Volkswagen Passat GTE: Benzinoelektrický vítr
Zatím největší evropský výrobce nabízel pouze futuristický XL1 a menšího sourozence GTE v kabátku sedmičkového Golfu. Passat B8 je stále relativní novinkou, hybridní verze tedy přichází záhy. Jedná se samozřejmě o plug-in, články lze tedy dobíjet z běžné elektrické zásuvky.
Oproti Passatům s konvenčními pohony se toho nejvíce změnilo na přídi. Nejde ani tak o modrý pruh na masce, pod nímž je umístěna hlavní odlišnost: dobíjecí konektor. Zbytek úprav tvoří diody ve tvaru písmen C, přestylizovaný nárazník a větší desetipaprsková kola. Modrá barva září také pod označením na předních blatnících, na brzdových třmenech a v interiéru, a to doslova, protože je v ní vyvedeno veškeré osvětlení. Převodovka má pak nový volič a kožený volant zploštělou spodní část.
Palubní přístroje samozřejmě zobrazují specifické „hybridní“ informace.
V přídi doplnila čtyřválec 1.4 TSI naladěný na 115 kW veškerá elektrická výbava včetně druhého motoru s 85 kW. Jen tato jednotka dává sama o sobě 400 N.m, o přenos točivého momentu se stará výhradně šestistupňové dvouspojkové ústrojí DSG. Systémový výkon činí 160 kW.
Spotřeba benzinu dle evropských norem je pochopitelně supernízká, jen 2,0 l/100 km. Elektromotor žádá na stejnou vzdálenost 13 kWh energie z lithium-iontových baterií. Normované emise CO2 tedy klesly na méně než 45 g/km. Nízké hodnoty zvedají možný dojezd na rovných 1000 km, což je opravdu dost. V reálu bude však určitě kratší. Benzin lze tankovat do padesátilitrové nádrže. Auta nejsou rozhodně žádnými loudálky, z klidu na 100 km zrychlí během 8 s a na německých dálnicích mohou uhánět až 220 km/h.
Oficiální premiéru si tedy Passat GTE odbude v metropoli nad Seinou. Cenu zatím neznáme, do showroomů Volkswagenu totiž zamíří až ve druhé polovině příštího roku. Koupíme jej nejen coby klasický sedan, ale i jako kombi Variant, což ostatně úvodní série firemních snímků i naznačuje.