29.3. 2016 ČTK

Volkswagen by kvůli skandálu mohl zrušit výplatu dividend

Volkswagen by kvůli skandálu mohl zrušit výplatu dividend

Německý automobilový koncern Volkswagen by mohl zrušit výplatu dividend za uplynulý rok, aby ušetřil peníze na náklady spojené s emisním skandálem. S odvoláním na nejmenovaný zdroj to napsala agentura DPA.

Akcie koncernu po této zprávě zamířily dolů a odepsaly až 1,8 procenta. Automobilka uvedla, že podrobnosti o podnikovém hospodaření zveřejní 28. dubna.

Definitivní zatím nic není, "neexistuje ale žádný náznak, že by byla naděje na jediný cent", řekl DPA nejmenovaný člen dozorčí rady koncernu.

Největší evropská automobilka se v poslední době potýká s následky největšího skandálu ve své historii poté, co loni v září přiznala, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Cena prioritních akcií klesla od té doby o zhruba 30 procent. Zveřejnění výsledků hospodaření za uplynulý rok Volkswagen odložil na 28. dubna, aby mohl finanční následky krize lépe vyhodnotit.

Volkswagen bývá k akcionářům podle pozorovatelů obvykle štědrý. Za rok 2014 vyplatil dividendu 4,86 eura (131,5 Kč) za každou prioritní akcii a 4,80 eura (129,9 Kč) za každou kmenovou akcii. Celkově mezi akcionáře rozdělil zhruba 2,3 miliardy eur.

Analytici podle agentury Reuters dosud očekávali, že VW by mohl snížit dividendu z prioritních akcií za uplynulý rok o dvě třetiny na 1,87 eura za jednu. Podle redaktora této agentury Olafa Storbecka by ale zrušení bylo lepším krokem. Firma by tak prý ušetřila 2,3 miliardy eur ročně.

Největším podílníkem Volkswagenu je společnost Porsche SE, kterou ovládají rodiny Porscheů a Piëchů. Velké balíky akcií drží také spolkový stát Dolní Sasko a státní fond Kataru.

Úřad zemské vlády Dolního Saska již uvedl, že případný výpadek ve výplatě dividend by neměl "žádný přímý dopad" na její rozpočet.

Volkswagen si dal loni stranou zhruba 6,7 miliardy eur na pokrytí očekávaných nákladů spojených se svoláním aut zasažených skandálem. Firma nadto čelí pokutám a žalobám v USA i jinde ve světě. Analytici společnosti Evercore ISI tak odhadují celkové náklady související se skandálem na zhruba 30 miliard eur.

Podle Storbecka se zdá, že skupina bude schopna zvládat vysoké náklady bez větších šrámů. Prémiovým značkám Audi a Porsche a divizi finančních služeb se zatím dařilo relativně slušně, což naznačuje, že poptávka po autech ze skupiny Volkswagen příliš zasažena nebyla. Pokuty a poplatky za právní spory navíc sníží zdanitelný zisk, takže i kdyby se celkové náklady do roku 2020 vyšplhaly na 50 miliard eur, nějaké peníze by prý koncernu stále zbývaly.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…