Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW přiveze do Ženevy velký elektrický sedan s fantastickým dojezdem! Na volant zapomeňte

Stanislav Kolman
Diskuze (47)
Flotila elektrických vozů I.D. nebude čítat jen tři již představené kousky, ale minimálně jeden další. Jde o koncept velkého autonomního sedanu I.D. Vizzion.

Německá automobilka Volkswagen chce v budoucnu patřit mezi průkopníky elektromobilů. Na nedávno uskutečněných autosalonech jsme si mohli prohlédnout celou řadu vizí, ve Frankfurtu nad Mohanem se pak rodina I.D. sešla hezky pohromadě. Čítá kompaktní hatchback po vzoru Golfu, crossover a taktéž ikonický minibus.

Respektive čítala. Již nyní víme, že se tato flotila rozroste o minimálně jeden další kousek. Jde o prémiový sedan s inovativní technikou, jejím stěžejním pilířem je plně autonomní jízda. Na volant v moderně pojatém interiéru tak můžete zcela zapomenout.

Chybět nebude ani umělá inteligence, se kterou posádka komunikuje hlasem i gesty. Ta prý zná osobní preference pasažérů a umí se individuálně přizpůsobit každému z nich. Volkswagen auto označuje za novou dimenzi bezpečí a komfortu.

Neméně zajímavá jsou technická data, se kterými se automobilka také pochlubila. Koncept I.D. Vizzion je 5,11 metru dlouhý a pohon v útrobách obstarávají dva elektromotory s celkovým výkonem 225 kW. Vůz dokáže jet až 180 km/h a díky lithium-iontovým akumulátorům s kapacitou 111 kWh urazí na jedno nabití až 665 kilometrů.

Budoucnost elektrických Volkswagenů v podobě rodiny I.D. přitom není vzdálená tak, jak by se na první pohled mohlo zdát. Již za dva roky dorazí první do party – elektrický hatchback v sériovém provedení. V rychlém sledu jsou pak v plánu SUV a následně nástupce ikonického minibusu. Do roku 2025 hodlá Volkswagen představit 20 elektricky poháněných modelů.

Stanislav Kolman
Diskuze (47)
24. 2. 2018 10:37
Re: Malá kapacita
Ano, typická váha měří tíhu. Však jsem to napsal. Ale je kalibrovaná v kilogramech. Tedy za nějakých daných podmínek a při jejich změně máš odchylku. Napsal jsi, že kp jsou ty jednotky, které ukazuje váha v obchodě. A já říkám, že ty váhy prostě nejsou kalibrované v kilopondech. Různé váhy můžou mít různou kalibraci a díky tomu ukázat různé hodnoty, i kdyby jinak byly identické a podmínky byly stejné. Neukazují tedy tíhu, byť ji měří. Snaží se ukázat hmotnost. A proto ukazují v jednotkách hmotnosti. Výstup je tedy přímo úměrný tíze, ale tíhou není. A kdyby měřila tíhu, byla by v newtonech. To je jediná jednotka síly, kterou již celá desetiletí používáme.

Však to rozlišuji. A proto neudávám hmotnost v jednotkách síly. Na rozdíl od někoho. >:-[] Proto se slovo váha nemá používat.
24. 2. 2018 10:26
Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer
Velkosériová vs. malosériová je hlavně o výrobě. Některé technologie jsou efektivní, ale jsou nákladné na spuštění. Takže se hodí pro velké série, ale nehodí se pro malé série. A e-Golf je, pokud vím, vyráběný velkosériově. Není to tedy tak, že by vzali Golf (ať už hotový, nebo rozdělaný, třeba před svatbou) a parta mechaniků ho předělala na e-Golf. Jak to asi bylo v dřevních dobách. A je rozdíl mezi velkosériový a masový.
24. 2. 2018 10:16
Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer
Nevím, co se mi v tu chvíli honilo hlavou, ale u té ofenzivy jsem myslel úsměvná, nikoli úspěšná. :-O Měl bych to po sobě číst. Už jsem to jednou napsal a myslím správně. Je alespoň vidět, jak dáváš pozor. ;-)

A já snad někde 300 kusům za rok říkám velkosériová?
22. 2. 2018 08:46
Re: Malá kapacita
Ale to není pravda, vždycky se mezi techniky rozlišovala váha (tíha) a hmota - to jinak nejde!
Váhy měří z principu váhu (tíhu) v kilopondech a ty jsou přes g číselně rovny kilogramům hmoty.
Musíš to striktně rozlišovat..
Avatar - white label
21. 2. 2018 23:30
Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer
Jistě, vždy záleží na úhlu pohledu, takže pokud to takhle půjde dál, může VW klidně už letos prodat v EU 25 tis. eGolfů. ;-)