Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ve Frankfurtu 2007

Vitek
Diskuze (2)
Zdá se, že u Volkswagenu uvažují o novém městském vozítku, které by bylo ještě o něco menší alternativou typu Lupo.

Volkswagen Up!

Alespoň to naznačuje 3,45 m dlouhá a 1,63 m široká studie Volkswagen UP! Tímto konceptem německá značka určitě překvapila, protože jeho stylistické pojetí nemá se současnými vozy s logem VW ve znaku prakticky nic společného. A koncepcí také ne, motor je totiž podobně jako u Smartu umístěn vzadu a poháněna jsou tudíž zadní kola. Jde o výtvor bývalého šéfdesignéra Alfy Romeo a SEATu Waltera de Silvy a tisková zpráva říká, že by mohl naznačit budoucí směřování designu značky. Nic však nezmiňuje o tom, zda se objeví v sériové výrobě a případně v jakém časovém horizontu, nicméně není vyloučeno, že se na poli designu u VW chystají velké věci.

Volkswagen Tiguan

Světovou premiéru si odbylo také první kompaktní SUV v historii značky, model Tiguan. Jeho prototyp byl k vidění před půlrokem v Ženevě a od té doby nám výrobce toto auto postupně odhaloval, takže jeho opět klasicky usedlý design ve stylu většího a luxusnějšího Touaregu nepřekvapí, stejně jako interiér sdílený se zvýšeným Golfem Plus. A nepřekvapí ani, že si německý marketing našel i nějaké to „první na světě“, v případě Tiguanu jde o první SUV vybavené výhradně přeplňovanými motory. Zážehové jednotky TSI jsou k mání s výkony 110 kW, 125 kW a 147 kW a dva turbodiesely disponují 103 a 125 kW. Poháněna jsou všechna čtyři kola, distribuci točivého momentu na zadní kola zajišťuje u systému nesoucího označení 4Motion spojka Haldex. Při plném obsazení je k dispozici kufr o objemu 470 l a v nabídce doplňkové výbavy najdete celou řadu hi-tech prvků jako je parkovací systém, nebo propracovaný systém podpory jízdy v terénu.

Golf/Jetta/Caddy BlueMotion

Přestože obě výše uvedené novinky jsou nepochybně zajímavé, těžiště stánku Volkswagenu bylo trochu jinde. Automobilka totiž ve Frankfurtu hrála především na ekologickou notu a tak představila kompletní rodinu modelů BlueMotion, které zajišťují svým majitelům nízkou spotřebu a emise. Ke stávajícímu Polu a Passatu tak nyní přibyl Golf, Golf Plus a Golf Variant BlueMotion, ale také Jetta, Touran a Caddy BlueMotion.

A co je vlastně BlueMotion? Jde vlastně o kombinaci poměrně jednoduchých a nenáročných úprav, které v konečném důsledku dokáží citelně snížit spotřebu a tím i emise. Vozy s tímto logem mají modifikovány řídicí jednotky, prodlouženy převodové stupně, sníženou světlost a lehce upravenou aerodynamiku s cílem snížit odpor vzduchu a obouvají pneumatiky s nízkým valivým odporem. Spotřeba paliva u těchto modelů klesla v nejlepším případě až o 15 % a VW se díky řadě BlueMotion stal automobilkou s nejširší nabídkou ekologicky šetrných verzí na evropském trhu.

Caddy Maxi

Novinky se ale týkají i řady užitkových modelů, světovou premiéru měl prodloužený VW Caddy Maxi, jeho délka vzrostla z 4,41 na 4,88 m a v nabídce se objeví jako kombi, nákladní vůz a ve verzi Life. K vidění byl i model Multivan PanAmericana¨s pohonem 4x4, kratšími převody a zvýšenou světlostí a také nová kempingová verze California v omezené 222kusové edici NoLimit mimo jiné s bílým lakem, 18“ koly a sedadly v kombinaci kůže a Alcantara.

Volkswagen Tiguan - první frankfurtské dojmy

Volkswagen se cítil na domácí půdě sebejistě, čemuž napovídal i stánek obřích rozměrů a poměrně velkolepé představení nového kompaktního SUV s názvem Tiguan a dále minivozítka UP! Tiguan hovoří současným designovým jazykem Volkswagenu a pokud přináší něco nového, tak snad jedině pár frází či slov. To ovšem neznamená, že nevypadá zajímavě. Největším překvapením při živém setkání je podobnost s Touaregem.

Přestože Tiguan má odlišně tvarovaný přední nárazník i světlomety, přestože celkově kráčí svou cestou a nechce pouze slepě kopírovat velkého brášku, na první pohled působí přesně takto – jako menší bratr Volkswagenu Touareg. To podle mého názoru nebude na škodu. Touareg má plus minus dobrou pověst, ale vyšší cenu. Tiguan může stavět na pověsti Touaregu, ale nabídne nižší cenu.

Uvnitř Tiguanu váš čeká mix osvědčených, i když trochu fádních prvků. Velké, snadno přístupné a kvalitní ovladače se střídají s kvalitními a velmi dobře zpracovanými materiály. Jediný přešlap Volkswagen udělal na dveřích, kde zasadil do hezkého tmavého plastu madla z lacině působícího materiálu, který měl navíc už na výstavišti tendenci vrzat. Vnitřní prostor odpovídá danému segmentu.

Nad hlavou můžete počítat s dostatečnou prostorou rezervou, u kolen místo neschází ani nepřebývá. Hůře se kvůli menšímu úhlu otevření dveří nastupovalo na zadní sedadla. Podobně jako budoucí konkurenti vyniká Volkswagen Tiguan velkorysým prostorem nad hlavou, na kolena i ramena se myslelo méně. To však neznamená, že se budete muset vzadu mačkat. Zavazadelník Tiguanu charakterizuje docela vysoko položená nakládací hrana a průměrná ložná plocha.

Každopádně nový Volkswagen Tiguan má velké šance na trhu uspět a bude jistě zdatně konkurentova zejména japonským SUV. Pochopitelně bude velmi záležet na nastavení základní ceny na jednotlivých trzích.

Volkswagen Tiguan - modelová řada při uvedení na trh
Motor1.4 TSI2.0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]13901986
válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/5800103/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]240/1750-4000320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192186
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,310,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,47,2
Základní cena [euro]2670028800

A_CZ


Vitek
Diskuze (2)