Veletrhy Brno s Autosalonem v příštích letech počítají

Veletrhy Brno s Autosalonem v příštích letech dál počítají, letos ale mezi lidmi oblíbený ročník zrušily. Ztrátový podnik pořádat nechtěly. Přípravy na Autosalon, který se nakonec nekonal, vyšly firmu na asi jeden milion korun, řekl novinářům generální ředitel společnosti Jiří Kuliš.
Podle něj byla komunikace s vystavovateli složitá, zřejmě nejhorší ze všech veletrhů, které se v Brně konají. V ČR má na trhu dominantní postavení Škoda a Hyundai. Expozice obou značek jsou často v Brně výrazně nákladnější než u jejich konkurentů. Ostatním to podle Kuliše vadí. Velké značky veletrh dlouhodobě podporují.
Loni Autosalon stál právě na expozicích obou zmíněných značek. Podle mluvčího automobilky Hyundai Petra Vaňka byla ale úroveň autosalonu slabá. "Velké expozice jsme tam měli my a Škoda, zbytek byli regionální prodejci. Ve výsledku se z toho pak souboj nás dvou o to, kdo budeme mít o metr čtvereční více plochy," řekl dnes ČTK Vaněk. Organizátoři veletrhu by podle něj měli zvážit, jak autosalon zatraktivnit a přilákat na něj velké firmy, aby mělo v budoucnu smysl jej pořádat.
Škoda Auto vzala podle mluvčího Vítězslava Pelce rozhodnutí Veletrhů Brno na vědomí a nebude se k němu dál nijak vyjadřovat. Podle něj se firma v tuzemsku bude prezentovat při jiných příležitostech. "V nejbližší době tomu tak bude u příležitosti zimního Soči parku na pražské Letenské pláni, kde vyroste dočasný olympijský areál s řadou atrakcí pro celou rodinu. Škoda zde představí aktuální modelovou paletu," dodal.
Na Autosalon se chystal i Ford. "Naprostá většina ostatních značek však svou účast odmítla. Myslíme si, že je to škoda, a věříme, že se ho za rok zase podaří obnovit," uvedl mluvčí českého zastoupení Fordu Martin Linhart. S účastí na veletrhu nepočítal například Volkswagen, Seat nebo Peugeot.
Podle Kuliše by se firmy na podobě autosalonu měly mezi sebou shodnout. Dnes uznal, že loňský ročník byl nepodařený. "Správně jsme ho měli zrušit. Loňský ročník byl nedůstojný, nesplnil očekávání návštěvníků, podlehli jsme slibům řady značek, byla to naše obchodní chyba," uvedl Kuliš.
Šéf veletrhů dnes naznačil, že komunikace s některými firmami je obtížná. Ve firmách se mění vedení. Tvrdil, že organizátoři pro letošní konání veletrhu udělali maximum po stránce koncepční i cenové. "Divácky je to strašná škoda," uvedl Kuliš. Firma se podle něj chtěla vyvarovat loňské situace, kdy se sice nakonec Autosalon konal, ale expozice nebyly reprezentativní. Pořádání Autosalonu pro veletrhy v poslední době není ziskové. Poslední ročníky skončily "na černé nule", rok 2009 byl dokonce ztrátový.