16.1. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem

 

Multivan kromě plejády vznětových jednotek obdržel také jednu zážehovou. Jak jezdila ve více než dvoutunovém vozidle?

Zatímco užitkové varianty tunových dodávek již zcela opustily benzinové motory, protože neblaze zvedají provozní náklady, osobní luxusní verze se občas s vůní benzinu objevují. Patří mezi ně Volkswagen Multivan šestého vydání, který má zážehové verze umístěné v ceníku až na konec, takže mnohý je může zcela přehlédnout. Zaslouží si menší pozornost?

Příjemný zvuk

Výrobcům se během desetiletí podařilo výrazně utlumit nelichotivý zvuk turbodieselů, přesto však zážehový motor z velkého množství úspornějších vznětových jednotek významně vyčnívá příjemným zvukem. Po nastartování nás harmonie zážehového motoru zaujala, přestože se jednalo jen o čtyřválec. Po zahřátí agregátu jsme akcelerátor s chutí tiskli blíže podlaze, aby čtyřválec vyloudil ještě sytější projev. Brzy jsme však ubrali, protože ukazatel průměrné spotřeby přesáhl patnácti litrů.

Utlumili jsme tedy nadšení z dynamické jízdy a přešli do druhého extrému. Defenzivním stylem jízdy se nám podařilo dostat se těsně pod desetilitrovou hranici. Tímto stylem bychom s Multivanem poháněným turbodieselem jeli za cca sedm litrů.

Dvouspojka a 4Motion

Zkoušená verze s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem tvořila vrchol nabídky. K vůni benzinu lze také získat šestistupňovou přímo řazenou převodovku nebo sedmistupňovou DSG s pohonem pouze předních kol. Vrchol benzinové nabídky spolupracoval příkladně, při klidné jízdě převodovka DSG řadila ekonomicky na nižší otáčky, protože přeplňovaný dvoulitr poskytuje nejvyšší točivý moment 350 N.m již od 1500 min-1. V tomto režimu se však zážehový motor zvukově příliš neprojevoval a byl srovnatelný s turbodieselem. Smysl pořizovat si benzinový agregát (kromě cesty do Saúdské Arábie) tkvěl zejména v poslechu kultivované jednotky od 2000 min-1. Benzinový agregát ve srovnání s naftovým má také velký smysl při jízdách na krátké vzdálenosti, aby nenastaly problémy s filtrem pevných částic.

Nám tedy zážehový dvoulitr připadal jako smysluplný při užívání si jeho příjemného zvuku, který posádku nejen nerušil, ale spíše blažil. Zde se nachází jádro pudla – nabídnout v rámci přepravní služby či pro vlastní rodinu s velkou finanční rezervou (cena vozidla 1.296.032 bez DPH) maximální míru komfortu.

Lehátko

Sedmimístný Multivan nabízel luxusní konfiguraci 2+2+3 s posuvnými sedadly druhé a třetí řady. Čtyři samostatná křesla byla vybavena loketními opěrkami, mezi třetím a čtvrtým křeslem se nacházel multifunkční stoleček. Co víc si přát?

Balík umístěný na platě v zavazadlovém prostoru skrýval v sobě rozložitelnou matraci. Po sklopení prostředních dvou sedadel a zadní lavice jsme dostali rovnou plochu, na kterou se přesně vešla rozložená matrace. Vznikl dostatek místa pro ležení dvou dospělých osob. Otázkou zůstává, která dospělá dvojice si koupí auto za 1,3 milionu bez daně a pak zůstane spát v autě místo toho, aby šla do pohodlnějšího hotelu? Odpověď snad najdeme v lákavosti přespat v autě na exotických místech, ve kterých jiný příjemnější způsob nocování možný není.

Elektrické dveře

Multivan nás hýčkal elektricky posuvnými bočními dveřmi s dálkovým ovládáním i na klíči. Není to u Multivanu naprostá novinka, ale vždy tento prvek výbavy potěší a například hotelovou klientelu či zájemce o taxislužbu mile přivítá i se s nimi rozloučí.

Plusy

  • Zvuk motoru
  • Komfort jízdy
  • Elektrické boční dveře

Minusy

  • Značná spotřeba
  • Start-stop standardně

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 FSI
Typ přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1984
Chlazení kapalinou
Emise CO2 (g/km) 206
Emisní norma Euro 6
Největší výkon (kW/min-1) 150/4200
Točivý moment (N.m/min-1)350/1500-4000
Převodovka sedmistupňová DSG
Pohon všech kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 198
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,5
Spotřeba paliva (l/100 km) 11,6/7,5/9,0
Délka/šířka/výška (mm) 4904/1904/1990
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 2163
Celková hmotnost (kg) 3080
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu (Kč bez DPH) 1 296 032
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno

Největší česká kampelička bude moci s novým rokem zahájit…

Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko

Kosovský parlament velkou většinou schválil transformaci…

Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu

WLTP, tedy nový standard pro měření emisí u osobních…

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali před budovou…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



Volkswagen California 30 Years: Výročí oslavuje limitovaná edice Volkswagen California 30 Years: Výročí oslavuje limitovaná edice

Volkswagen Užitkové vozy připomína 30 let populárního…

Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách! Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách!

Volkswagen California, který je nejúspěšnějším kempovacím…

 



 
The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

Dnes 12:45

Po třech sezonách bude automobilová show pánů Clarksona, Hammonda a Maye přece jen prodloužena. Na co se můžeme těšit?




Blesk.cz

VIDEO: Stádo ovcí zmateně pobíhalo po rušné silnici a ohrožovalo řidiče! Zahnali je strážníci na koních

VIDEO: Stádo ovcí zmateně pobíhalo po rušné silnici…

Pohled, jenž v Praze vůbec nečekali, se naskytl ve čtvrtek dopoledne řidičům, kteří projížděli po rušné…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: Deli jako skála, sólo pro Kučeru a loket ve slabinách

LIGA NARUBY: Deli jako skála, sólo pro Kučeru a…

Teplický záložník Tomáš Kučera je prvním fotbalistou v historii české ligy, který nejdříve urazil Spartu…

Sparta a Hašek: mrtvý bod! Proč jednání stojí a má ještě šanci Slavia?

Sparta a Hašek: mrtvý bod! Proč jednání stojí a má…

Zdálo se to jako hotová věc. Přestup Martina Haška mladšího z Bohemians do Sparty měl být s ohledem na právo…

 

Reflex.cz

Můj brexit, můj milášek! Ve virálním videu hraje britskou premiérku Glum z Pána prstenů

Můj brexit, můj milášek! Ve virálním videu hraje…

Geniální mim a kouzelník s vlastním obličejem Andy Serkis, který ztvárnil Gluma v trilogii Pána prstenů či…

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel a podnikatel než soukromník

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel…

Praxe ukazuje, že čím víc stát zasahuje do společenských a ekonomických vztahů, tím hůř, naopak čím méně se…