Volvo Concept Universe: Švéd z vesmíru
Čína je pro Volvo zároveň tak trochu domácím trhem, neboť výrobce bezpečných vozů, který si za své produkty také nechává řádně zaplatit, je ve vlastnictví čínského Geely. Concept Universe představuje vizi skutečně luxusní limuzíny severské značky, které se v poslední době daří, vždyť za první čtvrtletí letošního roku prodala celosvětově 106.827 aut.
Podle šéfa Volva Stefana Jacobyho není Šanghaj jediným místem, kam novou studii přivezou, budou ji vystavovat také na dalších autosalonech v Evropě a USA. Jacoby rovněž potvrdil, že se pracuje na vývoji nové modulární platformy SPA (Scalable Platform Architecture). Luxusní sedan bude za pár let prvním modelem, který na ní bude postaven. Uvažujeme o jejím použití také pro naše menší řady ve střední a vyšší střední třídě. Tedy, dočkají se jí s největší pravděpodobností nástupci současných sérií 60 a 70/80.
Designérský tým vedl Peter Horbury. Základní silueta je velmi podobná produkčnímu S60, zejména pak zadní partie boků a linie střechy. Také koncová světla na něj odkazují, jen mají navíc propojovací pás diod. Proti sobě otevírané dveře jsme viděli na prapůvodním konceptu v roce 2008. Zepředu je ale všechno jinak. Některé linky dávají vzpomenout na modely z minulosti. Třeba přední kapota hlásí svému okolí jasnou inspiraci baculatým Volvem PV444/544. Totéž lze říci i o mohutné masce, která ale zároveň připomíná hranaté řady 700 a 900 z osmdesátých a devadesátých let 20 století.
Interiér je do značné míry ruční práce. Zaujme kontrast barev. Zatímco sedadla řidiče a spolujezdce jsou z přední strany tmavá, zadní jsou naopak ve světlém odstínu. Dominantu palubní desky tvoří centrálně umístěný dotykový displej, kterým řidič ovládá nejen různé funkce vozu, ale také zábavní systémy a navigaci. Případně se může prohánět kromě skutečných dálnic rovněž po té informační. Řadicí páka, či volič blíže nespecifikovaného ústrojí je jakoby utopen ve středové konzole. Luxusní klasické materiály jsou samozřejmostí.
Technická data Volvo nezveřejnilo, o rozměrech a druhu pohonu tak můžeme zatím pouze spekulovat. Pokud se v blízké budoucnosti podobného vozu z chladné Skandinávie dočkáme, případná konkurence bude mít opravdu těžké spaní.