Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Buses 7900 Electric nastupuje s novými bateriemi

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Společnost Volvo Buses si pro zájemce o elektrobus 7900 Electric připravila rozšíření nabídky baterií. K dispozici bude nyní možnost výběru ze tří provedení.

Volvo Buses představilo model 7900 Electric v produkčním provedení na veletrhu Busworld pořádaném v Kortrijku v roce 2015 a zařadilo se mezi významné výrobce, kteří již nabízejí čistě elektřinou poháněné autobusy svým zákazníkům.

Model 7900 Electric přímo vychází z konvenčních autobusů modelové řady 7900, jejíž premiéra se odehrála na veletrhu Busworld v roce 2011. Tento dvounápravový nízkopodlažní autobus s hliníkovou karoserií je dlouhý 12,0 m, široký 2,55 m a vysoký 3,28 m.

Vozidlo s celkovou hmotností 19 tun a kapacitou až 105 cestujících disponuje elektromotorem o výkonu 160 kW a točivém momentu 400 N.m, spolupracujícím s dvoustupňovou automatickou převodovkou.

Nyní společnost Volvo Buses představuje pro tento autobus nové možnosti výběru kapacity lithium-iontových baterií. K dispozici budou provedení s kapacitou 150, 200 nebo 250 kWh. Provozní dosah se pak má pohybovat kolem 200 km na jedno nabití baterií v závislosti na topografii a jízdních podmínkách.

Další novinku pro model 7900 Electric představuje rozšíření možností dobíjení baterií. Stejně jako doposud mohou být i nadále dobíjeny v koncových zastávkách za využití pantografu. Ten je umístěn na střeše autobusu a v zastávkách vysouvá ke speciálním dobíjecím stanicím. Nově však bude možné využít i dobíjení za využití kabelu CCS.

Volvo Buses model 7900 Electric spolu s novinkami v jeho výbavě představí návštěvníkům veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku ve dnech 20. až 25. října. První vozidla s novými bateriemi a možnostmi dobíjení pak mají k dopravcům dorazit koncem příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Bubáq
20. 10. 2017 14:49
Re: výrobní závod
Určitě to bude Polsko, nikde jinde už výrobu busů nemají.
Ještě mě napadlo, že výrobci užitkových aut by měli uvádět dojezd na jedno nabití jako údaj od - do, myšleno v nejtěžších podmínkách (plná obsazenost nebo plný náklad; město s častými rozjezdy a stoupáními) a potom v optimálních podmínkách (poloviční zatížení nebo obsazenost, po rovině, na jaře :-)). Jinak je údaj o dojezdu fakt haus-numero bez jakékoliv vypovídající hodnoty.
A k tomu místu výroby: MAN letos přesunul kompletně výrobu z Poznaně do Starachowic, takže lze asi očekávat ještě horší kvalitu?! Víc na východ = větší vůle? To vážně nezní jako pokrok.
20. 10. 2017 12:55
výrobní závod
Otázka zní: "Budou anebo nebudou se tyhlety autobusy vyrábět v Polsku?" Protože pokud jo, tak je to nepoužitelný šunt.Někdy jsou totiž takové ty obecné předsudky pravdivé, v tomto případě, že Poláci neumí vyrobit dobrý autobus, což mi bohužel potvrdili známí řidiči z DPMB o kloubových autobusech Solaris Urbino 18 a v jednom polském Volvu jsem jako cestující jel a bylo to ještě o level horší, než ten Solaris.