Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen up!: Čtyři koncepční variace v Ženevě

Volkswagen Up!
Volkswagen Up!
Volkswagen Up!
Volkswagen Up!
5 Fotogalerie
Volkswagen up! se dočkal další várky konceptů. Tentokrát se jedná především o individualizaci sériových karosářských verzí.

Volkswagen Up! se ve světové premiéře představil na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Právě tam sériovému třídveřovému hatchbacku dělala společnost skupinka od něj odvozených konceptů, z nichž některé se lišily jen decentními úpravami designu, zatímco jiné měly vlastní vzhled jako například Buggy up.

Letošní ženevský autosalon poslouží k prezentaci sériového provedení pětidveřového upu. Stejně jako loni na IAA ani tentokrát nebudou chybět odvozené koncepty.

Prvním z nich je swiss up! s karoserií v barvách švýcarské vlajky. Tento koncept se od sériového modelu liší nejméně, resp. lze jej s ním na první pohled jednoduše zaměnit. Červený lak karoserie doplňují kryty vnějších zpětných zrcátek a kola v bílé v barvě.

Stejné barvy jsou použity i v interiéru na palubní desku a čalounění sedadel, kde je doplňuje hnědá Alcantara. Na zadní straně opěradel předních sedadel má být bílý kříž a v něm prostor na uložení kapesního nože Victorinox.

Koncept winter up! je založen na verzi cross up! a jak naznačuje jeho jméno je určen pro milovníky zimních sportů. Pětidveřový hatchback v bílém laku s doplňky v modré barvě má na své střeše nosič pro čtyři snowboardy nebo šest lyží. Cestu na hory má usnadnit elektronická uzávěrka diferenciálu EDS.

Verze x up! je opět odvozena od verze cross up! a kombinuje oranžový lak s šedými a černými doplňky, které mají malému hatchbacku dodat robustnější vzhled. Tentokrát je nejzásadnější změnou oproti sériovému modelu střešní box se dvěma integrovanými světly, dodávající x upu výraz malého dobrodruha.

Poslední z konceptů pro letošní Ženevu je cargo up!, který jako jediný vychází ze třídveřové verze. Jak napovídá jeho jméno a karoserie bez zadních oken, jedná se o užitkové provedení provedení, které by mohlo sloužit kurýrům nebo při rozvozu pizzy.

Malý hatchback díky absenci sedadel nabízí nákladový prostor o objemu 1400 litrů. Pro pohyb v městské džungli se dočkal zvýšení světlé výšky o 15 mm a ochranných prvků přídě, zádě i boků z verze cross. Nosnost vozu s litrovým motorem o výkonu 44 kW (60 k) a hmotnosti 929 kg je podle automobilky 426 kg.

Jestli se cargo up! dostane z výstavního mola i do sériové výroby Volkswagen prozatím neuvádí. V případě ostatních konceptů se může dočkat například nosiče snowboardů a lyží v nabídce doplňků.