyklus

Jo jednoznačně by bylo lepší zůstat u původního motoru >:-[]
2. 10. 2015 09:06
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Já žádnej člen nepřidal. Já tím jen specifikoval, který motor přesně myslím. Ty si objem v trojčlence vůbec neměl. A navíc by ten objem měl hrát spíš v tvůj prospěch. Downsizing je přeci hlavně kvůli snaze o snížení emisí. Dokážeš mi nějak logicky vysvětlit proč by VW draze vyvíjel nový motor, který je emisně horší než ten předešlý a přitom je výrobně komplikovanější a dražší? Dává ti to nějaký smysl? Proč by tomu tak mělo být, když EURO4 neměla DPF a EURO5 ho má? Nebylo by lepší zůstat u původního motoru, který má podle tebe nesrovnatelně lepší emise? V tom případě bych fakt navrhoval naházet EURO 5 diesely do šrotu a rozhlídnout se po bazarech a koupit si "modernější a čistší" EURO4 ojetiny >:D
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2015 14:35
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Za to že tolik let podváděli ušetřili zřejmě víc než navrhuješ pokutu! Ty si fakt lidumil >:D

Plány na provoz a prodej ti může pokazit realita že ty auta nesplňujou homologaci pro silniční provoz :-)

Seznam VIN u kterejch je nutnej zásah je k dispozici a nevim jak u nás ale ve většině států bude účast nejspíš povinná
I v maličkym státu jako je náš na smog umře asi 5 tisíc lidí ročně ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2015 14:28
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
DUM v zásadě řiká to co ostatní. Opravdový řešení je jedině adblue ale to nejde ufinancovat. SV úprava může dost pomoct ale na 100% přinese zhoršení chování motoru. Určitě horší akceleraci respektive reakci na plyn a zřejmě teda spíš vpodstatě určitě vyšší spotřebu - ale VW jich uvidí myslim výrazně víc než si myslíš ;-)

U nás prodejnej Ťok už teď VW brání a chrání, ve světě budou svolávačky spíš povinný. V USA na 100%, v takovym Švýcarsku taky na 100 a i přes to šílený množství to stejně bude asi řešit celá EU
Ty auta přece neplněj homologační údaje