Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Jetta se dočkal modernizace, zatím jen pro zámoří

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Volkswagen v poslední době chrlí jednu novinku za druhou. Premiéru modernizované Jetty si nechal na autosalon v New Yorku.

V USA si odbyla debut i původní verze současného sedanu nižší střední třídy, americký trh je pro Jettu důležitým odbytištěm. Od července 2010 však už uběhlo hodně vody, modernizace je tak žádoucí. Proběhla však velmi decentním způsobem. Maska už nemá dvě chromované vodorovné lamely, které propojují logo automobilky, nýbrž tři a dál od sebe. Ztratila černé orámování. K nepoznání se proměnil i přední nárazník. Hodně zdrsněl a ztenčil se, i kulaté mlhovky v rozích jsou minulostí. Dvě žebra v otvoru pro chlazení (místo dřívějších tří) se výrazně protáhla, to spodní je lakované. Hlavní světla dostala v některých specifikacích viditelné diody tvaru L. Ta zadní mají novou grafiku i tvar, vypadají štíhleji. Zlom na víku zavazadelníku zůstal zachován.

Standardem jsou zážehové motory. V USA hodlá Volkswagen stále nabízet dvoulitrový atmosférický čtyřválec, modernu představují přeplňované jednotky 1.8 a 2.0 TSI řady EA888. Hybridní verze dostane menší 1.4 TSI. Jejich konkrétní specifikace zatím nejsou známy. Američané už si mohli koupit i Jettu TDI. Ta nová má čtyřválec konstrukční řady EA288 2,0 l se 110 kW a 320 N.m. Maximální výkon je k dispozici v úzkém pásmu od 3500 do 4000 otáček, točivý moment pak v rozmezí 1750-3000 min-1. Se šestistupňovou manuální převodovkou spálí vůz v dálničním režimu dle metodiky EPA 5,2 l nafty na 100 km, ve městě mu pak na stejnou vzdálenost stačí 7,4 l. Normy EPA odpovídají více reálnému provozu než ty evropské. Známý agregát s přímým vstřikem a dvěma vyvažovacími hřídeli je vybaven systémem selektivní katalytické redukce (SCR) a oxidačním katalyzátorem pro snižování emisí včetně oxidů dusíku (NOx). Vstřikuje se známá močovina, tedy aditivum AdBlue.

A výbava? U vybraných modelů jsou k dispozici adaptivní bi-xenony se zmíněnými denními diodami (je jich celkem 15), umí se natáčet až o 15 stupňů. Také koncová světla mohou být z LED, má je provedení GLI a hybrid, která se chlubí dokonce vylepšenou aerodynamikou a přídavnými spoilery. Modely s motory 1.8 TSI a TDI zase mají pro ten samý účel výsuvné klapky v masce. Asistenční systémy zastupují hlídač mrtvého úhlu a signalizací v levém zpětném zrcátku, sledování provozu za vozem s radarovou detekcí do 65 m, parkovací asistent s hlídačem vzdálenosti a předcházení čelním kolizím. U vyšších specifikací je v decentně upravením interiéru s novými materiály a barvami sedadel standardem multifunkční barevný displej. Přibylo něco chromu a klavírního laku například na středové konzole, změnil se tříramenný multifunkční volant. Samozřejmost představuje standardní montáž dvouzónové klimatizace Climatronic.

Jetta je vlastně šestou generací odvozenou od Golfu a nikoli sedmou. První měla premiéru už v roce 1979 a dosud se jich prodalo na 14 milionů. Jen loni si klienti koupili 925 tisíc vozů. Jedná se o celosvětové cifry, ale zřejmě jsou do obou započítána auta pouze se jménem Jetta a nikoli dalšími (například Vento, Bora atd.). Inovovaný sedan se začne v USA prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Datum uvedení do Evropy není dosud známo, aktuální Jettu u nás již nekoupíte, například v sousedním Německu ovšem ano.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Aladeen
18. 4. 2014 20:46
Kedy budú ???
Kedy budú fotky tej modernizovanej Jetty >:-[]