Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW si chce vyrábět akumulátory pro elektromobily sám...

Michal Fokt
Diskuze (34)
Plánovaná ofenziva v oblasti elektromobilů vede koncern Volkswagen k úvahám, že nebude odebírat akumulátory od externích dodavatelů, ale bude si vyrábět vlastní.

Volkswagen už dnes nabízí několik elektromobilů, které berou akumulátory od celé řady specialistů jako je LG Chem nebo Samsung SDI, ale vzhledem k tomu, že do budoucna plánuje více než čtvrtinu svých modelů nabízet s nějakým typem elektrického pohonu, znamená to, že ročně bude potřebovat zhruba tři miliony akumulátorů.

To už je množství, kdy se vyplatí zvažovat stavbu vlastní továrny. To by koncernu umožnilo mít plnou kontrolu nad celým procesem a také jistotu stabilních dodávek, ostatně výpadek výroby baterií byl jedním z důvodů konce značky Fisker a jeho modelu Karma. Nelze úplně srovnávat okrajového výrobce s největším producentem automobilů na světě, ale jistotě vlastní výroby se nic nevyrovná.

Ze stejného důvodu má mimochodem vlastní továrnu automobilka Honda, která vytvořila společný podnik s Yuasou, o Tesle nemluvě. Že VW přemýšlí o vlastní fabrice, prozradil Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung sám šéf koncernu Matthias Müller, takže nejde o žádnou spekulaci. Celá věc je však ve velmi rané fázi a může to ještě dopadnout všelijak, je tedy předčasné spekulovat, kde by továrna mohla stát a zda bude plně v režii koncernu nebo zda půjde o společný podnik s nějakým specialistou z branže.

Michal Fokt
Diskuze (34)
23. 11. 2016 12:08
Poznámky
Už má podlahu z aku, jako Tesla – to je jediná možnost.
Nechápu ale, proč není elmotor vepředu, aby vyšel tak velký a vyriabilní zavazadelník, jako u klasického auta.

Jestli se dostanou na technickou vizi seriového hybrifu, tak bude vzadu místo dnešní 50 litrové nádrže jen nádrž do 20 litrů a vedle aku do 5 kWh a vepředu pod kapotou menší spalmot (do 1,3 litrů) s genem a trakčním elmotem.

Jestli se dostanou na tuhle technickou vizi, co pak budou dělat s těmi obřími továrnami na akumulátory. No – třeba přijdou k rozumu dřív a nebude jich na pokrytí elmobility ještě tolik vystavěno, a tak plně vystačí na menší aku. pro sériové hybridy.
.
23. 11. 2016 11:57
Re: móda elekromobility & móda SUV ...
A odkud a jak dlouho se budou nabíjet?
Kolik zaberou objemu?
Kolik budou vážit?
23. 11. 2016 11:43
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
Tak to není. Jak článěk píše, už před VW Honda a Toyota.. A Honda možná i před Teslou. Proč? Hybridy. A pak auta s fuel cell také potřebují akumulátor.

Je to VW, který zase honí, co zaspal.
23. 11. 2016 10:00
Re: Zaujímavé. Ten Musk to s Teslou robí tak blbo...
No spise 300km s nejakou malou rezervou...
23. 11. 2016 07:10
Nie som žiadny konšpirátor, ...
... ale aby to nebola aj tak, že hromadu patentov na výrobu lacných batérií už majú ošetrené ropné kolosy. A budú sedieť na nich potiaľ, pokiaľ im nevyschú pramene ropy. ;-)