VL Destino: Fisker Karma s osmiválcem z Corvette míří do výroby
Společnost VL Automotive, založená bývalým místopředsedou představenstva GM Bobem Lutzem, pracuje na sériové verzi svého konceptu Destino. Luxusní automobil poháněný typickým americkým osmiválcem se k zákazníkům podle Lutze dostane v polovině roku 2014.
Základem Destina je plug-in hybrid Fisker Karma, jehož technika byla výrazně změněna. Ústrojí čítající přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec a elektromotor totiž nahradil 6,2litrový osmiválec z Chevroletu Corvette, a to včetně převodovky z tohoto amerického sporťáku.
VL Automotive chce zákazníkům nabídnout dvě výkonové verze Destina. Ta základní použije osmiválec s 336 kW, silnější bude poháněna kompresorem přeplňovanou V8 s 476 kW, pocházející z minulé generace Corvette ZR1.
Vedle jiného ústrojí se Destino proti Karmě liší přepracovaným vzhledem. Změny najdeme hlavně na přídi.
Cílem firmy je nabídnout luxusní automobil s vytříbenými schopnostmi. „Nechci hrubé a hlučné auto se špatnou převodovkou, které se špatně řídí,“ tvrdí Lutz. Destino se má prodávat za cenu okolo 200.000 dolarů (cca 3,76 milionu korun). Základní Karma v USA stojí 103.000 dolarů (asi 1,9 milionu korun).
VL Automotive koupil 25 exemplářů Karmy, které Fisker zatím neprodal. Společnost má údajně zajištěné zdroje karoserií, produkce Destina tak má pokračovat i poté, co bude prvních 25 kusů prodáno. Stávajícím majitelům Karmy VL Automotive nabídne možnost přepracování vozu do podoby Destina.
Firma zároveň vyrovnala s výrobcem Karmy spor o přístup ke kódům ovládajícím multimediální systém automobilu. Lutz tvrdí, že bez přístupu k těmto kódům bylo takřka nemožné vytvořit fungující vůz.
Samotný Fisker v současnosti vozy Karma nevyrábí. Přerušením výroby vyvrcholily finanční problémy automobilky a problémy se zásobováním baterií. Nový investor byl hledán pomocí aukce, údajně se jím stala hongkongská investiční skupina vedená miliardářem Richardem Li.