20.11. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

VW a autonomní auta: Ve vývoji zatím ztrácí. Mohutně však investuje

 

Volkswagen patří mezi automobilky, které prosazují autonomní řízení. Ve vývoji těchto systémů ale zatím ztrácí na konkurenci.

Budoucnost automobilů je i přes množství úskalí nepochybně v autonomním řízení, do něhož aktuálně mohutně investují nejen samotní výrobci, ale také různé technologické firmy. Platí to i pro Volkswagen, který chce do vývoje autonomních vozů, elektromobilů, nových mobilních služeb nebo digitalizace investovat do roku 2023 takřka 44 miliard euro (1,14 bilionu korun).

Generální ředitel koncernu Volkswagen Group Herbert Diess přitom přiznává, že automobilka v oblasti vývoje autonomních vozidel zatím ztrácí na konkurenci, konkrétně na společnost Waymo, spadající pod technologického giganta Google. Waymo má v klíčových technologiích, jako je umělá inteligence, podle Diesse na Volkswagen roční až dvouletý náskok. „Ale jsme odhodláni je dohnat. Hra ještě není u konce,“ prohlašuje odhodlaně Diess.

Video

Vývojáři přitom ještě musí dořešit spoustu potíží. Tou největší je otázka bezpečnosti, v níž autonomní vozidla nesmějí zaváhat. Podle Diesse musejí být sto až tisícinásobně lepší než u lidí, aby je společnost akceptovala. „V Německu máme každoročně přibližně 3.200 tragických dopravních nehod. I kdyby tu kvůli autonomním vozidlům bylo 320 úmrtí ročně, je to katastrofa,“ říká šéf Volkswagenu, který na tuto pozici nastoupil na jaře, kdy vystřídal Matthiase Müllera.

Problémem je také otázka legalizace autonomních vozidel. Technika totiž nestačí, nutné je i zákonné povolení samojezdících aut. „Všechno závisí na tom, co úřady povolí. A to se bude lišit v Číně, USA a Evropě,“ tvrdí Diess. I z toho důvodu Volkswagen na autonomních vozech pracuje v Mnichově a na západním pobřeží USA, k nimž brzy přibude i testování v Číně.

Německá automobilka přitom na vývoji v této oblasti nepracuje sama. S firmami Mobileye a Champion Motors vyvíjí v Izraeli první přepravní službu s autonomními vozidly. V Číně má zase technologického partnera v podobě společnosti Apollo, spadající pod internetového giganta Baidu.

Cílem Volkswagenu je každopádně se stát klíčovým hráčem v oblasti softwaru nutného pro samořídící vozy. „Je to mozek autonomního vozidla, takže to musí být náš systém,“ vysvětluje šéf Volkswagenu s tím, že v autech je dnes už tolik elektroniky, že i automobilka je dnes expertem na programování.

Autonomní vozy přitom budou muset nabídnout i něco víc než dnešní auta, kvůli stále hustější dopravě v nich budeme trávit více času, navíc už se nebudeme muset za volantem soustředit jen na řízení. „Proto lidé budou nadále oceňovat komfort a výrazný design. Budete chtít takové auto, které vám nabídne soukromý prostor a pohodlí,“ myslí si Diess.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy

Ministerstvo obrany oficiálně začíná vybírat dodavatele…

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 





 
Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Včera

Čtveřice tzv. „pike cars“ Nissanu vzbudila před nějakými třemi dekádami v Japonsku značné pozdvižení a prodávala se jako housky na krámě. Coby sběratelská auta putují do USA.




Blesk.cz

Děsivě vysoký obsah alkoholu v krvi?! Zvěsti o opilosti Jana Kočky (†28) se šíří po internetu

Děsivě vysoký obsah alkoholu v krvi?! Zvěsti o…

Konec nepochopitelně dlouho tutlaného tajemství. Jan Kočka mladší (†28) zabíjel při smrtelné nehodě na D11 pod…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Laštůvka má další nulu: Sbírá je celé mužstvo, ale radši bych měl tři body

Laštůvka má další nulu: Sbírá je celé mužstvo, ale…

Připsal si devátou nulu, ale pro brankáře Jana Laštůvku z Baníku Ostrava je důležitější, že jeho tým v 19…

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze, Stronati trefil břevno

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze,…

Fotbalisté Baníku Ostrava v předehrávce 19. kola FORTUNA:LIGY na svém hřišti remizovali se Sigmou Olomouc 0:0.…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…