29.3. 2016 ČTK

Volkswagen by kvůli skandálu mohl zrušit výplatu dividend

Volkswagen by kvůli skandálu mohl zrušit výplatu dividend

Německý automobilový koncern Volkswagen by mohl zrušit výplatu dividend za uplynulý rok, aby ušetřil peníze na náklady spojené s emisním skandálem. S odvoláním na nejmenovaný zdroj to napsala agentura DPA.

Akcie koncernu po této zprávě zamířily dolů a odepsaly až 1,8 procenta. Automobilka uvedla, že podrobnosti o podnikovém hospodaření zveřejní 28. dubna.

Definitivní zatím nic není, "neexistuje ale žádný náznak, že by byla naděje na jediný cent", řekl DPA nejmenovaný člen dozorčí rady koncernu.

Největší evropská automobilka se v poslední době potýká s následky největšího skandálu ve své historii poté, co loni v září přiznala, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Cena prioritních akcií klesla od té doby o zhruba 30 procent. Zveřejnění výsledků hospodaření za uplynulý rok Volkswagen odložil na 28. dubna, aby mohl finanční následky krize lépe vyhodnotit.

Volkswagen bývá k akcionářům podle pozorovatelů obvykle štědrý. Za rok 2014 vyplatil dividendu 4,86 eura (131,5 Kč) za každou prioritní akcii a 4,80 eura (129,9 Kč) za každou kmenovou akcii. Celkově mezi akcionáře rozdělil zhruba 2,3 miliardy eur.

Analytici podle agentury Reuters dosud očekávali, že VW by mohl snížit dividendu z prioritních akcií za uplynulý rok o dvě třetiny na 1,87 eura za jednu. Podle redaktora této agentury Olafa Storbecka by ale zrušení bylo lepším krokem. Firma by tak prý ušetřila 2,3 miliardy eur ročně.

Největším podílníkem Volkswagenu je společnost Porsche SE, kterou ovládají rodiny Porscheů a Piëchů. Velké balíky akcií drží také spolkový stát Dolní Sasko a státní fond Kataru.

Úřad zemské vlády Dolního Saska již uvedl, že případný výpadek ve výplatě dividend by neměl "žádný přímý dopad" na její rozpočet.

Volkswagen si dal loni stranou zhruba 6,7 miliardy eur na pokrytí očekávaných nákladů spojených se svoláním aut zasažených skandálem. Firma nadto čelí pokutám a žalobám v USA i jinde ve světě. Analytici společnosti Evercore ISI tak odhadují celkové náklady související se skandálem na zhruba 30 miliard eur.

Podle Storbecka se zdá, že skupina bude schopna zvládat vysoké náklady bez větších šrámů. Prémiovým značkám Audi a Porsche a divizi finančních služeb se zatím dařilo relativně slušně, což naznačuje, že poptávka po autech ze skupiny Volkswagen příliš zasažena nebyla. Pokuty a poplatky za právní spory navíc sníží zdanitelný zisk, takže i kdyby se celkové náklady do roku 2020 vyšplhaly na 50 miliard eur, nějaké peníze by prý koncernu stále zbývaly.

Spolupracujeme s TipCars.com
Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard

Pohledávky loni narostly kvůli úrokům a posílení dolaru…

Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni…

Největší čínský operátor si loni polepšil Největší čínský operátor si loni polepšil

Největší čínský telekomunikační operátor China Mobile…

Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné

Účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET)…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…