Voltra eCruiser je klasická Toyota Land Cruiser 70 na elektřinu
Kořeny Toyoty Land Cruiser sahají až do roku 1941. Kdy Toyota dostala armádní zakázku na lehké terénní vozidlo. Předchůdcem se stal v roce 1951 model Toyota BJ. Jméno Land Cruiser bylo poprvé použito v roce 1954. Ve stejném roce doplnilo označením BJ i číslice 25.
V osmdesátých letech se vývoj modelové řady Land Cruiser začal dělit do dvou směrů – kompaktních off-roadů reprezentovaných řadou 70 a komfortnějších vozidel ve stylu SUV.
Modelová řada 70 má po celém světě řadu příznivců a k dispozici na vybraných trzích. V Austrálii nabízí Toyota Land Cruiser 70 čtyři verze karoserie a tři stupně výbavy. Pod kapotou všech v současnosti na australském trhu nabízených verzí je vždy přeplňovaný vznětový osmiválec o objemu 4,46 litru.
Společnost Voltra ovšem připravila konverzi tradičního terénního automobilu na elektromobil, u nějž vznětový osmiválec nahradil elektromotor. Elektrickou energii zde zajišťují lithium-iontové baterie, která jsou umístěny v původním motorovém prostoru a v rámu před i za zadní nápravou.
Voltra prozatím neuvádí jízdní výkony svého elektromobilu, ale vyzdvihuje zachování všech schopností pro jízdu v terénu, jimiž vyniká standardní Toyota Land Cruiser 70 se svým přeplňovaným vznětovým motorem.
Voltra eCruiser tedy nemá být stylovým elektromobilem do města, ale v první řadě především pracovním strojem. To má dokazovat i využití prototypu australským těžebním gigantem BHP v jeho dolech. Zde se má eCruiser stát součástí flotily terénních vozů a přispět k výraznému snížení škodlivých výfukových plynů v prakticky uzavřených prostorech dolů.
Prozatím je Voltra eCruiser ve službách společnosti BHP ve zkušebním provozu, ale očekává se, že se může stát základem nové flotily elektromobilů, nahrazujících u těžebního gigantu terénní vozy se vznětovými motory, které jsou využívány v dolech.