Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen svolává v Japonsku 91.000 vozů kvůli převodovkám

Aleš Dragoun
Diskuze (84)
Svolávací akce se množí jako houby po dešti. Volkswagen má v Asii dlouhodobější problémy s dvouspojkovými převodovkami.

Německý Volkswagen oznámil, že svolá do japonských značkových opraven na 91 tisíc vozů kvůli potenciálním problémům s převodovkami. Jedná se výhradně o dvouspojková ústrojí. O konkrétních modelech řeč nepadla, v současnosti si Japonci mohou koupit prakticky kompletní portfolio osobních Volkswagenů, které známe i my, jen MPV Touran

nese název Golf Touran.

Mluvčí VW dle agentury Reuters řekl, že závady může způsobovat tamní horké a vlhké podnebí v kombinaci s popojížděním v dopravních zácpách a smogem. V Evropě tedy můžeme zůstat klidní, minimálně vlhké podnebí u nás nehrozí a pražské dopravní zácpy i znečištění ovzduší jsou s těmi asijskými nesrovnatelné.

V březnu se stejný problém objevil v Číně. elektronika je zkrátka po čase v takovém provozu „zmatená“ a vozy při jízdě samy zrychlují, či zpomalují. Samotná státem řízená ústřední televize CCTV na to upozornila v jednom z nejsledovanějších pořadů. Výroční investigativní speciál se týká kromě jiného i nekalých praktik velkých korporací – a svolávací akce jsou řazeny mezi ně. VW s ní dlouho otálel, čínští zákazníci si na spolehlivost, hlučnost a vibrace stěžovali delší dobu. Nakonec mu jí nařídily úřady. Automobilka krátce na to oznámila, že do svých opraven povolá přesně 384.181 vozů, ač původní odhady hovořily až o 680 tisících.

Region Asie a Tichomoří je přitom pro německého výrobce velmi důležitý. Loni zde prodal 3,17 milionu nových vozů, z toho 2,81 milionu pouze v Číně. Odbyt v Říši středu tak činí skoro 89 % celé oblasti.

Aleš Dragoun
Diskuze (84)
13. 5. 2013 10:56
Re: dsg jedine na vesnici
My asi podla tejto logiky nekupujeme ruske auta, ale co nemecke, rakuske, madarske a svedske? Alebo predajny hit - turecka Thalia >:D
japonsko-cinsko-severokorejske problemy pretrvavaju do sucasnosti - naroky na nejake tie ostrovy a vojenske hrozby - velmi mi do toho nezapada 100 rokov od okupacie Korei Japonskom. To skor Korejci by nemali kupovat Japonske auta z tohoto dovodu.
Mozno ale beru Korejcov ako technologicky podradny narod, co ale uz minimalne v elektronike neplati. Nechcem si ani predstavit, ako beru nas :-)
13. 5. 2013 09:12
Re: dsg jedine na vesnici
Tak to budou zřejmě ta KEI cars, která jsou pro ně hodně zajímavá z hlediska poplatků. Někdo to tu (tuším Marko) před pár lety popisoval nějak podrobněji.
13. 5. 2013 00:50
Tiskový mluvčí VW, GTI, zatím zarytě mlčí....
Tak od nejpovolanějšího z povolaných jsme se zatím žádného komentáře k této politovánihodné události jaksi nedozvěděli. Že by měl dovolenou? Zvláštní, pokud by vyhlásil nějakou svolávací akci Fiat či Alfa Romeo, (což se většinou nestává, protože se již řadu let jedná o velmi kvalitní vozy), byl by tu hned na koni s posměšným komentářem...
P.S. A jak výše uvedené problémy VW nejlépe eliminovat? 1) Auta této značky si raději nekupovat 2) Pokud ano, tak jedině s poctivým manuálem! :-) :-) :-)
12. 5. 2013 20:40
Re: dsg jedine na vesnici
Viem o cinsko-japonskych a severokorejskych problemoch, ale co maju s Juznou Koreou?
Avatar - Ja Prvni 123
12. 5. 2013 18:51
Re: a je to venku - ČR patri do Asie!!
hmm. Neprijatelny to je. Dodnes nechapu, proc mi firma radeji nekoupila C od Mercedesa, kdyz uz to musel byt Nemec. Paradoxne by byl i levnejsi...