Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Mercedes EQS je zřejmě moc futuristický. I proto se tolik neprodává

Mercedes-Benz EQS 450+
Mercedes-Benz EQS 450+
Mercedes-Benz EQS 450+
Mercedes-Benz EQS 450+
107 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (12)

V případě elektrických mercedesů se daří především levnějším modelům vycházejícím ze spalovacích sourozenců. Luxusnějším sourozencům pšenka tolik nekvete i kvůli designu.

Auto kupujete nejen peněženkou, ale i očima. Krásný design totiž dokáže zahladit i některé jiné nedokonalosti, které byste méně atraktivnímu vozu třeba neodpustili. Ostatně třeba i proto se daří elektrickým Škodám Elroq a Enyaq, které porážejí i konkurenci v podobě sesterským Volkswagenů ID. s totožnou technikou a výrazně větším zázemím.

Větší důraz na design začali aplikovat také v Tesle. Modernizace stěžejních modelů 3 a Y se totiž nesla mimo jiné v duchu výrazných estetických změn karoserie, jež přinesly mnohem více emocí.

Ty zřejmě postrádají některé elektrické mercedesy. Gorden Wagener, šéfdesignér Mercedesu, se pro britský Autocar vyjádřil, že vrcholné EQS přišlo o 10 let dříve, než mělo. Jeho přísně zaoblená a protáhla karoserie a opticky zapuštěné světlomety sice pomáhají snížit aerodynamický odpor, čímž zvyšují dojezd na jedno nabití, na druhou stranu vás tyhle tvary nepřimějí k tomu, abyste se do auta zamilovali.

Tentýž problém ostatně má i EQS SUV a o třídu menší řada EQE s exteriérem navrženým podle totožného receptu. Naproti tomu dostupnější EQA a EQB, jež vycházejí ze spalovacích modelů, jsou mezi zákazníky podstatně oblíbenější. A jen nižší cena za tím není.

Wagener vysvětluje, že EQS mezi majiteli konvenční třídy S nerezonuje, protože nebylo navrženo jako šoférská luxusní limuzína s dlouhou kapotou. Mercedes měl podle něj vůz prezentovat jinak, například jako futuristické CLS, S Coupé nebo nějak podobně.

Video placeholder
Videotest Mercedes-AMG EQS 35 • Zdroj: auto.cz

Mercedes-Benz se však poučil a nově se chystá stylistiku spalovacích a elektrických aut sjednotit. Nová třída S, která by se měla představit až koncem této dekády, dostane lokálně bezemisní variantu s klasickými proporcemi.

První vlaštovkou je nové CLA s 800V dobíjecí architekturou, které bude dostupné také s konvenčním pohonem. Tenhle sedan je mimochodem také prvním elektromobilem od Mercedesu s běžným názvem. Označení EQ totiž Němci opustí, protože se evidentně neosvědčilo.

Gorden Wagener v nedávné minulosti přitom patřil mezi zastánce stylistického jazyka většiny modelů EQ, když ho považoval na účelný a progresivní. Podle něj nebyl design vrcholného EQS důvodem nižších prodejů, ale spíše toho, že zákazníci elektromobily chápou jako elektronické zařízení, kdežto spalovací motory jsou stále přijímaný jako klasické hodinky, jež jsou symbolem nadčasovosti.

Zdroj: Autocar, Motor1, video: auto.cz

Vstoupit do diskuze (12)