Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Truck & Bus se mění v TRATON AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Společnost Volkswagen Truck & Bus AG, zahrnující značky MAN, Scania, Volkswagen Caminhões e Ônibus a RIO, se proměnila v TRATON AG.

Společnost Volkswagen Truck & Bus AG se stala TRATON AG na přelomu srpna a září letošního roku. Cílem této transformace je umožnit značkám, spadajícím pod křídla společnosti, lépe spolupracovat ve prospěch svých zákazníků.

Skupina, založená v roce 2015 jako Volkswagen Truck & Bus GmbH, zahrnuje značky MAN, Scania, Volkswagen Caminhões e Ônibus a RIO. TRATON jako nová identita pro výše zmíněné značky podpoří celkovou nezávislost skupiny na cestě stát se globálním šampiónem, tj. nejvýnosnějším, inovačním a globálním hráčem v dopravním průmyslu.

V prvních letech skupina dosáhla významného pokroku tím, že se zaměřila na svou strategii globálního šampióna. Skupina zvýšila celosvětovou přítomnost svých značek tím, že vstoupila do strategických partnerství a uskutečnila synergie prostřednictvím sdružování sil v nákupu, výzkumu a vývoji.

S novým názvem zahájí skupina in-out-kampaň s paralelními eventy pro zaměstnance, které se konají v Mnichově, Braunschweigu, São Paulu a Södertälje. Základní myšlenkou je šíření ducha TRATON v celé organizaci v různých vlnách a vytvoření společného příběhu TRATON.

Filosofii dalšího postupu mají podle oficiálních materiálů šířit nominovaní ambasadoři, kteří jsou součástí další generace společnosti TRATON a vytvářejí komunitu. Mají motivovat další týmy v rámci skupiny TRATON GROUP, aby se spojili mezi značkami, hierarchiemi a funkcemi. Interní platforma s multimediálním obsahem a dialogy má udržovat tuto transformaci v pohybu.

Nový název TRATON má odrážet, o co se společnost snaží a jak jedná. Proto je v něm obsažena Transformace dopravy, Tradice i samotná doprava - Transport. Zároveň obsahuje i Tonáž, odhalující zaměření na náklad, který potřebují zákazníci skupiny přepravovat.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Bubáq
6. 9. 2018 07:55
Hezký příběh
.. popsaný mnoha slovy, za nimiž si lze jen těžko představit konkrétní aktivity (ambasadoři a pod.) Ve skutečnosti VAG konečně přišel na to, že řízení vývoje a výroby aut a kamiónů pod jednou střechou je slepá cesta (ve skutečnosti ji umí je Daimler, nikdo jiný), jež pouze komplikovala rozhodovací procesy. Žádné synergie mezi OA a NA neexistují.
Dalším skutečným důvodem pro vytvoření Tratonu je snaha učinit případný prodej divize NA výnosnější. VAG musí stále počítat s tím, že bude muset divizi prodat s cílem uhradit velmi vysoké náklady dieselgate, že bude muset ukončit bez pokračování vývoj a výrobu dieselových motorů pro OA, a tak se prodej divize Traton jeví jako vhodná záloha. Prodej jednotlivých značek divize by byl mnohem náročnější na čas a komplikovanější, prodej celé divize najednou má šanci na rychlejší průběh a vyšší jednorázový výnos.
Škoda, že v ACZ nezaměstnává analytiky, kteří by s firemními oficiálními zprávami pracovali tak, aby čtenáři serveru dostali informace, jež jsou jinak (velmi zřídka) k dispozici na jiných serverech (např. Euro.cz a zahraniční servery). Velká škoda.