Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen I.D.
Volkswagen I.D.
Volkswagen I.D.
Volkswagen I.D.
118 Fotogalerie

Volkswagen se připravuje na éru elektrovozů. O výrobu se postará někdejší továrna Trabantů

Německá značka zahájí elektrickou éru na konci roku 2019. Jen o tři roky později chce mít ve svém portfoliu přes 20 elektromobilů.

Volkswagen se připravuje na nadcházející éru elektromobilů a postupně odhaluje detaily o svých plánech v této oblasti. Elektrická etapa německé značky odstartuje již za 100 týdnů, kdy má automobilka v plánu zahájit výrobu modelu Volkswagen I.D., prvního zástupce připravované rodiny elektromobilů.

Tento kompaktní elektromobil o velikosti Golfu začne na konci roku 2019 vyjíždět z montážní linky saského závodu ve Cvikově. Výrobu tak bude mít na starosti stejná továrna, kde v minulosti vznikaly legendární Trabanty. „ Naše přípravy na vstup do nové éry cenově dostupných elektromobilů jsou v plném proudu. Cvikov se rozvine v největší evropské centrum elektrické mobility,“ tvrdí předseda představenstva Volkswagenu Herbert Diess.

Video placeholder
Volkswagen se připravuje na éru elektrovozů. O výrobu se postará někdejší továrna Trabantů • Zdroj: Volkswagen

Nástup elektromobilů značky Volkswagen přitom bude velice rychlý, už v roce 2022, tedy jen tři roky po zahájení produkce prvního vozu elektrické rodiny I.D. chce německá značka nabízet více než 20 elektromobilů. „Chceme být rozhodně na vrcholu. Naše značka v příštích pěti letech vynaloží na elektrickou mobilitu šest miliard eur,“ říká k plánům Volkswagenu jeho šéf.

Po kompaktním elektrickém hatchbacku budou ještě před koncem dekády následovat dvě SUV, jedno s konvenčním tvarem, druhé „SUV kupé.“ Pro rok 2022 se pak počítá se sériovou variantou konceptu I.D. Buzz, půjde tedy o elektrický velkoprostorový vůz.

Základem všech těchto modelů bude nově vyvinutá platforma MEB přizpůsobená elektrickému pohonu. Její součástí budou baterie umístěné v podlaze a elektromotory s různým výkonem. Automobilka počítá s pohonem jedné, nebo obou náprav, podle toho, kolik elektrických motorů daný vůz využije. Samozřejmostí bude i moderní výbava jako „inteligentní svícení“ nebo head-up displej s rozšířenou realitou.

Automobilka na vývoji aut spolupracuje s více než 100 dodavateli, novinkou přitom je, že je do vývoje zapojuje intenzivněji a v dřívější fázi prací. I díky tomu se proces vzniku produktu zkrátil o 11 měsíců.

Volkswagen přitom počítá s tím, že auta rodiny I.D. budou hrát důležitou roli v jeho prodejích. Už v roce 2020 chce značka postavit přes 100.000 elektrických aut s platformou MEB. S jejich prodejem se v tuto chvíli počítá v Evropě, USA a Číně.

Techniku přitom využijí i další značky koncernu VW Group, včetně Škody. Celkem mají značky skupiny představit na 32 modelů s architekturou MEB. Mladoboleslavská automobilka první takový vůz uvede v roce 2020, s největší pravděpodobností půjde o SUV.