Volkswagen Phaeton 2017: Komfortnější než třída S?
Volkswagen Phaeton. Lehce kontroverzní model své značky. Přesto se stále vyrábí a to je už 13 let starý. Má však za sebou dvě modernizace. První v roce 2007, druhou o tři roky později.
Ač nabízí z pohledu výbavy či kvality zpracování stejnou úroveň jako sesterský Audi A8 či konkurenční BMW řady 7, případně Mercedes-Benz třídy S, mnoho zákazníků zejména v Evropě nemá. Chybí totiž tradice, kterou si zmíněná trojice buduje řadu let či dokonce desetiletí.
Volkswagen se ale nevzdává a na rok 2016 až 2017 plánuje novou generaci. Ta má být dle Auto Motor und Sport lepší než stávající Mercedes-Benz třídy S.
Novinkou má být technologie umožňující jízdu zcela bez zásahu řidiče až do rychlosti 60 km/h. Řidič údajně nebude muset ani držet volant.
Jak to ovšem bude, pokud systém selže a vozidlo někam narazí, zdroj neuvádí.
Z technických vymožeností se očekává vše, co existuje v možnostech sériové výroby na sklonku druhé dekády 21. století. To znamená pneumatický podvozek a také přeplňovaný vznětový šestiválec, kombinující klasické turbodmychadlo s elektricky poháněným kompresorem. V nabídce má být též plug-in hybrid.
Jiný pohled
O připravovaném novém luxusním Volkswagenu nedávno informoval také konkurenční Auto Bild. Podle něj má jít o vozidlo formátu BMW řady 5 nebo chcete-li Audi A6. Rok uvedení má být snad 2016, přičemž vzhled bude inspirován současným Passatem. Jisté je, že plánované nasazení šestiválcových motorů vylučuje použití platformy MQB.
Podle Auto Bildu jsou dvě cesty. První je nový vůz koncipovat jako derivát nástupce amerického Passatu. Druhou možností je modifikace některého z nově vyvíjených Volkswagenů pro asijský trh. Technika by měla v tomto případě kopírovat Audi A6. Jak to nakonec s luxusním Volkswagenem bude, se ukáže v nejbližších letech.