Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen 1,2 TSI: Nový motor pro Polo, ještě letos se dočká i Golf

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
4 Fotogalerie
Diskuze (137)
Motory 1,4 TSI a 2,0 TSI vybojovaly Volkswagenu řadu ocenění i prodejních úspěchů. Německá automobilka tak vkládá velké naděje do nového 1,2 TSI, který rozšíří řady jejich přeplňovaných čtyřválcových motorů.

K downsizingu, tedy nahrazování větších motorů menšími přeplňovanými, se v poslední době uchyluje většina evropských automobilek, a Volkswagen je jedním z lídrů tohoto trendu. Benzinové turbomotory v třídě malých vozů zatím příliš zastoupeny nejsou, nový 1,2 TSI proto bude v Polu jedním z mála takových motorů nabízených v Evropě, vedle Renaultu Clio 1,2 TCe jediným, který cílí na běžné zákazníky. Peugeot 207, Fiat Grande Punto i sesterský SEAT Ibiza totiž nabízejí přeplňované benzinové agregáty jen pro sportovně laděné verze.

K prezentaci motoru 1,2 TSI vybral Volkswagen 30. ročník konference Wiener Motorensymposium, který se konal v rakouském hlavním městě. Motor zatím blíže nespecifikovaného objemu má na rozdíl od 1,2 MPI (u vozů Škoda známý jako HTP), který tvoří základ nabídky nového Pola, konfiguraci se čtyřmi válci v řadě. Hliníkový blok je osazen jedním turbodmychadlem, dodávku paliva do válců zajišťuje přímé vstřikování.

Nejvyšší výkon je 77 kW při 5000 min-1, což je stejná hodnota, jakou vykazoval motor 1,6 l v předchozí generaci Pola. Maximum točivého momentu 175 Nm leží díky přeplňování v pásmu 1500 až 3500 min-1. Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka a sedmistupňová dvouspojková DSG. Kombinovaná spotřeba Pola 1,2 TSI je, stejně jako u tříválcového 1,2 MPI, 5,5 l/100 km. Ve srovnání s předchozím Polem 1,6 to představuje úsporu 1,2 l/100 km, tedy 18 %. Nejvyšší rychlost je 190 km/h a akcelerace z klidu na 100 km/h trvá 9,7 s.

Ve srovnání s Cliem 1,2 TCe tak Polo vedle o 3 kW vyššího výkonu získává především větším maximem točivého momentu (+ 30 Nm), o 1,4 s rychlejším zrychlením na 100 km/h a o 0,4 l/100 km nižší kombinovanou spotřebou paliva. Clio je ovšem vybaveno pětistupňovou manuální převodovkou, má tedy o jeden převodový stupeň méně.

VW Polo 1,2 TSI - srovnání s Renaultem Clio 1,2 TCe
Model, motorVolkswagen Polo 1,2 TSIRenault Clio 1,2 TCe 100
Převodovka6M (7DSG)5M
Zdvihový objem [cm3]-1149
Válce/ventily4/24/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/500074/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]175/1500-3500145/3000
Max. rychlost [km/h]190184
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,711,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,9
Provozní hmotnost [kg]-1100

Parametry připravovaného Golfu 1,2 TSI zatím zveřejněny nebyly. Volkswagen ale potvrdil jeho uvedení na trh ještě v průběhu letošního roku.

Vstoupit do diskuze (137)