Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton 2017: Komfortnější než třída S?

Tomáš Dusil
Diskuze (21)
Nová generace luxusního Volkswagenu má na trh dorazit koncem roku 2016 nebo začátkem 2017. Alespoň tak to tvrdí německý Auto Motor und Sport.

Volkswagen Phaeton. Lehce kontroverzní model své značky. Přesto se stále vyrábí a to je už 13 let starý. Má však za sebou dvě modernizace. První v roce 2007, druhou o tři roky později.

Ač nabízí z pohledu výbavy či kvality zpracování stejnou úroveň jako sesterský Audi A8 či konkurenční BMW řady 7, případně Mercedes-Benz třídy S, mnoho zákazníků zejména v Evropě nemá. Chybí totiž tradice, kterou si zmíněná trojice buduje řadu let či dokonce desetiletí.

Volkswagen se ale nevzdává a na rok 2016 až 2017 plánuje novou generaci. Ta má být dle Auto Motor und Sport lepší než stávající Mercedes-Benz třídy S.

Novinkou má být technologie umožňující jízdu zcela bez zásahu řidiče až do rychlosti 60 km/h. Řidič údajně nebude muset ani držet volant.

Jak to ovšem bude, pokud systém selže a vozidlo někam narazí, zdroj neuvádí.

Z technických vymožeností se očekává vše, co existuje v možnostech sériové výroby na sklonku druhé dekády 21. století. To znamená pneumatický podvozek a také přeplňovaný vznětový šestiválec, kombinující klasické turbodmychadlo s elektricky poháněným kompresorem. V nabídce má být též plug-in hybrid.

Jiný pohled

O připravovaném novém luxusním Volkswagenu nedávno informoval také konkurenční Auto Bild. Podle něj má jít o vozidlo formátu BMW řady 5 nebo chcete-li Audi A6. Rok uvedení má být snad 2016, přičemž vzhled bude inspirován současným Passatem. Jisté je, že plánované nasazení šestiválcových motorů vylučuje použití platformy MQB.

Podle Auto Bildu jsou dvě cesty. První je nový vůz koncipovat jako derivát nástupce amerického Passatu. Druhou možností je modifikace některého z nově vyvíjených Volkswagenů pro asijský trh. Technika by měla v tomto případě kopírovat Audi A6. Jak to nakonec s luxusním Volkswagenem bude, se ukáže v nejbližších letech.

Tomáš Dusil
Diskuze (21)
Avatar - Ham.
10. 1. 2015 00:17
Re: Hmmm...
Ad 1) Tohle zase neberu já. Auto musí mít odpovídající cenu, jistě, a ta je daná prémiovostí výrobce, Phaeton může mít odpovídající techniku, ale cenově bude o stupeň níže než D3. Stejně tak D3 i když má odpovídající techniku, tak bude o stupeň níže než RR nebo Bentík. Stejné je to v každé třídě, Golf má odpovídajíc techniku na nižší střední (dokonce stejnou jako A3 nebo MB-A), přesto Golf nemůže mít cenu A3 nebo MB-A. Když bude Phaeton ve své čtvrté generaci a VW nic nepodělá a zapíše se do podvědomí, tak se cenově může posunout výše, do té doby i se sebelepší technikou nemá prostě ten pravý "stupeň prémiovosti" na to aby si mohl dovolit ceny D3 stejně jako D3 ještě nemá potřebný stupeň prémiovosti aby si mohla dovolit ceny třeba Porsche. Představa, že když bude Phaeton technicky na úrovni D3 tak by měl být i cenově na stejné úrovni je nesmysl.
Avatar - AUDIRS6
9. 1. 2015 20:50
Re: Hmmm...
K Phaetonu:
Dajme tomu, ze oci boli velke, ale ulohu imidzmejkra to auto splnilo. ;-)
No a prave aj koli tomu, ked ho uz teda vyvinu a je jasne ze predaje budu tahat US a Cina, tak ho homologuju aj pre EU, nech sa tu nejakych "par stovak / tisicok" za rok preda, a imidzmejkerom bude aj tu. Aj ked je pravda, ze slusny imidzmejker je na pomery "ludoveho auta" aj Touareg. ;-)
Avatar - Dinar
9. 1. 2015 19:56
Re: Hmmm...
Ad2) To je jiná, takto tomu rozumím, žádný nový model, jen nový Passat NMS a nový Phaeton.

Ad1) Tohle neberu, jsme v Evropě a pokud někdo mluví o modelu Lux segmentu nemyslí tím žádný "full size sedan" za pár korun, ale model Lux segmentu. Musí mít odpovídající jak velikost tak techniku. A v tom případě i odpovídající cenu. Mluvím o zarputilosti právě proto, že první Phaeton vsechno tohle splňoval, jenže za cenu třídě a kvalitám auta odpovídající ho nikdo nekupoval. Argumentem pro vznik nového modelu nemůže být fakt, že se prodává srovnatelně jako třídní konkurence mimo D3, když je to za ceny odpovídající modelům o třídu níže.
Avatar - Ham.
9. 1. 2015 16:28
Re: Hmmm...
1. Nemluvím o žádném prodejním úspěchu, ale o 2000ks ročně, což jsou počty hned za D3 a jsou to počty které jsou srovnatelné s Jagem a vysoko nad Japonci v této třídě. Že je Phaeton maistream a má mainstreamové ceny je snad jasné. Ani v Evropě ani v Číně se Phaeton neprodává za ceny A8.
2. Amerika i Čína bere jako midsize sedany velikostně auta nad Passatem, v podstatě vnějšími rozměry Ečko, A6, 5er. A tuto kategorii obsazuje VW Passatem NMS. Passat NMS a Phaeton nejsou dvě velikostně podobná auta, NMS je midsize sedan, Phaeton full size sedan, pro Američana (který má jen NMS), stejně jako pro Číňana (který má jak NMS tak Phaeton).
Takže ano, Passat NMS bude podle mě na MQB, protože v mainstreamu se dnes midsize sedany s motory naštorc berou jako standard a končí většinou na 4hrnku. A ano Phaeton bude i nadále s platformou motorů podél, protože ve třídě full size sedanu se bere (Čína) jako standard v této třídě motor podél a alespoň šestiválec. NMS se samozřejmě do Evropy nepodívá, protože tady je střední třída zajištěná evropským Passatem, u Phaetonu není důvod nenabízet jej i v Evropě. Možná jsem byl špatně pochopen, ale na rozdíl od zdejšího redaktora neříkám, že VW připravuje nějaký nový model. Podle mě VW připravuje generační obměnu stávajících modelů ve stávajících třídách. Passatu NMS pro USA a Čínu v midsize a Phaetonu v lux./full size třídě pro Evropu a Čínu. Nic víc.
Avatar - pumpkin
9. 1. 2015 14:38
Re: průser
Meliete stále dookola to isté, trápne. :-|