Venturi America: Elektřinou poháněny kříženec
Venturi America představuje syntézu dvou automobilových světů. Má být spojením sportovního roadsteru s buggy schopnou jízdy i mimo zpevněné vozovky. Spojení dvou zdánlivě neslučitelných světů má naznačovat na první pohled design vozu, za nějž je zodpovědný Sacha Lakic.
Přední i zadní partie Venturi America připomínají starší sportovní elektromobil Fétish. Prostřední část vozu naopak odkazuje na buggy oblíbené v Severní Americe. Zde jsou populární takzvané dunovky, s nimiž jejich majitelé vyráží do písečných dun. Základem těchto vozítek býval nejčastěji klasický Volkswagen Brouk.
Vraťme se ale k Venturi America, které namísto vzduchem chlazeného čtyřválce sází na moderní elektromotor. Ten je umístěn před zadní nápravou a disponuje výkonem přes 220 kW (300 k). Maximální hodnota točivého momentu je 380 Nm dostupných od 0 do 6.000 min-1. Kapalinou chlazený elektromotor je schopen točit maximálně 12.500 min-1.
Elektrickou energii dodávají motoru lithium-iontové akumulátory s kapacitou 54 kWh, jejichž hmotnost je 450 kg. Životnost těchto akumulátorů je 1800 nabíjecích cyklů. Dobíjení lze provádět z běžné domácí sítě dvěma způsoby. S externí rychlonabíječkou se akumulátory dobijí na 80 % během tří hodin. Při využití nabíječky vestavěné ve voze trvá dobíjení okolo osmi hodin.
Základem Venturi America je karbonový monokok, který tvoří střední část vozu. K němu jsou vpředu i vzadu přimontovány pomocné rámy z letecké oceli. Povrchové panely karoserie jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Dvoumístný kříženec roadsteru s buggy je dlouhý 4120 mm, široký 1900 mm, vysoký 1390 mm a má rozvor náprav 2670 mm.
Elektromobil s pohotovostní hmotností 1350 kg dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Dojezd na jedno nabití je okolo 300 km při stabilní rychlosti 90 km/h. Venturi America se sice představil na autosalonu v Paříži, ale monacká společnost jeho prostřednictvím oslavuje otevření své pobočky v severoamerickém státě Ohio.